MNb schreef:Och, ik weet het niet. Eigenlijk en vooral gevoelsmatig ben ik het met je eens; ik houd niet van dergelijke aanstellerij. Maar laat ik eens een ander standpunt innemen, voor de lol zeg maar.
Als een moslima een vrouwelijke arts eist, in hoeverre is er sprake van uitsluiting? Als zij dit van te voren kenbaar maakt en alle mannelijke artsen dus rustig in hun bed kunnen blijven? Als zij bereid is alle bijkomende kosten te dragen? Kortom, als niemand er nadeel van ondervindt behalve de patiënte en haar familie?
Ik bedoel, ik sluit een heleboel mensen uit van mijn liefdesbed wegens hun ras (geen papoea's of eskimo's), huidskleur (ik moet geen blanke vrouwen), geslacht (ik moet geen mannen), taal (mijn bedgenotes moeten Nederlands of Engels spreken), godsdienst (ik moet oa geen orthodox joodse vrouwen - zij mij ook niet, trouwens), politieke overtuiging (vrouwelijke aanhangers van de PVV komen ook niet in mijn bed), sexuele geaardheid (liever geen lesbiennes in mijn bed) en levensovertuiging (geen antroposofen) . Toch ben ik nog nooit bestraft voor discriminatie.
Die tersluikse plotselinge omschakeling van ziekenhuisbed met lijdende patient naar een bed waarin je de liefde wilt bedrijven (voor de lol uiteraard!)frappeert mij, haha.
Ook ben ik verwonderd over het feit dat je dan nog de antecedenten der willige vrouwen gaat onderzoeken op hun merites waar normaal gesproken het commandocentrum naar elders verplaatst is en geen ruimte voor dat soort zaken ter beschikking staat!