Een atheist is een integraal materialist.
Moderator: Moderators
-
- Forum fan
Re: Een atheist is een integraal materialist.
Ofschoon ik er niet zelf bij was, lijkt het mij helder dat de schuine zijde van een rechthoekige driehoek nooit kleiner kan zijn dan de som van de rechthoekige zijden een waarheid als een koe is en was, zèlfs nog voordat Pythagoras het licht zag.
Ik wil niet kleinzerig doen, maar de lange zijde is altijd kleiner dan de som van de twee kortere… De kortste weg tussen twee punten en zo. Sterker: de lengte van welke zijde van welke driehoek dan ook kan nooit groter zijn dan de som van de twee andere zijden.fred neerhoff schreef:Ofschoon ik er niet zelf bij was, lijkt het mij helder dat de schuine zijde van een rechthoekige driehoek nooit kleiner kan zijn dan de som van de rechthoekige zijden een waarheid als een koe is en was, zèlfs nog voordat Pythagoras het licht zag.
En dat was ook al zo voor het bestaan van welk 'waarnemend' wezen dan ook, aliens inbegrepen.
Ni dieu, ni maître.
-
- Forum fan
Correctie: waar "kleiner" staat moet "groter" staan.fred neerhoff schreef:Ofschoon ik er niet zelf bij was, lijkt het mij helder dat de schuine zijde van een rechthoekige driehoek nooit kleiner kan zijn dan de som van de rechthoekige zijden een waarheid als een koe is en was, zèlfs nog voordat Pythagoras het licht zag.
-
- Forum fan
Op de aliens na, heb je natuurlijk helemaal gelijk.JanC schreef:Ik wil niet kleinzerig doen, maar de lange zijde is altijd kleiner dan de som van de twee kortere… De kortste weg tussen twee punten en zo. Sterker: de lengte van welke zijde van welke driehoek dan ook kan nooit groter zijn dan de som van de twee andere zijden.
En dat was ook al zo voor het bestaan van welk 'waarnemend' wezen dan ook, aliens inbegrepen.