Revolutie in Egypte??

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

GayaH
Bevlogen

Re: Revolutie in Egypte??

Bericht door GayaH »

*
Sarnian: ik weet dat je een zenuwlijder bent.
Hoe voelt dat, zo een welgemeend doch ongenuanceerd 'complimentje' tussen neus en lippen door?
sarnian schreef:<< >>
BadAssChick : ik weet dat je een pvv-moslim-neuroot bent
<< >>
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

BadAssChick schreef:tis wel typisch dat Mubarak nu ineens moest aftreden....en dat terwijl hij al een aantal jaar president was van egypte .....komt gewoon doordat hij vriendjes was met amerika
er broeit iets in het midden oosten,want nu willen ze in libie ook ineens Ghadaffi weg hebben,terwijl die al veel langer zit als Mubarak
BadAssChick,

Vergeet niet dat er wereldwijd een economische crisis raast. Gestegen voedselprijzen zijn in armere landen dramatisch. Er waren al opstootjes en rellen in 2008 in Haïti (5 doden), Kameroen, (40 doden), Egypte, Indonesië, de Filippijnen, Pakistan, Marokko, Mauritanië, Mozambique, Senegal, Ivoorkust, Jemen etc... en in 2009 was Iran aan de beurt. Bevolkingen komen (gelukkig) niet in opstand voor vérgezochte ideeën, maar wel, als ze niet volledig uitgeput zijn, voor brood voor henzelf en voor hun kinderen. De Arabische wereld past perfect in die mondiale beweging.

We moeten een onderscheid maken tussen de oorzaken van opstanden (verarming), de aanleiding (vlammen die overslaan tussen verwante culturen), en waar ze toe leiden.

Waar deze opstanden toe leiden weten we niet, maar religie is in woelige tijden niet zo'n vast gegeven als ze zelf graag beweert, en aangezien de basis materialistisch is, is het mogelijk dat een progressieve minderheid de meerderheid weet te overtuigen van nieuwe, modernere inzichten.

Trouwens, misschien zijn de meeste Europese landen die we vandaag kennen wel ontstaan door voedselcrisissen. België is ontstaan door een hongeropstand in 1830, maar het resultaat was wel een democratie met een van de (toen) modernste grondwetten van Europa. Mislukte oogsten in 1846 leidden in heel Europa tot de revoluties van 1848 etc...
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:Sarnian...je oordeelt over mij zonder mij te kennen en je begrijpt niet mijn laatste posting
Ik heb al teveel posten van je gelezen om NIET "niet-te-weten" NOCH "niet-te-begrijpen", en daarbij wel te zien dat je een PVV neuroot bent, met je pro-PVV gebabbel dat je overal op FT opplakt.
BadAssChick schreef:ik bedoelde er mee te zeggen WAAROM heeft het volk van Egypte en Libie zolang gewacht....,als mij iets niet bevalt doe ik er meteen wat aan....en ik wacht geen jaren
Eerst schimpen op iedereen die naar Nederland wil komen, en nu zelfs mensen min-of-meer verwijten dat ze hun eigen land niet eerder verlieten of het in een revolutie oorlog niet eerder vernietigden. Wat anders konden de bewoners daar doen dan hun mond te houden en hun tanden te laten knarsen ?

Wat heb je zelf aan "de goede zaak" gedaan al die jaren dat die mensen hunkerden naar democratie, maar niet waren opgewassen tegen het dictatoriaal geweld? Keek je soms net toevallig iedere keer in de richting van de grote supertankers die de haven kwamen binnenvaren om hun lading te lossen ?

Treurig, erg treurig, al dat gehuichel.

Trouwens jouw commentaar hier is net zo treurig als dat in "Tweede kamer praat over Libie !

:(
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
siger

Bericht door siger »

http://www.reuters.com/article/2011/03/ ... DJ20110301

Reuters meldt dat In Iran traangas werd gebruikt om protestbetogingen uiteen te drijven. De betogers willen de neergeslagen beweging van na de verkiezingen in 2009 verderzetten. In Teheran zouden wapenstokken en electrische schokken gebruikt zijn. De betogers eisten vrijlating van protestleiders die sinds de opstand van 14 februari, waarbij twee doden vielen, onder huisarrest staan. Ze verklaren hun steun aan de opstanden in Egypte en Tunesië.

Dit bericht is belangrijk, omdat het de mogelijkheid geeft de motivatie achter de bewegign te analyseren. Als de opstanden in de Arabische wereld religieus geinspireerd zouden zijn, zou je zeker geen solideriteitsverklaring tussen shiietische Iraniers en soennietische Arabieren horen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Duidelijk Siger.
Thk's
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

sarnian schreef:
BadAssChick schreef:Sarnian...je oordeelt over mij zonder mij te kennen en je begrijpt niet mijn laatste posting
Ik heb al teveel posten van je gelezen om NIET "niet-te-weten" NOCH "niet-te-begrijpen", en daarbij wel te zien dat je een PVV neuroot bent, met je pro-PVV gebabbel dat je overal op FT opplakt.
hey FT staat voor FreeTinker ofwel vrijdenken....en dat jij anti PVV bent is mij nu ook wel duidelijk,hoef je me niet tig keer te vertellen ,en toch ken je me niet laat staan dat jij mij begrijpt,hoeft ook niet hoor ,maar laat jouw reacties dan wel in gelijkheid zijn aan je onderschrift
sarnian schreef:
BadAssChick schreef:ik bedoelde er mee te zeggen WAAROM heeft het volk van Egypte en Libie zolang gewacht....,als mij iets niet bevalt doe ik er meteen wat aan....en ik wacht geen jaren
Eerst schimpen op iedereen die naar Nederland wil komen, en nu zelfs mensen min-of-meer verwijten dat ze hun eigen land niet eerder verlieten of het in een revolutie oorlog niet eerder vernietigden. Wat anders konden de bewoners daar doen dan hun mond te houden en hun tanden te laten knarsen ?

