Euhm... Hallo!!!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Surrendered
Ervaren pen

Re: Euhm... Hallo!!!

Bericht door Surrendered »

Jim schreef:Als je die formule goed begrijpt kun je er aardig je brood mee verdienen.
Als je hem niet begrijpt, kan hij dodelijk zijn :D :D
Ja, bijna meegemaakt. En iemand moest er voor boeten. En dat was ons gloeilampje. Een of andere idioot zette de spanning op 30 V, en weg was die lampje.

Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Jinny

Bericht door Jinny »

Les een, bij gelijk blijvende weerstand geeft een verdubbeling van de spanning een viervoudiging van het vermogen.
P is U maal I
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Jim schreef:Als je die formule goed begrijpt kun je er aardig je brood mee verdienen.
U=IxR?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jinny

Bericht door Jinny »

Yep, en je wilt niet weten hoeveel mensen 'm niet begrijpen.
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

Eerst denk ik er over na. Zoek het op. Als het klopt, dan klopt het of niet. En tot nu toe klopte allemaal niet.
Ook dat herken ik! Ik liet me altijd weer sussen door mijn grote Liefde!
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Jim schreef:Les een, bij gelijk blijvende weerstand geeft een verdubbeling van de spanning een viervoudiging van het vermogen.
P is U maal I
RW -R = OW
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

wat voor topic is dit? Surrendered nieuw op 8 december? Hmz, heb de verkeerde knop in de teletijdsmachine ingedrukt dan, ga nog es opnieuw proberen 8-[

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
a.r.

Bericht door a.r. »

Dit is het voorsteltopic van Surrendered, een islamitische jongen van 14 jaar :shock: , die zich (een beetje laat :D ) voorstelt. Ik vind het heel stoer van iemand van die leeftijd om zijn overtuiging op dit op dit forum te durven laten meten door mensen die veel religiekritiek en veel meer levenservaring hebben. Ik ben het volkomen oneens met zijn religie en dus zijn zienswijze, maar ik neem mijn petje voor zijn lef én zijn tot op zekere hoogte eerlijkheid.

Maar beste Surrendered.....een poos geleden was hier een jongere van ik meen 15 of 16 jaar jong en ik heb indertijd beloofd dat ik nooit zal proberen te dé-evangeliseren mbt iemand die jonger is dan 18. Een belofte die ik heb gedaan houd ik altijd gestand, ik trek me dus terug uit iedere discussie met je...niet omdat ik je niet waardig vind om een discussie te voeren, zeker niet, maar omdat ik uit ervaring weet dat religieuze zaken gezinnen uit elkaar drijft en ik daaraan geen medewerking wil en kán verlenen, hoezeer ik het ook oneens ben met een groot deel van je door religie geindoctrineerde standpunten.

Toch nog één opmerking/levensles van een in jouw ogen oude vrouw Surrendered, ik bén een vrouw én moeder, ik heb een dochter en een zoon en ik heb mijn kinderen geprobeerd te leren dat ze op een liefdevolle manier met hun lichaam en geest en die van hun naasten en geliefden om dienen te gaan. Slaan is nooit een oplossing, het is vernederend voor degene die het ondergaat, het is bruut geweld door machteloosheidsgevoel van de dader én het maakt relaties kapot. Een vrouw (en moeder) is niet onderdanig aan een man, in een gezonde relatie zijn ze gelijkwaardig en hebben ze respect voor elkaar, praten en discussieren ze met elkaar, geven elkaar vrijheid, veiligheid (in) en vertrouwen. Neem van mij aan dat ik niet alleen moeder ben maar ook vrouw en dat ik door mijn partner niet geslagen wil worden, dat ik respect van hem wil opdat ik hem ook kan respecteren. Gelijkwaardigheid, emancipatie van vrouwen én mannen, kritisch leren denken, en kritisch durven kijken naar jezelf én je eigen denkbeelden....jouw evt toekomstige partner zal en hoort zeker niet alleen evt moeder te worden, maar ook Vrouw (met hoofdletter) en dát gevoel zal jij haar (mede) moeten geven, zoals zij ook jou (mede) het gevoel zal moeten geven dát je evt niet alléén vader bent, maar óók man! ( Ik zwijg maar even over homofilie, dat is momenteel vermoedelijk iets teveel van het goede)

Weet je Surrendered.....mijn antwoorden aan jou komen vanuit mijn humanistisch/atheistische overtuiging die ik door mijn levenservaring, bovenal kritische geest en na lang denken en lezen steeds verder heb ontwikkeld.....ik denk dat je een intelligent mens en een "worstelaar" bent, ontwikkel je geest verder, wordt kritisch(er), ga meer lezen en onderzoeken, stel alle oprechte vragen die je wilt aan iedereen, heb geen angst, iedere oprechte vraag op dit forum zal ook oprecht beantwoordt worden....heb je ouders, naasten en versten lief en

"word wie je bent" (Friedrich Nietzsche) is mijn diepste wens voor jou!

