Ja snap ook niet waarom ze in de WO II joden hebben vergast..misschien ook jaloers op innerlijke vrede.gerard_m schreef:Lisa, we zijn jaloers op zoveel innerlijke vredeLisa schreef:Val dood stelletje fascisten. Moslim haters. Lees wat jullie hier over moslims schrijven. Zoveel haat zoveel jaloezie echt triest.
Bloeddruk.
Moderator: Moderators
Re: Bloeddruk.
Laatst gewijzigd door lisa op 23 dec 2010 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Chechens - the bravest people in the world!
http://youtu.be/6bloyjV-Hhs" onclick="window.open(this.href);return false;
- LordDragon
- Bevlogen
lisa
MVG, LD.
zeer interessant.Nee, het is inhoudelijk juist een hele goede film. Maar jij een snotneus met een IQ van 24..ziet wat je kan zien. Je kan er ook niks aan doen.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ach Cluny toch.. en dat alleen maar door die moslim quiz op tv. Denk aan je hart jongen.Door Cluny
Uit gezondheidsoverwegingen. Nu al zit ik, terwijl diverse hevige emoties elkaar snel afwisselen, stevig vloekend dit berichtje te typen.
Er is niemand jaloers op jouw hoeveelheid innerlijke vrede.lisa schreef:Ja snap ook niet waarom ze in de WO II joden hebben vergast..misschien ook jaloers op innerlijke vrede.gerard_m schreef:Lisa, we zijn jaloers op zoveel innerlijke vredeLisa schreef:Val dood stelletje fascisten. Moslim haters. Lees wat jullie hier over moslims schrijven. Zoveel haat zoveel jaloezie echt triest.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Terug naar af!lisa schreef:Ach Cluny toch.. en dat alleen maar door die moslim quiz op tv. Denk aan je hart jongen.Door Cluny
Uit gezondheidsoverwegingen. Nu al zit ik, terwijl diverse hevige emoties elkaar snel afwisselen, stevig vloekend dit berichtje te typen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
HahahaJim schreef:@Lisa,
Ik had me voorgenomen om niet meer op je te reageren, maar zou je je toon iets willen matigen?
Waar de meeste posters hier moeite mee hebben is het niet openlijk afkeuren van wandaden van bv Taliban of zelfmoordterroristen.
Men lult er rustig overheen of negeert het.
Wat dat aangaat is Sur een uitzondering.
Dat heeft dus niets met nationaliteit te maken of huidskleur.
Maar alles met ideologie.
Dan kan je fulmineren, maar je hebt het toch zelf in de hand.
Spreek je uit, laat blijken dat je weet dat de Islam uitwassen voortbrengt (net als het christendom) en veroordeel het.
Doe je dat niet, dan heb je minimaal de schijn tegen je dat je het wel best vind en erachter staat.
Nogmaals je hebt eea zelf in de hand.
-
a.r.
Mijn bloeddruk:
Ik ben het afgelopen jaar een poos zo ziek geweest dat ik zelf weinig in huis kon doen. Gelukkig kreeg ik op zeker moment hulp van een "Thuiszorg" organisatie. De eerste "hulp" stal mijn portemonnee leeg, de tweede wist niet hoe ze een stofdoek vast moest houden en de derde was gewoon een vreselijke lieverd die keihard werkte en die telkens hier goedgemutst binnenstapte, waarna we samen koffie dronken en ook tijdens haar harde, en mijn trage werken samen lange gesprekken voerden. Ze was moslima en dat was duidelijk te zien, hoofddoek, armen en benen bedekt, veel te dik....ze had twee kinderen, jongens zo vertelde ze en ze straalde wanneer ze over hen vertelde, net zo als straalde als ze over haar inmiddels overleden vader vertelde. Een lieve vader was het geweest zo zei ze weemoedig glimlachend. Ze mocht als klein meisje met hem mee naar het café, waar hij een "borreltje" dronk en zij mocht dan op de bar zitten en de mannen daar aanwezig maakten grapjes tegen haar....zo vertelde ze. Ze vertelde over haar huwelijk, dat ze verliefd was geweest op