Wat heb je zelf aan "de goede zaak" gedaan al die jaren dat die mensen hunkerden naar democratie, maar niet waren opgewassen tegen het dictatoriaal geweld? Keek je soms net toevallig iedere keer in de richting van de grote supertankers die de haven kwamen binnenvaren om hun lading te lossen ?

Treurig, erg treurig, al dat gehuichel. :(
wat ik gedaan heb , nou ik werk al jaren voor de dierenbescherming om het dierenleed tegen te gaan,dat vind ik een goede zaak,en ik woon te ver van de havens om nar supertankers te kijken<trouwens dat zijn de grootste oceaanvervuilers die er te vinden zijn>
t zal je misschien niet leuk vinden maar naar MIJN mening gaan dieren voor,want die kunnen zich niet verweren tegen de wreedheid van de mens

Trouwens jouw commentaar hier is net zo treurig als dat in "Tweede kamer praat over Libie !

das jou mening...je bent vrij om dat over mij te denken...en ik kan er niks aan doen dat regeringsleiders in Libie zo handelen als ze doen...maar als jij er wat aan kan doen ,ga vooral je gang,doe en denk wat jij naar JOUW mening goed is
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:hey FT staat voor FreeTinker ofwel vrijdenken....en dat jij anti PVV bent is mij nu ook wel duidelijk,hoef je me niet tig keer te vertellen ,en toch ken je me niet laat staan dat jij mij begrijpt,hoeft ook niet hoor ,maar laat jouw reacties dan wel in gelijkheid zijn aan je onderschrift
Dat jij pro-PVV bent hoef jij ook echt niet in ieder topic te melden en te ondersteunen met propaganda.
Vrijdenken is iets heel anders dan vrijkwaken - vooral als er slechts partij propaganda wordt gekwaakt.
BadAssChick schreef:das jou mening...je bent vrij om dat over mij te denken...en ik kan er niks aan doen dat regeringsleiders in Libie zo handelen als ze doen...maar als jij er wat aan kan doen ,ga vooral je gang,doe en denk wat jij naar JOUW mening goed is
Dat was niet de "point" van mijn commentaar : jij verweet min of meer de Libiërs dat ze niet eerder opstonden tegen het regiem. Nou : dat hadden ze een jaar of 10 terug al eerder gedaan, maar grote aantallen protesterenden werden toen door pro-Ghadaffi ordetroepen afgeslacht.
Dat maakt protesteren wel een stuk onaantrekkelijker. Niet eerlijk om ze dan hier te verwijten dat ze niets eerder gedaan hebben. En dat had je zelf ook kunnen weten met een paar minuten "googlelen".
Als je dan toch incorrecte vooroordelen hier op FT loost, moet je wel commentaar daarop verwachten.
BadAssChick schreef:... t zal je misschien niet leuk vinden maar naar MIJN mening gaan dieren voor,want die kunnen zich niet verweren tegen de wreedheid van de mens
Op zich een prima standpunt. Waarom dan toch op de PVV stemmen (de PVV is niet echt pro-dieren) en niet stemmen op de Partij voor de Dieren? Lijkt mij nogal inconsequent van je !

In ieder geval wens ik je veel wijsheid, morgen in het stemhokje !

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ BadAssChick
*
Ben je ook maar een klein beetje op de hoogte van het PVV stemgedrag ten aanzien van het tegengaan van dierenleed? De PVV is blijkbaar van mening dat wanneer je veel geld kunt verdienen of mensen aan het werk kunt houden dat je dan niet moet zeuren over het inboeten aan dierenwelzijn of aan gevolgen voor het milieu.
De Pers schreef:
PVV'er Graus stemt niet tegen bio-industrie

Gepubliceerd: donderdag 16 december 2010 21:16
Update: donderdag 16 december 2010 21:18

Een voorstel om een einde te maken aan de intensieve veehouderij sneuvelde donderdag in de Tweede Kamer. Toch zijn GroenLinks en de Partij voor de Dieren (PvdD) blij met de duidelijkheid die de stemming gaf. Na de tegenstem van PVV'er en dierenvriend Dion Graus klonk hoongelach in een deel van de Kamer.

Marianne Thieme (PvdD) en Bruno Braakhuis (GroenLinks) wilden een hoofdelijke stemming om te laten zien hoe iedereen stemde. ,,En om de dubbele moraal bloot te leggen'', aldus Thieme. ,,In verkiezingstijd gaven partijen aan dat ze op termijn af wilden van de bio-industrie. We hadden bewust een milde tekst opgesteld die we uit het PVV-programma hadden gehaald. Maar die partij belooft het de kiezers dus wel, maar draait. Ook de zelfbenoemde dierenambassadeur Dion Graus'', aldus Thieme.
*
En dan lees ik dat jij schrijft:
BadAssChick schreef:<< >>
nou ik werk al jaren voor de dierenbescherming om het dierenleed tegen te gaan,
dat vind ik een goede zaak
<< >>
naar MIJN mening gaan dieren voor,want die kunnen zich niet verweren tegen de wreedheid van de mens
<< >>
Snap je dat ik dat niet snap?

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Plaats reactie