Dit is toch te belachelijk voor woorden!
Moderator: Moderators
Het ondemocratische gehalte van de PVV begint al met het feit dat de PVV geen leden heeft.....het volledig muilkorven van je leden
Afgezien dat het hier landelijke politiek betreft, is GL formeel democratisch genoeg dat kandidaten zich afzonderlijk kunnen uitspreken over zo'n missie. Derhalve kan de doorgewinterde GL stemmer nog enigzins daarvan binnen de partij een zwaartepunt aanbrengen. Alleen zal geen enkele GL-politicus voor de stateverkiezingen zich uitspreken over delicate belangrijke landelijke besluiten. Terecht overigens.Kochimodo schreef:Aan de andere kant begrijp ik het ook wel als je terugkijkt hoe de media de PVV-leden onder de loep legt en alles uitvergroot. De "jacht" van de media op de PVV heeft hiertoe geleid. Als ik GW was geweest had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan.
Hoe democratisch andere partijen zijn kan je over twisten. Okay, ze hebben leden e.d., maar hoe democratisch is het dat GL toch de trainingsmissie naar Kunduz steunt, terwijl de achterban daar massaal tegen is? Hoe democratisch is dat dit kabinet met steun van GL/D66 en CU de trainingsmissie naar Kunduz er doorheem drukt, terwijl de meerderheid van de bevolking tegen is? Democratie -zeker een vertegenwoordigende democratie zoals wij kennen- is ook maar zeer relatief.......
Bij GL bestaat er in ieder geval nog altijd de mogelijkheid dat de leden zich uitspreken over deze move en eventueel zelfs de zittende kamerleden hiervoor, bij de eerstvolgende gelegenheid, wegsturen.maar hoe democratisch is het dat GL toch de trainingsmissie naar Kunduz steunt
Menigeen is geen vrijdenker, de vergelijking met diverse religieuzen ligt voor de hand. Ik durf mijzelf niet eens te overtuigen dat ik wel echt een vrijdenker ben. Laat staan een vrij spreker.nihat schreef:Misschien ligt het wel aan mij. Maar ik maar me meer zorgen over het feit dat er schijnbaar genoeg mensen bereid zijn om zich te laten muilkorven door de leiding van de PVV. Wat zegt dat dan over deze mensen? Dat ze dus bereid zijn om niets meer of minder te zijn dan een trek of poppenkast popje.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... -ers.dhtmlWilders ontkent spreekverbod PVV'ers
Geert Wilders ontkent dat hij meer dan honderd PVV-kandidaten voor de Provinciale Staten een spreekverbod heeft opgelegd. Alleen de lijsttrekkers in de provincies zouden het woord mogen voeren.
,,Onzin", zo noemt Wilders daarover een bericht in De Gelderlander.
Volgens Wilders worden de lijsttrekkers naar voren geschoven om de belangrijkste debatten te voeren en het gezicht van de partij te worden in de provincies. Van een spreekverbod voor de overige kandidaten zou geen sprake zijn.
Ik ben benieuwd wat mevrouw Faber dan precies gezegd heeft:Mahalingam schreef: Ik denk niet dat dit feit iets zal veranderen aan de 'narrative' in de hoofden van de anti_Wilders personen. Alles wat Wilders zegt is gelogen, zo denken velen, want hij is een in en in slecht mens.
Gelukkig maar dat Wilders als een gevaarlijke TBS-er door de Staat bewaakt wordt want anders zou die nog meer mensen de mond gaan snoeren.
In ieder geval geen handige reactie of onhandig geciteerd. Overigens schrijft jouw bron hetzelfdeNu.nl schreef: Marjolein Faber, lijsttrekker van de PVV in Gelderland, verdedigt het spreekverbod. “Er is voor de lijsttrekker als woordvoerder gekozen om hem of haar meer bekendheid te geven. De angst dat kandidaten fouten maken, speelt geen rol,” adus Faber
Ik hoop dat het spreekverbod inderdaad geen verbod is, noch een afspraak. Verwijzen naar de lijsttrekker zal voor de andere kandidaten in ieder geval na de ontkenning van de heer Wilders geen optie meer zijn.AD schreef: Bekendheid
Volgens Marjolein Faber, PVV-lijsttrekker in Gelderland, is het spreekverbod geen maatregel uit angst voor fouten van de kandidaten. De beperking dat alleen de lijsttrekkers mogen praten zou bedoeld zijn om hun bekendheid te vergroten. (BVDL)
Two wrongs don''t make a right mahalingam en vingers wijzen leidt onnodig af van het onderwerp hier. Je kunt altijd een ander topic starten.Mahalingam schreef:Dan doet de PvdA het heel wat handiger met zijn spreekgebod.
De partijlijn is voor iedereen duidelijk. Wat men op vragen dient te antwoorden is hier na te lezen:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/Factsheets.pdf