Dit is het voorsteltopic van Surrendered, een islamitische jongen van 14 jaar

, die zich (een beetje laat

) voorstelt. Ik vind het heel stoer van iemand van die leeftijd om zijn overtuiging op dit op dit forum te durven laten meten door mensen die veel religiekritiek en veel meer levenservaring hebben. Ik ben het volkomen oneens met zijn religie en dus zijn zienswijze, maar ik neem mijn petje voor zijn lef én zijn tot op zekere hoogte eerlijkheid.
Maar beste Surrendered.....een poos geleden was hier een jongere van ik meen 15 of 16 jaar jong en ik heb indertijd beloofd dat ik nooit zal proberen te dé-evangeliseren mbt iemand die jonger is dan 18. Een belofte die ik heb gedaan houd ik altijd gestand, ik trek me dus terug uit iedere discussie met je...niet omdat ik je niet waardig vind om een discussie te voeren, zeker niet, maar omdat ik uit ervaring weet dat religieuze zaken gezinnen uit elkaar drijft en
ik daaraan geen medewerking wil en kán verlenen, hoezeer ik het ook oneens ben met een groot deel van je door religie geindoctrineerde standpunten.
Toch nog één opmerking/levensles van een in jouw ogen oude vrouw Surrendered, ik bén een vrouw én moeder, ik heb een dochter en een zoon en ik heb mijn kinderen geprobeerd te leren dat ze op een liefdevolle manier met hun lichaam en geest en die van hun naasten en geliefden om dienen te gaan. Slaan is
nooit een oplossing, het is vernederend voor degene die het ondergaat, het is bruut geweld door machteloosheidsgevoel van de dader én het maakt relaties kapot. Een vrouw (en moeder) is niet onderdanig aan een man, in een gezonde relatie zijn ze gelijkwaardig en hebben ze respect voor elkaar, praten en discussieren ze met elkaar, geven elkaar vrijheid, veiligheid (in) en vertrouwen. Neem van mij aan dat ik niet alleen moeder ben maar ook vrouw en dat ik door mijn partner niet geslagen wil worden, dat ik respect van hem wil opdat ik hem ook kan respecteren. Gelijkwaardigheid, emancipatie van vrouwen én mannen, kritisch leren denken, en kritisch durven kijken naar jezelf én je eigen denkbeelden....jouw evt toekomstige partner zal en hoort zeker niet alleen evt moeder te worden, maar ook Vrouw (met hoofdletter) en dát gevoel zal jij haar (mede) moeten geven, zoals zij ook jou (mede) het gevoel zal moeten geven dát je evt niet alléén vader bent, maar óók man! ( Ik zwijg maar even over homofilie, dat is momenteel vermoedelijk iets teveel van het goede)
Weet je Surrendered.....mijn antwoorden aan jou komen vanuit mijn humanistisch/atheistische overtuiging die ik door mijn levenservaring, bovenal kritische geest en na lang denken en lezen steeds verder heb ontwikkeld.....ik denk dat je een intelligent mens en een "worstelaar" bent, ontwikkel je geest verder, wordt kritisch(er), ga meer lezen en onderzoeken, stel alle oprechte vragen die je wilt aan iedereen, heb geen angst, iedere oprechte vraag op dit forum zal ook oprecht beantwoordt worden....heb je ouders, naasten en versten lief en
"word wie je bent" (Friedrich Nietzsche) is mijn diepste wens voor jou!
Het ga je goed!