Peter van Velzen schreef:Als het om de persoonlijke mening van el Moumni zou gaan,
Het gáát om een persoonlijke mening! (gebaseerd op islam-indoctrinatie!)
Vrijheid v. godsdienst is daarin de wijd open poort die naar de indoctrinatie van (sterk verouderde) regels en wetten leidt die voor eM leitmotiv zijn, naar mijn mening.
Hij zou
juist op die grond niet geneigd zijn om de Ned. of Eu-wetten te veranderen omdat er vrijheid v. godsdienst mede in verankerd zit (evenals in de UVRM!!)[de reden dat ook islamitische landen deze verklaring konden ondersteunen, m.i.
De atheist die op rationele gronden en moderne menselijke maatstaven (gebaseerd op gemiddelde meningen) resp. een god verwerpt als axioma, houdt dan als ijkmiddel alleen die moderne menselijke (beoordelings) gronden over om te ijken/toetsen! (mijn mening)
Modern is het om homo-sexualiteit dezelfde gevoelens toe te dichten als bij hetero-sexualiteit het geval is, en alleen de gerichtheid van die gevoelens een verschillende is, alsmede aangeboren als natuurlijkheid, waarop niet gediscrimineerd mag/kan worden evenmin als dat op grond van hetero-sexualiteit gedaan wordt.
versus
Een antieke mening door god(en) gesanctioneerd die homo-sexualiteit als abnormale afwijking (of ziekte, of op perversiteit berustend (satanisch)gedrag) beschouwde, waarvoor als enige remedie, verwijdering uit de samenleving kon/kan gelden, en in dit geval verder uitgedragen door el Moumni ter lering en handhaving ervan,
en beschermend afgedekt door die vermaledijde 'vrijheid v. godsdienst'!
In tegenstelling tot Wilders ben ik niet van mening dat je de slachtoffers van de Islam(=De moslima's) dient te bestrijden, maar je moet ze nu ook weer niet bevoorrechten.
Muizen vang je met kaas, moslima's (en andere mensen) vang je met woorden/doctrines!
Muizen slimmer dan mensen?- - -Nee, maar wel realistischer dan mensen, want kaas kun je eten.
Het verschijnsel 'moslima' kun je alleen bestrijden door de doctrines en hun uitdragers te bestrijden (maar wie je dan allemaal tegenkomt? [USA voorop en dan de multi-nationals die in termen van koelies en consumenten denken, brr.- - - -een litanie aan ondersteuners v. vrijheid v. godsdienst!- -blessing you

])
Overigens denk ik dat we grotendeels langs elkaar heen praten dan het apert oneens te zijn.