Met een hoofddoek op in de bus, dan er uit.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

siger

Re: Met een hoofddoek op in de bus, dan er uit.

Bericht door siger »

Mij interesseren alleen de samenleving en mensenrechten. Ik zou net even gekant zijn tegen de islam (en gelijkaardige ideologieën) als je islamieten niet zou herkennen in het straatbeeld.

Wat meteen aangeeft dat de remedie mi. niet in de klederdracht zit.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

siger schreef:Wat meteen aangeeft dat de remedie mi. niet in de klederdracht zit.
Precies : het gaat er niet om hoe mensen zich kleden of om wat mensen geloven, maar om hoe mensen met die kleding en/of met dat geloof omgaan in de samenleving.

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Precies : het gaat er niet om hoe mensen zich kleden of om wat mensen geloven, maar om hoe mensen met die kleding en/of met dat geloof omgaan in de samenleving.
Okay, dus met iemand die gelooft in de ideologie van Hitler en in nazi-uniform door de straten loopt maar geen Joden aanvalt, hebben we geen problemen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
siger

Bericht door siger »

gerard_m schreef:
Okay, dus met iemand die gelooft in de ideologie van Hitler en in nazi-uniform door de straten loopt maar geen Joden aanvalt, hebben we geen problemen?
Bruine paters maken mij gek. Maar we moeten wel omzichtig zijn, in het begin van de week is er een grote zonne-eruptie geweest en rond deze tijd kunnen electrische signalen, zoals die in onze hersenen, ernstig verstoord worden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Wanneer wij het opleggen van leefregels koppelen aan fascisme, dan vind je fascisme niet alleen bij Wilders, maar ook in de Islam en in andere opleggende ideologieën. Je raakt in een soort van patstelling als je het fascisme alleen bij Wilders zoekt en niet bij de religie die hij zo graag zou willen bestrijden.

Wat de hoofddoekjes en de bus aangaat, dit is natuurlijk een belachelijk voorstel, dat ook helemaal nooit als echt serieus voorstel is gebracht door de PVV. Het is, zoals eerder opgemerkt, een ondoordachte uitspraak van Hero Brinkman dat hij deed in een interview op de zelfverzonnen vraag van de interviewer of het zelfs zo zou kunnen zijn dat vrouwen met een hoofddoekje geweigerd zouden worden in de bus. Brinkman antwoordde hierop zoiets als: Dat zou misschien ooit mogelijk kunnen zijn, maar zover zijn wij nog lang niet. Dit is een veel te voorbarige eigen mening van Brinkman, en dus geen standpunt van Wilders. Dat die domme gedeputeerde het overnam als zijnde het standpunt van de PVV in Noord-Holland is geheel zijn eigen foute veronderstelling, en dus helemaal niet het standpunt van de PVV ook niet in Noord-Holland.

Dat de PVV zich overdreven druk maakt over hoofddoekjes is een feit, en daarmee krijgen ze geen enkele steun in de Kamer. Het is dus vooralsnog dom geroeptoeter, waar zij zich wel meer schuldig aan maken. Wat ze voor enkele mederoeptoeters kennelijk aantrekkelijk maakt, maar wat ze tevens bij mensen die iets reëler kunnen nadenken belachelijk maakt. Dat wil weer niet zeggen dat alles wat de PVV vindt of zegt in dezelfde vuilbak gegooid moet worden.

Ook het idee dat Wilders alle moslims uit Nederland weg wil hebben, is onzin. Hij heeft altijd gezegd dat wie hier goed meedoet, en onze wetten respecteert en navolgt hier geen enkel probleem met hem zal ondervinden, maar dat zij die dit niet doen hier zouden moeten vertrekken. Op zich denk ik niet dat er veel mensen te vinden zouden zijn die vinden dat mensen die hier de wet overtreden of onze rechtsstaat niet respecteren of niets hebben met onze democratie, hier een plek moeten hebben. Wilders worden veel woorden en denkbeelden in de mond gelegd, omdat men zelf gaat invullen wat hij denkt. En ook dat is een slechte zaak.

En Wilders vergelijken met Hitler is ook nogal een geliefd stokpaardje van zijn tegenstanders. Hier kan heel wat tegenin gebracht worden.

Lees onderstaand artikel waarin auteur Victor van der Sterren uitlegt waar de vergelijking van Wilders met Hitler mank gaat:

http://www.liberalemedia.nl/mens-en-maa ... een-hitler

Even ter verduidelijking, de auteur is bepaald geen Wilders/PVV aanhanger. En ik ben dat ook zeker niet. Ik heb niets met de PVV, maar het is wel zaak om je afweer duidelijk te maken met redelijke en doordachte tegenargumenten op zijn standpunten. Het is veel te makkelijk om altijd maar weer te verwijzen naar WOII en jodenvervolging. Want indien je dat doet, kan iemand die de Islam niet ziet zitten, even zoveel punten aanhalen om ook in de fundamenten van deze religie het fascisme te ontdekken. En met al die vergelijkingen eindig je uiteindelijk met Hitler die tegen Hitler strijdt, of fascisten die tegen fascisten strijden. En dat lijkt mij hoe dan ook een niet te winnen strijd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

gerard_m schreef:
Alhoewel een deel van mijn familie de gratis door Hitler en co. verstrekte treinreis naar en verblijf in Polen niet heeft overleeft, heb ik er persoonlijk geen probleem mee indien iemand vreedzaam met een nazi uniform aan door de Albert Cuyp loopt. Ik raad het hem wel af dat te doen. Maar als hij dat per se wil doen, dan mag dat van mij. Ik sta echter niet in voor de gevolgen van de verwekte irritatie bij minder tolerante leden in de samenleving. Maar als die persoon in nazi uniform voor wat voor reden ook om mijn hulp vraagt dan ben ik op dat moment helaas te druk bezig met het herdenken van mijn familie.

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Kitty schreef:Dat die domme gedeputeerde het overnam als zijnde het standpunt van de PVV in Noord-Holland is geheel zijn eigen foute veronderstelling, en dus helemaal niet het standpunt van de PVV ook niet in Noord-Holland.
Dat is niet correct. Als je terug gaat in dit topic zal je diverse links zien naar uitspraken van diverse PVV fractieleden waarin niet ontkend wordt dat in NH bij verkiezingsvoorbereidingen bij de PVV dit gespeeld heeft. Wel wordt alle aandacht gericht op het feit dat het niet in het huidige verkiezingsmanifest staat vermeld.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

sarnian schreef:Maar als die persoon in nazi uniform voor wat voor reden ook om mijn hulp vraagt dan ben ik op dat moment helaas te druk bezig met het herdenken van mijn familie.

Betekent dit dat je op dezelfde manier weg zou kijken als er iemand met een boerka aan voor je ogen in elkaar geslagen zou worden?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

vegan-revolution schreef:Betekent dit dat je op dezelfde manier weg zou kijken als er iemand met een boerka aan voor je ogen in elkaar geslagen zou worden?
Ik zie geen enkele reden om iemand in een boerka in elkaar te (laten) slaan.
Wel is iedere boerka of nikab een goede reden om ver uit de buurt te gaan, want je weet niet wat er zo allemaal onder dat tafelkleed precies steekt. Ik zal dus niet weg kijken, maar weg zijn bij iedere boerka of nikab in mijn buurt. Dat (niet kunnen zien) argument is overigens precies de reden voor mijn permanente afwijzing van het dragen van een boerka of nikab in onze Nederlandse samenleving.

Maar een hoofddoekje dragen voor welke reden dan ook mag best van mij ! Een vrouw met een hoofddoekje kan rekenen op mijn hulp, indien ze aangevallen wordt om reden van het dragen daarvan.

Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

sarnian schreef:
Kitty schreef:Dat die domme gedeputeerde het overnam als zijnde het standpunt van de PVV in Noord-Holland is geheel zijn eigen foute veronderstelling, en dus helemaal niet het standpunt van de PVV ook niet in Noord-Holland.
Dat is niet correct. Als je terug gaat in dit topic zal je diverse links zien naar uitspraken van diverse PVV fractieleden waarin niet ontkend wordt dat in NH bij verkiezingsvoorbereidingen bij de PVV dit gespeeld heeft. Wel wordt alle aandacht gericht op het feit dat het niet in het huidige verkiezingsmanifest staat vermeld.

Welke PVV-fractieleden behalve Hero Brinkman zijn dat dan?
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Uncle Rat schreef:Welke PVV-fractieleden behalve Hero Brinkman zijn dat dan?
Niet vragen, maar topic terug lezen ...

Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

sarnian schreef:
Uncle Rat schreef:Welke PVV-fractieleden behalve Hero Brinkman zijn dat dan?
Niet vragen, maar topic terug lezen ...

Je weet het niet? Dat dacht ik al. Het was dus slechts een insinuatie.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

sarnian schreef:
collegavanerik schreef:Zodra iemand in het openbaar treedt wordt ik, zonder dat het mij gevraagd wordt, betrokken bij een priesterboord, keppeltje, of een gergemhoed, een islamhoofddoek, of boerke.
Betrokken bij ? Lijkt mij eerder een ernstig geval van een soort achtervolgingswaanzin ...
Ik treed al vele decennia in het openbaar, maar zie mij vrij zelden omringt door "een priesterboord, keppeltje , gergemhoed, islamhoofddoek, of boerke." Wat een onzinnige overdrijving.
collegavanerik schreef:Ik heb geen respect voor religieuze activisten.
Zo. Dus iedereen met een priesterboord, keppeltje, gergemhoed, islamhoofddoek of boerke is nu een religieus activist? Ja ja ....

Zeker wel, het is verwaande religieuze op-de-borstklopperij: "kijk mij eens vroom zijn en jij bent dus verdoemd omdat je het niet bent" Iedere reli-activist heeft de keuze het geloof voor zich te houden maar deze mensen kiezen bewust er voor om het niet te doen. Zo zoeken zij zelf de confrontatie en dan huilie huilie doen als ze daarom onheus bejegend worden.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ Sarnian
*
Dan heb je vast veel begrip voor mensen die om hun eigenste reden te druk bezig zijn met 'whatever'
als een persoon in Islam uniform voor wat voor reden ook om hulp vraagt ...
sarnian schreef:<< >>
Maar als die persoon in nazi uniform voor wat voor reden ook om mijn hulp vraagt
dan ben ik op dat moment helaas te druk bezig met het herdenken van mijn familie.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Plaats reactie