Wat voor straf dan?Surrendered schreef:Nee. Een ander straf. Maar niet de dood.
Groeten, Surrendered
En waarom een straf?
Moderator: Moderators
Wat voor straf dan?Surrendered schreef:Nee. Een ander straf. Maar niet de dood.
Groeten, Surrendered
Eigenlijk zou ik ook geen straf geven. Waarom? Wie ben ik? De Schepper weet het beter dan mij, dus geeft hij zijn straf wel zoals het moet. Wie is de mens om hier in te grijpen? En is er een enkel vers die zegt dat je een afvallige moet doden?Jagang schreef: Wat voor straf dan?
En waarom een straf?
Niemand vraagt of jij zelf een straf zou geven Surrendered. God beware. De vraag is of je het eens bent met de (gematigde!) halefietische soennieten die zeggen dat wie de islam verlaat in een islamietisch land gestraft moet worden. Wees eens flink. Je bent een zelfstandig mens of niet.Surrendered schreef:Eigenlijk zou ik ook geen straf geven. Waarom? Wie ben ik? De Schepper weet het beter dan mij, dus geeft hij zijn straf wel zoals het moet. Wie is de mens om hier in te grijpen? En is er een enkel vers die zegt dat je een afvallige moet doden?Jagang schreef: Wat voor straf dan?
En waarom een straf?
ben ik mee eens.siger schreef:Niemand vraagt of jij zelf een straf zou geven Surrendered. God beware. De vraag is of je het eens bent met de (gematigde!) halefietische soennieten die zeggen dat wie de islam verlaat in een islamietisch land gestraft moet worden. Wees eens flink. Je bent een zelfstandig mens of niet.
Ben ik toch erg nieuwsgierig waarom iemand per definitie gestraft zou moeten worden omdat hij/zij zijn/haar gedachten omtrent een levensovertuiging wijzigt.Surrendered schreef:ben ik mee eens.siger schreef:Niemand vraagt of jij zelf een straf zou geven Surrendered. God beware. De vraag is of je het eens bent met de (gematigde!) halefietische soennieten die zeggen dat wie de islam verlaat in een islamietisch land gestraft moet worden. Wees eens flink. Je bent een zelfstandig mens of niet.
Groeten, Surrendered
Wellicht licht er een mooie taak voor je als zendeling in moslimlanden. Want daar wordt weinig aan de Islam gedaan zoals jij die beschrijft.En, een groot deel van de Soennieten is Halefiet. En volgens Halfieten wordt het niet gestraft met dood.
Misschien kun je gelijk uitleggen waarom jij wel vind dat mensen die van hun religie afvallen gestraft moeten worden?Surrendered schreef:Nee. Een ander straf. Maar niet de dood.siger schreef: Surrendered,
Deze site zegt "het is niet eenvoudig JA of NEE". In een islamietisch land staat de doodstraf op afvalligheid, in een andere staat gelden de plaatselijke wetten.
Zoals je weet gaat Freethinker over de eigen mening van individuele mensen. Nu is mijn vraag: ben jij het er mee eens dat afvalligen in een islamietische staat gedood mogen worden? Wat vind jij?
Groeten, Surrendered
Omdat het van mijn geloof moet. Er is geen terug weg.Fishhook schreef: Misschien kun je gelijk uitleggen waarom jij wel vind dat mensen die van hun religie afvallen gestraft moeten worden?
En tot welke soort moslim behoort jij, de kudde of de "uitverkorenen"?iSoK schreef:Dag allemaal, ik ben zelf ook een Moslim.
In de Qur'an staat inderdaad dat Allah mensen test, maar dat is voor de kudde.
De kudde krijgt het concept van testen te horen.
Het is natuurlijk logisch dat de Qur'an iedereen moet aanspreken en niet alleen een bepaalde groep.
Er is geen concept van 'uitverkorenen' binnen de Islam. De kudde leert de basis en volgt het.Chronos schreef:En tot welke soort moslim behoort jij, de kudde of de "uitverkorenen"?iSoK schreef:Dag allemaal, ik ben zelf ook een Moslim.
Het is natuurlijk logisch dat de Qur'an iedereen moet aanspreken en niet alleen een bepaalde groep.
Je zei toch dat er in de koran dingen staan "voor de kudde"? Waar vind dan het "diepere"?iSoK schreef:Er is geen concept van 'uitverkorenen' binnen de Islam. De kudde leert de basis en volgt het.Chronos schreef:En tot welke soort moslim behoort jij, de kudde of de "uitverkorenen"?iSoK schreef:Dag allemaal, ik ben zelf ook een Moslim.
Wil je meer leren? Dan stap je uit de kudde en ga je dieper in op het geloof.
Keus ligt bij het individu.
De taal van de Qur'an is Arabisch, in het Arabisch heeft een woord meerdere betekenissen.siger schreef:
Je zei toch dat er in de koran dingen staan "voor de kudde"? Waar vind dan het "diepere"?