Maarten schreef:argumenten graag.
Argumenten ? ben je soms niet goed wijs ????
Ieder mens is baas over eigen lichaam, zonder uitzonderingen !!!
Moderator: Moderators
Maarten schreef:argumenten graag.
je hebt een wettelijk kader nodig wil je het zelfgekozen levenseinde legaliseren.Kitty schreef: Een buitenstaander mag daar eenvoudig niet over beslissen.
klopt,Maarten schreef:Appelflap, voor iemand die echt van plan is zelfmoord te plegen, zal het al dan niet gelegaliseerd zijn van zijn levensbeëindiging voor hem of haar in de feiten geen enkel verschil maken.
mezelf schreef:je kunt natuurlijk op eigen houtje onder een trein springen maar dan hebben we het zeker niet over een gelegaliseerde vorm van levensbeëindiging
Imo niet......dwz ik kan een ander niet verplichten om mij te helpen mijn leven te beeindigen op het moment dat ik mijn leven niet meer zinvol acht, maar het is wel prettig te weten dat je/een arts en/of je naaste(n) er eenzelfde mening op na houden en/of iig respecterenFishhook schreef:Betekend het recht hebben op een zelfgekozen levenseinde ook dat je het recht hebt dat iemand anders jouw daarbij helpt?
Misschien is het beter om iemand anders het recht toe te kennen tot het helpen van deze mensen.Fishhook schreef:Betekend het recht hebben op een zelfgekozen levenseinde ook dat je het recht hebt dat iemand anders jouw daarbij helpt?
Nee, mijns inziens heb je het recht niet dat iemand anders jou daarbij helpt.Fishhook schreef:Betekend het recht hebben op een zelfgekozen levenseinde ook dat je het recht hebt dat iemand anders jouw daarbij helpt?
dit lijkt mij een nondiscussie.Yours schreef:Nee, mijns inziens heb je het recht niet dat iemand anders jou daarbij helpt.Fishhook schreef:Betekend het recht hebben op een zelfgekozen levenseinde ook dat je het recht hebt dat iemand anders jouw daarbij helpt?
Je legt hiermee de verantwoordelijkheid voor het beeindigen van jouw leven bij de ander.