Ik lees daar "de bezette gebieden die Israël nog altijd niet ruilt tegen vrede."PietV. schreef:<< >>
Aldus een on-line verklaring van dit begrip.
Gaza werd verlaten in ruil voor vrede, waarna die vrede bleek te bestaan
uit dagelijkse bombardementen met op burgerdoelen gerichte raketten.
Israel is dus wel degelijk bereid om gebieden te ruilen voor vrede,
zo ook de Sinaï toen Egypte bereid bleek tot vrede,
maar Israel is (mijnsinziens terecht!) niet bereid om 'de bezette gebieden'
te ruilen voor besprekingen over vrede,
besprekingen waarbij Israel geen voorwaarden mag stellen en de PA wel en
waarbij de PA eist dat aan bepaalde voorwaarden moet zijn voldaan
alvorens zij serieus aan vredesbesprekingen willen deelnemen!
*
-
Of ik een alternatief heb voor de vazallen van Hamas, die smokkelaars en hun tunnels?
Jawel, maar dat wil je niet horen en kan ik hiero beter niet schrijven.
Die goederen die nu Gaza uitgesmokkeld worden komen de burgerbevolking van Gaza toe.
Maar nee, zij mogen verder verrekken van hun corrupte Hamas-autoriteit:
zelfs het fruit gaat niet naar de kids maar wordt naar Egypte gesmokkeld.
Waarom? Om van het geld wapens te kunnen kopen!
De goederen die voorheen Gaza werden binnengesmokkeld kwamen ook niet ten goede aan de burgerbevolking van Gaza. Wellicht is het zinvol om hiero wat foto's te plaatsen van de weelde waarin de 'leiders' van Gaza zich wentelen terwijl 'hun' volk crepeert? De Gazanen zouden wat mij betreft gewapender hand bevrijd moeten worden van hun ware bezetter, de HamasTerroristen, in plaats van Israel proberen te dwingen om hun vijand te laven opdat die groot en sterk wordt. Israel heeft alle recht de grens te sluiten voor de vijand. Gaza grenst ook aan Egypte en Egypte is niet in oorlog met Gaza, waarom wordt Egypte niet aangesproken op het leed welk Egypte aanricht onder hun Islamitische broeders en zusters door het hermetisch afsluiten van hun grens met Gaza?
-