De zoveelste dooddoener en opzichtige uitvlucht. Je hoeft niet mee te discussieren hoor, als je dat niet wilt. Als je niet op het onderwerp en de argumenten in wilt gaan, wat doe je dan hier?David Bakker schreef:Ik heb het idee dat juist bij jou een uitzonderingspositie geldt voor de Joden (en de Palestijnen). Er is zoveel onrechtvaardigheid op deze aardkloot. Waarom gaat je aandacht vooral uit naar de Joden en de Palestijnen? Waarom zo selectief? Wat is je probleem?
Het beloofde land of het beroofde land?
Moderator: Moderators
Re:
Re:
Dat veel mensen (ook op hoog niveau zoals de VN!) telkens de focus proberen te blijven leggen op wat Israel fout doet terwijl er zoveel meer verschrikkelijks elders aan de hand is heeft volgens mij alles te maken met dit onderwerp, het is er mijnsinziens zelfs mede-oorzaak van dat Israel stappen moet zetten om als Joodse democratie te kunnen overleven in die geÏslamiseerde omgeving,enno nuy schreef:De zoveelste dooddoener en opzichtige uitvlucht. Je hoeft niet mee te discussieren hoor, als je dat niet wilt. Als je niet op het onderwerp en de argumenten in wilt gaan, wat doe je dan hier?David Bakker schreef:Ik heb het idee dat juist bij jou een uitzonderingspositie geldt voor de Joden (en de Palestijnen). Er is zoveel onrechtvaardigheid op deze aardkloot. Waarom gaat je aandacht vooral uit naar de Joden en de Palestijnen? Waarom zo selectief? Wat is je probleem?
stappen zoals het eisen van de 'Eed van trouw aan de Joodse staat'.
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
-
David Bakker
- Banned
Re:
Ik laat de discussie graag over aan deskundigen zoals de heer G. Wilders haha:enno nuy schreef:De zoveelste dooddoener en opzichtige uitvlucht. Je hoeft niet mee te discussieren hoor, als je dat niet wilt. Als je niet op het onderwerp en de argumenten in wilt gaan, wat doe je dan hier?David Bakker schreef:Ik heb het idee dat juist bij jou een uitzonderingspositie geldt voor de Joden (en de Palestijnen). Er is zoveel onrechtvaardigheid op deze aardkloot. Waarom gaat je aandacht vooral uit naar de Joden en de Palestijnen? Waarom zo selectief? Wat is je probleem?
"Wilders: Verander naam Jordanië in Palestina
Geert Wilders, de leider van de PVV die bij de afgelopen verkiezingen een enorme zege boekte en volgens de meest recente opiniepeilingen nu de tweede partij van het land zou worden -met slechts één zetel achterstand op de VVD- wil het al 62 jaar durende conflict tussen Israël en de Arabische landen op een eenvoudige en logische wijze oplossen: hernoem de staat Jordanië in Palestina, aangezien de meerderheid van de inwoners van dat land toch al Palestijns is.
'Jordanië is Palestina,' verklaarde Wilders afgelopen week. 'De naamsverandering zal een einde maken aan het conflict in het Midden Oosten en de Palestijnen hun alternatieve thuisland geven.'"
-
David Bakker
- Banned
Re:
Ik heb daar de volgende theorie voor bedacht: Voor 1940 was het, zo heb ik begrepen, voor Jodenhaters gebruikelijk om openlijk die haat kenbaar te maken. Dit is na WOII controversieel geworden. Maar daar is de volgende oplossing voor: een dogmatisch fanatiek pro-Palestijns en anti-Israel standpunt innemen. Het lijkt geen jodenhaat maar ondertussen.....GayaH schreef: Dat veel mensen (ook op hoog niveau zoals de VN!) telkens de focus proberen te blijven leggen op wat Israel fout doet terwijl er zoveel meer verschrikkelijks elders aan de hand is heeft volgens mij alles te maken met dit onderwerp, het is er mijnsinziens zelfs mede-oorzaak van dat Israel stappen moet zetten om als Joodse democratie te kunnen overleven in die geÏslamiseerde omgeving,
stappen zoals het eisen van de 'Eed van trouw aan de Joodse staat'.
*
-
appelfflap
- Banned
Re:
een democratie maakt de facto geen onderscheid op basis van religie. Joodse democratie is per definitie een contradictio in terminis.
religie en democratie gaan NOOIT hand in hand en dan is er geen verschil tussen pakweg pakistan, Israel of voor mijn part Rome.
