20TH MAY Everybody Draw Mohammed Day!

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

miklo3000
Geregelde verschijning

Re: 20TH MAY Everybody Draw Mohammed Day!

Bericht door miklo3000 »

Jeetje Marinus wat een uitspraken zeg , je hebt blijkbaar zelf een hoop frustraties tegenover de Moslims . Dat is al snel op te maken uit hoe jij dingen zegt.

Heeft de Wilderitis toegeslagen bij je ?

Totaal niet lezen wat ik schrijf maar het eerste woordje wat je niet bevalt, is reden om je gal eruit te gooien .

Vind je het erg dat ik een discussie met jouw over sla, want argumenten gebruiken waar in kindjes kanker krijgen vind ik echt te triest voor woorden.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Zoals je in een eerder topic hebt gelezen heeft Marinus heel duidelijk uitgelegd waar zijn frustraties wat dat betreft vandaan komen. Maar zijn argumenten (die niet wezenlijk verschillen van die erboven) zijn er niet minder om toch? Misschien kun je daar een keer op ingaan, want zoals het normaal gaat sterft dit topic nu een stille dood en duikt het over een paar weken weer op waar men weer begint te roepen dat er meer 'respect' nodig is (wat natuurlijk niet alleen een vaag begrip is maar ook erg afhankelijk van de persoon die het eist!).
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

miklo3000 schreef:Jeetje Marinus wat een uitspraken zeg , je hebt blijkbaar zelf een hoop frustraties tegenover de Moslims . Dat is al snel op te maken uit hoe jij dingen zegt.
Ik kan erg goed beargumenteren waarom ik problemen heb met de gemiddelde moslim. Verder ben ik vrij lomp in mijn posts en als je daar niet tegen kunt moet je ze vooral niet lezen. De inhoud van beide posts is trouwens helemaal in orde.
Heeft de Wilderitis toegeslagen bij je?
Ik stem niet op Wilders. Moslims zijn wat prima zelf in staat om het beeld wat ik van hen heb te kleuren. Mijn mening is gebasseert op een hele berg uitlatingen van moslims over bepaalde zaken niet door "Fitna"
Totaal niet lezen wat ik schrijf maar het eerste woordje wat je niet bevalt, is reden om je gal eruit te gooien .

Vind je het erg dat ik een discussie met jouw over sla, want argumenten gebruiken waar in kindjes kanker krijgen vind ik echt te triest voor woorden.
Jij bent degene die niet leest. Als je beweert dat tekeningetjes van Mo schadelijk zijn, dan mag je dat eerst even aantonen. Bijvoorbeeld dat moslimkindjes kanker krijgen van die tekeningen. Mag ook iets anders zijn.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
miklo3000
Geregelde verschijning

Bericht door miklo3000 »

Nou ligt toe zou ik zeggen??

Waarom heb je een afkeer tegen de "gemiddelde Moslim" ?

Een discriminerende spotprent maken is voor niemand schadelijk enkel kan het wel beledigend zijn en tevens ook strafbaar .

Ik zie er het nut er niet van in jij blijkbaar wel daar verschillen we over van mening ... that's it.

Waarom is het zo moeilijk voor te stellen dat iemand door zo'n spotprent beledigd kan zijn.

Ik persoonlijk niet iedereen moet het lekker zelf weten , maar ik kan begrijpen dat sommige Moslims er een probleem mee hebben.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

miklo3000 schreef:Nou ligt toe zou ik zeggen??

Van de 1,2 miljard moslims zou het overgrote deel me dood of anderszins gestraft willen zien vanwege mijn geaardheid, dat is alvast een reden. En ik heb simpelweg een hekel aan mensen aan mensen die me zouden willen doden/straffen om iets wat hen geen zak aangaat.
Een discriminerende spotprent maken is voor niemand schadelijk enkel kan het wel beledigend zijn en tevens ook strafbaar .
Een spotprent van Mo is niet discriminerend. Je kunt niet op alles het etiket "discriminatie" plakken om je gelijk te halen, die tactiek is achterhaald. Ook mijn afkeer van de gemiddelde moslim is geen discriminatie omdat het een deel van de moslims uitsluit. En dat het beledigend is: als we alles moeten gaan verbieden wat mogelijk beledigend is voor iemand, dan hou je heel weinig over. Dan moet ook een deel van de koran verboden worden bijvoorbeeld.
Waarom is het zo moeilijk voor te stellen dat iemand door zo'n spotprent beledigd kan zijn.

Ik persoonlijk niet iedereen moet het lekker zelf weten , maar ik kan begrijpen dat sommige Moslims er een probleem mee hebben.
Ik kan me prima voorstellen dat iets beledigend kan zijn, ik wordt zelf ook wel eens beledigt. Bijvoorbeeld als ik weer een "kankerhomo" wordt genoemd door een Marokkaan. Of als een imam zegt dat ik met mijn hoofd naar beneden van een flat af moet. Dan hoor ik moslims trouwens nooit over respect of over hoe kwetsend dat kan zijn. Nu lach ik er gewoon om omdat het achterlijken zijn die dat zeggen. Ik ga echter geen rekening houden met hun gevoelens. Is dat zo moeilijk om te begrijpen?

In mijn ervaring is het gezeur van moslims om respect en consideratie van hun gevoelens als alsmede de populaire uitroep "ies diskriemienasie" meestal eenzijdig. De meeste moslims hebben in mijn ervaring namelijk helemaal geen moeite met het kwetsen, het niet respecteren en het discrimineren van anderen. Dan moeten ze niet verwachten dat iedereen hen ter wille wil zijn.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

miklo3000 schreef:Persoonlijk vind ik dat een normale afbeelding moet kunnen enkel een satire vind ik niet nodig . =D>
En jij bepaalt daarbij wat normaal is?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

miklo3000 schreef:Nou ligt toe zou ik zeggen??

Niks? Alleen wat tegen de islam, nou ja religie in het algemeen
Een discriminerende spotprent maken is voor niemand schadelijk enkel kan het wel beledigend zijn en tevens ook strafbaar.
Ja maar die wet word niet meer toegepast
Ik zie er het nut er niet van in jij blijkbaar wel daar verschillen we over van mening ... that's it.

Waarom is het zo moeilijk om tegen een stootje te kunnen?
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Freida

Bericht door Freida »

Van Mohammed cartoons word ik niet koud of warm. Ik vind het alleen laf want die man is al eeuwen dood en kan zich niet verdedigen.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Freida schreef:Van Mohammed cartoons word ik niet koud of warm. Ik vind het alleen laf want die man is al eeuwen dood en kan zich niet verdedigen.
Gelukkig voelen dode mensen zich ook niet snel beledigd.
Juan
Forum fan

Bericht door Juan »

miklo3000 schreef: Heeft de Wilderitis toegeslagen bij je ?
De 'reductio at Wildersum': gewoon een platte variant van de 'reductio at Hitlerum' en een goede indicator voor het ontbreken van inhoudelijke argumenten. :idea:
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

miklo
ooit al gehoord van "vrije meningsuiting"? Cartoonisten doen hun job dat is dingen in het belachelijke trekken, er zijn genoeg cartoons over jesus en over de koning en koningin of over politiekers. Zie jij die mensen opstaan en de doodstraf eisen?

samsa
Gelukkig voelen dode mensen zich ook niet snel beledigd.
:lol:

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Plaats reactie