een jongen waarvan ze na een poosje plotseling niets gehoord had en toen maar getrouwd was met de eerste beste die aan haar vader om haar hand kwam vragen. Ze liet me eens foto's van zichzelf zien van een paar jaar geleden ....een mooi meisje/vrouw, slank en stralend en mooi. Ze hield niet van haar man zo zei ze mij en ik vroeg haar waarom ze dan bij hem bleef....nauwelijks opleiding, trouw, angst, fatsoen, de kinderen...hoort niet, kan niet, mag niet....ze diende zichzelf op te offeren, weg te cijferen .....man en kinderen eerst....zij was niet belangrijk. Ik grimaste en voelde een steek van pijn en verdriet....zóóó lang (bijna 30 jaar) had ik immers hetzelfde gedacht. Eén van haar jongens werd om een klein vergrijp op zeker moment vreselijk geslagen door zijn vader en ik zag de wanhoop, angst, pijn en het verdriet in haar ogen. Haar droom was ooit politieagente te worden, maar ze gingen terug naar Turkije en haar droom spatte uiteen, doordat ze de Turkse taal niet goed genoeg sprak en doordat ze nu de Nederlandse taal niet meer goed spreekt en schrijft. Ze mocht van haar man in eerste instantie zelfs helemaal niet werken, ze ging een hoofddoek dragen en toen twee. Ze zocht "stiekem" toch een baantje en vond er één. Hulp in de huishouding bij zieke mensen thuis......ze genoot als hier was en ze hoorde mijn verhaal ...ik vertelde haar open en vrij wie ik was en waar ik voor stond én waarom. Toen ik na maanden zelf weer mijn huishouden kon draaien en zij op vakantie ging naar Turkije kreeg ik een kookboek van haar met een "opdracht"
Keulen en Aken zijn niet op één dag gebouwd en duizenden jaren religieuze indcotrinatie poets je niet zomaar weg.....dat is een zaak van opvoeden, (wetenschappelijke) kennis aanbieden en vooral van heel lange adem. Er is nog veel werk aan de winkel!
Ik ben het afgelopen jaar een poos zo ziek geweest dat ik zelf weinig in huis kon doen. Gelukkig kreeg ik op zeker moment hulp van een "Thuiszorg" organisatie. De eerste "hulp" stal mijn portemonnee leeg, de tweede wist niet hoe ze een stofdoek vast moest houden en de derde was gewoon een vreselijke lieverd die keihard werkte en die telkens hier goedgemutst binnenstapte, waarna we samen koffie dronken en ook tijdens haar harde, en mijn trage werken samen lange gesprekken voerden. Ze was moslima en dat was duidelijk te zien, hoofddoek, armen en benen bedekt, veel te dik....ze had twee kinderen, jongens zo vertelde ze en ze straalde wanneer ze over hen vertelde, net zo als straalde als ze over haar inmiddels overleden vader vertelde. Een lieve vader was het geweest zo zei ze weemoedig glimlachend. Ze mocht als klein meisje met hem mee naar het café, waar hij een "borreltje" dronk en zij mocht dan op de bar zitten en de mannen daar aanwezig maakten grapjes tegen haar....zo vertelde ze. Ze vertelde over haar huwelijk, dat ze verliefd was geweest op een jongen waarvan ze na een poosje plotseling niets gehoord had en toen maar getrouwd was met de eerste beste die aan haar vader om haar hand kwam vragen. Ze liet me eens foto's van zichzelf zien van een paar jaar geleden ....een mooi meisje/vrouw, slank en stralend en mooi. Ze hield niet van haar man zo zei ze mij en ik vroeg haar waarom ze dan bij hem bleef....nauwelijks opleiding, trouw, angst, fatsoen, de kinderen...hoort niet, kan niet, mag niet....ze diende zichzelf op te offeren, weg te cijferen .....man en kinderen eerst....zij was niet belangrijk. Ik grimaste en voelde een steek van pijn en verdriet....zóóó lang (bijna 30 jaar) had ik immers hetzelfde gedacht. Eén van haar jongens werd om een klein vergrijp op zeker moment vreselijk geslagen door zijn