Dat opkomen voor elementaire mensenrechten ondertussen gelijkgeschakeld wordt met nazisme en jodenhaat is natuurlijk te gek om los te lopen.
maar goed, in het geval van israel slikt menig europeaan al die mooie woordjes in mbt mensen- volk- of kinderrechten in. Blijkbaar is het minder erg dat je fosfor op een 6jarig meisje kapt en haar uithongert of medische zorgen ontzegt dan dat je haar in de gaskamer steekt. Of ben ik nu weer te cynisch?
religie en democratie gaan NOOIT hand in hand en dan is er geen verschil tussen pakweg pakistan, Israel of voor mijn part Rome.
Dat opkomen voor elementaire mensenrechten ondertussen gelijkgeschakeld wordt met nazisme en jodenhaat is natuurlijk te gek om los te lopen.
maar goed, in het geval van israel slikt menig europeaan al die mooie woordjes in mbt mensen- volk- of kinderrechten in. Blijkbaar is het minder erg dat je fosfor op een 6jarig meisje kapt en haar uithongert of medische zorgen ontzegt dan dat je haar in de gaskamer steekt. Of ben ik nu weer te cynisch?
-
David Bakker
- Banned
Re:
Dan is christendemocratie ook een contradictio in terminis.appelfflap schreef:een democratie maakt de facto geen onderscheid op basis van religie. Joodse democratie is per definitie een contradictio in terminis.
-
appelfflap
- Banned
Re:
zuiver academisch theoretisch wel.David Bakker schreef:Dan is christendemocratie ook een contradictio in terminis.
alleen houden de europese christelijke partijen zich aan de mensenrechten ivm religie en godsdiensten en da's een groot verschil met Israel. het religieuze bij bvb de Vlaamse christenen zit hooguit nog in de naam.
ISrael doet hetzelfde als de aprtheidsstaat Zuid Afrika en da's een groot verschil met bvb cda.
ISrael discrimineert op religie ipv HUidskleur maar voor de rest is er geen/nauwelijks verschil.
los daarvan zal een democratische rechtsstaat geen doodseskaders op pad sturen of in internationale wateren een bloedbad op burgerschepen aanrichten.
dan is het nogal ongeloofwaardig als je jezelf een democratie noemt. China/Cuba/N-korea hebben ook een parlement en zelfs verkiezingen maar daarom zijn het nog geen rechtsstaten/democratieën/...
Re:

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Re:
We hebben hier ook geen christendemocratie. Je kan een kabinet misschien christendemocratisch noemen.David Bakker schreef:Dan is christendemocratie ook een contradictio in terminis.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Re:
Het onderstaande overzicht is interessant genoeg om even te bekijken. De Israëlische annexatie drift op de Nederlandse kaart. Van 1830 tot nu. Blauw is het oorspronkelijke Palestina. Wat er nu dus is kan niet levensvatbaar zijn. De Palestijnen zijn samengedreven op enkele kleine versnipperde stukken. Waar over onderhandelt wordt. Zelfs als ze teruggaan naar de uitgangssituatie volgens 1967; blijft het de vraag of het "land" zich goed kan ontwikkelen. Is er voldoende ruimte voor echte infrastructuur. Komt er een vrije corridor naar Gaza.
Kan men miljoenen vluchtelingen herbergen en zijn er adequate water voorzieningen?
Het heeft weinig met de "Eed van trouw" te maken. Maar om het Israëlisch-Palestijnse vraagstuk goed te begrijpen is meer nodig dan een selectieve af- of goedkeuring. Elke stap vindt plaats in een langdurig historisch proces.

Kan men miljoenen vluchtelingen herbergen en zijn er adequate water voorzieningen?
Het heeft weinig met de "Eed van trouw" te maken. Maar om het Israëlisch-Palestijnse vraagstuk goed te begrijpen is meer nodig dan een selectieve af- of goedkeuring. Elke stap vindt plaats in een langdurig historisch proces.

Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re:
Erg gekleurd zijn jouw bijdrages ten aanzien van Israel in ieder geval zeker!PietV. schreef:Het onderstaande overzicht is interessant genoeg om even te bekijken. De Israëlische annexatie drift op de Nederlandse kaart. Van 1830 tot nu. Blauw is het oorspronkelijke Palestina.
<< >>
Israel nam een aanvang in 1948 maar jij toont ff de annexatie-drift sinds 1830 aan?
Alleen al de term die je gebruikt: 'annexatie-drift van Israel' ...
... vertel eens: wat heeft Israel concreet geannexeerd volgens jou?
Zal ik er een kleurplaatje met daarop de annexatiedrift van de Islam sinds de 7e eeuw tegenover stellen?
Hoezo "blauw is het oorspronkelijke Palestina"? Dat 'oorspronkelijke Palestina' heeft sowieso nooit bestaan, maar welk gebied heb je het dan feitelijk over?
Schaamteloos! Wie heeft de Palestijnen samengedreven? Wanneer gebeurde dat?PietV. schreef:<< >>
De Palestijnen zijn samengedreven op enkele kleine versnipperde stukken.