Het ga je goed!
Laatst gewijzigd door a.r. op 09 dec 2010 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Welkom Ohm Surrender,
Ohm is ook een hele mooie klank, een superMantra:
            • Afbeelding
De koran is niet om te lezen, gewoon luisteren, hooguit reciteren
en daarna zwijgen, doet Allah ook!
Surrendered schreef:ff extra info:

Ik zit op middelbare school, in Amsterdam. Klas 3, VWO. Ik ben dus gewoon een leerling. Daarom ook:
Oh(m)
Van natuurkunde. Heb net geleerd wie deheer Ohm, is. :D Grappig naam, Ohm.

Groeten, Surrendered
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Surrendered
Ervaren pen

Jagang schreef:
U=IxR?
Het was toch R=U/I? En vervangingsweerstand is U=IxR

Groeten, Surrendered
Surrendered
Ervaren pen

a.r. schreef:Dit is het voorsteltopic van Surrendered, een islamitische jongen van 14 jaar :shock: , die zich (een beetje laat :D ) voorstelt. Ik vind het heel stoer van iemand van die leeftijd om zijn overtuiging op dit op dit forum te durven laten meten door mensen die veel religiekritiek en veel meer levenservaring hebben. Ik ben het volkomen oneens met zijn religie en dus zijn zienswijze, maar ik neem mijn petje voor zijn lef én zijn tot op zekere hoogte eerlijkheid.
Dank u
Toch nog één opmerking/levensles van een in jouw ogen oude vrouw Surrendered, ik bén een vrouw én moeder, ik heb een dochter en een zoon en ik heb mijn kinderen geprobeerd te leren dat ze op een liefdevolle manier met hun lichaam en geest en die van hun naasten en geliefden om dienen te gaan. Slaan is nooit een oplossing, het is vernederend voor degene die het ondergaat, het is bruut geweld door machteloosheidsgevoel van de dader én het maakt relaties kapot.
Precies wat mijn familie mij leert. Geen verschil dus, en het klopt ook volgens de Islam.
Een vrouw (en moeder) is niet onderdanig aan een man, in een gezonde relatie zijn ze gelijkwaardig en hebben ze respect voor elkaar, praten en discussieren ze met elkaar, geven elkaar vrijheid, veiligheid (in) en vertrouwen.
Je bedoelt mijn ouders?
Neem van mij aan dat ik niet alleen moeder ben maar ook vrouw en dat ik door mijn partner niet geslagen wil worden, dat ik respect van hem wil opdat ik hem ook kan respecteren.
a.r., dit wat jij nu zegt klopt niet. Het klopt wel maar wat je ermee bedoelt klopt niet. Dit wat jij nu zegt ken ik ook. Dat krijg ik ook geleerd, bij de moskee en door mijn ouders. Een man toont respect voor zijn vrouw en een vrouw toont onderdanigheid. Maar zij is zeker niet onderdanig.

Groeten, Surrendered
Surrendered
Ervaren pen

LordDragon schreef:wat voor topic is dit? Surrendered nieuw op 8 december? Hmz, heb de verkeerde knop in de teletijdsmachine ingedrukt dan, ga nog es opnieuw proberen 8-[

MVG, LD.
:D

Groeten, Surrendered
siger

Bericht door siger »

Surrendered schreef:een vrouw toont onderdanigheid. Maar zij is zeker niet onderdanig.
Surrendered, vind je dat niet wat vreemd? Waarom zou een vrouw onderdanigheid tonen al ze dat niet is? Bedriegt ze haar man zo niet?
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

siger schreef:
Surrendered schreef:een vrouw toont onderdanigheid. Maar zij is zeker niet onderdanig.
Surrendered, vind je dat niet wat vreemd? Waarom zou een vrouw onderdanigheid tonen al ze dat niet is? Bedriegt ze haar man zo niet?
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom een vrouw onderdanigheid zou tonen ...of het moet zijn om de onzekerheid van het mannetje niet te veel te benadrukken?

Wie van de mannen hier wil dat zijn vrouw/vriendin onderdanigheid toont?
En.... waarom wel en waarom niet?
siger

Bericht door siger »

Moeders schreef:Wie van de mannen hier wil dat zijn vrouw/vriendin onderdanigheid toont?
Ik zou niet durven.
Plaats reactie