vader en ik zag de wanhoop, angst, pijn en het verdriet in haar ogen. Haar droom was ooit politieagente te worden, maar ze gingen terug naar Turkije en haar droom spatte uiteen, doordat ze de Turkse taal niet goed genoeg sprak en doordat ze nu de Nederlandse taal niet meer goed spreekt en schrijft. Ze mocht van haar man in eerste instantie zelfs helemaal niet werken, ze ging een hoofddoek dragen en toen twee. Ze zocht "stiekem" toch een baantje en vond er één. Hulp in de huishouding bij zieke mensen thuis......ze genoot als hier was en ze hoorde mijn verhaal ...ik vertelde haar open en vrij wie ik was en waar ik voor stond én waarom. Toen ik na maanden zelf weer mijn huishouden kon draaien en zij op vakantie ging naar Turkije kreeg ik een kookboek van haar met een "opdracht"
Twee maanden geleden belde ze me op....of ze even langs mocht komen....even bijpraten en koffie drinken. Ik voelde dat er iets ernstigs aan de hand was en hoewel ik visite zou krijgen zei ik kom maar. En ze kwam....sterk, zelfverzekerd....ze kon niet meer, ze ging scheiden, weg bij de man waar ze niet hield, die haar verbood te zijn wie ze was/is, die haar kinderen sloeg. Ze durfde voor zichzelf te kiezen en wilde voor zichzelf en haar jongens een toekomst opbouwen. Wát straalde ze toen plotseling een kracht uit! Ze had inmiddels een nieuwe baan gevonden, ze mocht een opleiding gaan volgen en ik hoop dat het haar gaat lukken haar dromen waar te maken. Ze is een "slechte moslim" zegt ze, ze rookt, ze gaat scheiden, ze bidt te weinig......en dus zei ik haar: nou en????...ben je een goed mens? Ze keek me aan en straalde....ze wist het!Lieve mevrouw a.r: Ik vond het heel leuk om bij u te werken vond het heel gezellig naar me zin gehad. Het is zo snel gegaan. Als we met mekaar gingen praten ...het leek wel dat ik u zoveel jaren kon. Dank voor de koffie en de gezelligheid....XXjes ...Sxxxx
Keulen en Aken zijn niet op één dag gebouwd en duizenden jaren religieuze indcotrinatie poets je niet zomaar weg.....dat is een zaak van opvoeden, (wetenschappelijke) kennis aanbieden en vooral van heel lange adem. Er is nog veel werk aan de winkel!
Waarom die medelijden. Ik ben blij dat het je heeft kunnen amuseren.lisa schreef: En jouw filmpje is drie keer niks dat je de moeite neemt om het te posten..ik moest lachen en dacht meteen arme Jagang. Had medelijden met je, echt.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
Jinny
Mooi verhaal AR, de meeste moslims die ik spreek zijn eerzame hardwerkende mensen die alles voor hun gezin overhebben.
Een enkeling ligt 5 maal per dag op z'n knieën met zijn baardje tegen de grond en heeft extreme ideeën.
Extreme ideeën en fanatiek religieus zijn gaat overigens vaak samen is mijn ervaring.
Een enkeling ligt 5 maal per dag op z'n knieën met zijn baardje tegen de grond en heeft extreme ideeën.
Extreme ideeën en fanatiek religieus zijn gaat overigens vaak samen is mijn ervaring.
Nihat was geen Turk.lisa schreef:Oo...ooo..een Turk uit Rotterdam..weggepest.Bij deze wil ik laten weten dat na een paar weken uitproberen ik er achter kom dat dit niet het forum is waar ik echt op een open en eerlijke manier met mensen van gedachten kan wisselen.
Mijn vriendin was al een tijdje geleden gestopt,omdat zeker na instroom van bepaalde mensen uit andere fora's de aanvallen op ingezonden meningen wel erg persoonlijk werden. Ik liet me nog niet geheel uit het veld slaan. Maar ook ik stop er nu mee.Want ik vind het gedachte goed van de Vrije gedachte buitengewoon boeiend, alleen dit forum trekt naar mijn mening ook mensen aan die dat vrije niet helemaal in de juiste context blijken te plaatsen.