<< >>
Welke uitgangssituatie volgens 1967? Wiens uitgangssituatie?PietV. schreef:<< >>
Zelfs als ze teruggaan naar de uitgangssituatie volgens 1967
<< >>
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Re:
@ PietV
Ik weet niet of je in staat bent om je eigenste bijdrages te modereren,
maar eerlijk gezegd denk ik van wel, en anders wordt het hoogtijd voor team-overleg.
Je permiteerd je behoorlijk off-topic bijdrages zoals de analogie 'Frisia-Netherlands conflict' en 'Een beetje geschiedenis' die niets van doen hebben met de "Eed van trouw aan de joodse staat" Het heeft echter ook weinig van doen met geschiedschrijving, dan zie ik het eerlijk gezegd eerder als propagandistische geschiedvervalsing ...
... ik ga daar hiero echter niet verder op in:
Ook mijn reacties op jouw schrijfsels zouden off-topic zijn!
Wellicht wordt het tijd om een nieuw topic te openen:
"Het Israel-Palestina conflict"
*
Ik weet niet of je in staat bent om je eigenste bijdrages te modereren,
maar eerlijk gezegd denk ik van wel, en anders wordt het hoogtijd voor team-overleg.
Je permiteerd je behoorlijk off-topic bijdrages zoals de analogie 'Frisia-Netherlands conflict' en 'Een beetje geschiedenis' die niets van doen hebben met de "Eed van trouw aan de joodse staat" Het heeft echter ook weinig van doen met geschiedschrijving, dan zie ik het eerlijk gezegd eerder als propagandistische geschiedvervalsing ...
... ik ga daar hiero echter niet verder op in:
Ook mijn reacties op jouw schrijfsels zouden off-topic zijn!
Wellicht wordt het tijd om een nieuw topic te openen:
"Het Israel-Palestina conflict"
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
-
fred neerhoff
- Forum fan
Re:
Enno Nuy,
Kun jij toelichten waarom je zo lichtvaardig heen meent te kunnen stappen over het belang van de door mij aangestipte historische context, en waarom je met name zo badinerend spreekt over de industriële massamoord op 6.000.000 joodse mensen in het gristelijke Europa?
Jij kunt toch ook wel inzien dat juist mensen met een gristelijke achtergrond* kilo's boter op hun hoofd hebben in hun selectieve ijver op te komen voor het zgn. palestijnse volk? Wie gelooft deze hysterische pleitbezorgers van de overwegend islamitische palestijnen nog, waar hun motivatie zo evident anti-joods is? Zijn het immers niet juist de gristenen zèlf met hun eeuwige animositeit jegens de joden** die eerste oorzaak is van het huidige midden-oosten conflict?
* Een onvolledig verwerkte streng katholieke of gereformeerde opvoeding gaat niet zelden gepaard met een star atheïsme en blinde joden-haat op latere leeftijd.
** In scherp contrast met het gristendom en de islam, heeft het jodendom geen traditie van agressieve bekeringsijver.
Kun jij toelichten waarom je zo lichtvaardig heen meent te kunnen stappen over het belang van de door mij aangestipte historische context, en waarom je met name zo badinerend spreekt over de industriële massamoord op 6.000.000 joodse mensen in het gristelijke Europa?
Jij kunt toch ook wel inzien dat juist mensen met een gristelijke achtergrond* kilo's boter op hun hoofd hebben in hun selectieve ijver op te komen voor het zgn. palestijnse volk? Wie gelooft deze hysterische pleitbezorgers van de overwegend islamitische palestijnen nog, waar hun motivatie zo evident anti-joods is? Zijn het immers niet juist de gristenen zèlf met hun eeuwige animositeit jegens de joden** die eerste oorzaak is van het huidige midden-oosten conflict?
* Een onvolledig verwerkte streng katholieke of gereformeerde opvoeding gaat niet zelden gepaard met een star atheïsme en blinde joden-haat op latere leeftijd.
** In scherp contrast met het gristendom en de islam, heeft het jodendom geen traditie van agressieve bekeringsijver.
-
appelfflap
- Banned
Re: Eed van trouw aan de joodse staat
die zijn er.GayaH schreef:Wellicht wordt het tijd om een nieuw topic te openen:
"Het Israel-Palestina conflict"*
wie zoekt die vindt
-
appelfflap
- Banned
Re:
er is geen enkele historische context die een staat het recht geeft om een gaza op te richten waar ze miljoenen mensen in opsluiten of een staat het recht geeft om, als deel van een collectieve straf, fosfor op vrouwen en kinderen te kappen.fred neerhoff schreef: Enno Nuy,
Kun jij toelichten waarom je zo lichtvaardig heen meent te kunnen stappen over het belang van de door mij aangestipte historische context,