De bevolking regeert?

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: De bevolking regeert?

Bericht door Jagang »

Fishhook schreef:Wat vond je van die twee mannen die samen 54 kinderen hadden?
Zo *knap* als bubbeltjesplastic.
Daar heb je normaal gesproken toch wel vrouwen bij nodig. :lol:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

Er kwamen een hoop vragen bij me op, maar misschien was het wel zo slim die niet allemaal te stellen.

Ze hadden samen 7 vrouwen. Dat is dus 8 kinderen per vrouw. Met een minimale geozndheidszorg of onderwijs niet vol te houden.

Er zijn ook nog 5 mannen op overschot. Er werd wel iets over gemompeld, maar een echt antwoord op hoe het daarmee verder ging in een samenleving waar overspel zwaar gestraft wordt bleef onduidelijk. Een sexuologe vertelde wat later dat masturbatie altijd beter is dan ontrouw, maar of ze daar hun leven mee doorkomen is maar de vraag. Ik zie het meer in de richting van stammenoorlogen of hun vervanger jihaad. Een mens moet iets om handen hebben.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

siger schreef:
Er kwamen een hoop vragen bij me op, maar misschien was het wel zo slim die niet allemaal te stellen.

Ze hadden samen 7 vrouwen. Dat is dus 8 kinderen per vrouw. Met een minimale geozndheidszorg of onderwijs niet vol te houden.

Er zijn ook nog 5 mannen op overschot. Er werd wel iets over gemompeld, maar een echt antwoord op hoe het daarmee verder ging in een samenleving waar overspel zwaar gestraft wordt bleef onduidelijk. Een sexuologe vertelde wat later dat masturbatie altijd beter is dan ontrouw, maar of ze daar hun leven mee doorkomen is maar de vraag. Ik zie het meer in de richting van stammenoorlogen of hun vervanger jihaad. Een mens moet iets om handen hebben.
Er werd ook nog gezegt dat het belangrijk was om veel zonen te hebben om de stam te beschermen.
Ik heb geen idee maar mischien sneuvelen er nogal wat jonge mannen daar.
Jammer dat hij daar niet wat meer op inging.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Marc G
Forum fan

Bericht door Marc G »

Belvedere schreef
Wie of wat zit er achter deze massale volksopstand in Noord Afrika?
Een aantal zaken die al eerder genoemd zijn. Internet/communicatie. Macht berust op netwerken die snel tot actie kunnen overgaan en informatie delen. Dat is nu in de handen van de mensen.

Grotere belangen zullen wellicht al hun programma's klaar hebben liggen voor het geval dat en druk aan de touwtjes trekken om aan de 'goede' kant van de macht te komen.

Vergeet niet de veelal jonge bevolkingen en de lage scholing, waardoor iemand met een beetje populistische skills die jeugd voor zijn karretje kan spannen. Vooral als die jeugd gefrustreerd is door miserabele uitzichten op de toekomst. Oorlogen worden door jonge mensen gevoerd. Oudjes zijn meestal wat makker en slimmer.

Religie wordt vaak als bindende factor gebruikt om de ideologie door te duwen en de macht te veroveren, maar gebrek aan voedsel, water en werk, of te hoge kosten, zullen eerder de aanzet geven.

Interessant is dat de olieprijs al tot over de 100 dollar is gestegen alleen door de onrust in de regio, vooral Egypte (Suez). Dat zal die voedselprijzen enkel nog meer verhogen en de toeristische inkomsten zullen nog verder verlagen.
De drang naar stabiliteit zal dus ook groot zijn, of worden. Meer repressie van opstandelingen kan dus zomaar al in het verschiet liggen. Die spontane revoluties gaan eerst door een dal. Het wordt nog slechter. Alleen de hoop dat het daarna beter wordt, wordt vergroot. En soms heeft men geluk en gebeurt dat ook. Anders heeft men pech.
siger

Bericht door siger »

Fishhook schreef:Ik heb geen idee maar mischien sneuvelen er nogal wat jonge mannen daar.
Misschien is dat de diepere betekenis van de oude traditie geweren af te vuren bij een huwelijk, wat het feest al eens per misverstand laat ontaarden in een regelrecht stammenoorlogje.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 090504_082
http://www.tvl.be/nl/2010-02-14/schietp ... -beringen/
Plaats reactie