Komt nog eens bij dat ik het gevoel kreeg dat er mensen bij waren die met meerdere namen reacties gaven.
Dat stelden mij helemaal erg teleur. Ik wens een ieder veel geluk en voorspoed toe. Succes.
Groeten, Nihat D. Rotterdam.
En hij was volgens mij niet eens moslim.
@lisa,
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat alles wat je me toedicht onjuist is.
Nog steeds ga ik voor een samenleving op basis van gelijkwaardigheid: sluit jezelf niet buiten.
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat alles wat je me toedicht onjuist is.
Nog steeds ga ik voor een samenleving op basis van gelijkwaardigheid: sluit jezelf niet buiten.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
@a.r.,
Een indringend verhaal. Met een happy end omdat deze vrouw de kracht en moed vond om te worden wie ze in de kern was: een goed mens.
Een indringend verhaal. Met een happy end omdat deze vrouw de kracht en moed vond om te worden wie ze in de kern was: een goed mens.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
En dat is in dit geval tegengesteld aan een goed moslim.Yours schreef:@a.r.,
Nee, bepaalde waarden als de vrijheid van meningsuiting , waar religie- en ideologiekritiek onder vallen, zijn niet onderhandelbaar.Yours schreef:@lisa,
We zitten nu eenmaal met elkaar opgescheept.
Op basis daarvan moeten we proberen om zo goed mogelijk met elkaar om te gaan.
"Zo goed mogelijk met elkaar omgaan" verwordt vaak al vrij snel tot het niet meer aanboren van onderwerpen die te gevoelig liggen, en dat is natuurlijk de dood in de pot.
Dat neemt niet weg dat ik de voorkeur geef aan een inhoudelijk debat met niet al te veel ad hominems, en zonder gescheld.
En ik weet dat ik geen heilige ben, ja, voordat men me weer gaat beschuldigen van hypocrisie.
Maar ondanks imperfectie's is het bovenstaande wel datgene wat ik nastreef.
Op basis van de gelijkwaardigheid van wat, mensen of denkbeelden?En wel op basis van gelijkwaardigheid. Dat is niet hetzelfde als gelijk zijn. Maar kennis nemen van elkaars denkbeelden, ook al vinden we die van de ander wanen.
Met het eerste ben ik het uiteraard eens, maar met het tweede absoluut niet.
Denkbeelden zijn niet gelijkwaardig, en verdienen ook niet per sé op voorhand respect.
Je begint met een krediet, maar aan een duurzaam respect zal men moeten werken.
De grootste uiting van respect aan het adres van gelovigen, is het bekritiseren van hun denkbeelden, want dat is namelijk de manier om hen te benaderen: Als de denkende mens die zij uiteindelijk (kunnen) zijn.
Men kan hen bij dit proces niet de mogelijkheid gunnen om zich te verschuilen achter een facade van gekrenktheid, en men moet zich er al helemaal niet door laten intimideren.
De monotheïstische goden kunnen absoluut niet bestaan, op grond van de tegenstrijdige eigenschappen die hen wordt toegedicht.En wie er uiteindelijk gelijk heeft wat betreft het bestaan van god/allah, dat zien we wel, of niet, als we dood zijn.
Ook zijn ze verder bijzonder slecht afgebakend en gedefiniëerd, wat de betekenis van het woord "god" irrelevant maakt.
Natuurlijk staan gelovigen meteen klaar om te beweren dat de logica die ik op goden loslaat iets typisch menselijks is, maar dat is een geloof natuurlijk ook. Dáárin zit 'm het verschil dus NIET.
Als ik een gelovige was geweest, zou ik ook graag bekritiseerd worden.Laten we tot die tijd de gulden regel aanhouden: wat jij niet wilt dat jou gebeurt, doe dat een ander ook niet aan. Dus wens een ander geen hartfalen toe. En doe ook geen dingen die dat bij een ander bewerkstelligt.
Zelfs al zou ik dat besef op dat moment vermoedelijk niet hebben.
Wel ben ik het met je eens dat men niet over en weer met ziekten hoeft te smijten.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford