In het voorwoord van het PVV-programma verschijnen Henk en Ingrid ten tonele:
Ik ken Henk en Ingrid uit mijn nabije familiekring. Het is een (voor de staat) getrouwd stel dat ca 1.5 jaar geleden vader en moeder is geworden. Ingrid zei dat ze het wel leuk zou vinden als ik er op het FT-forum een opmerking over zou maken. Van Henk weet ik zeker dat hij het niet op prijs zou stellen wanneer ik teveel informatie over hen op internet zou zetten.Onze trots waar Nederlanders met overtuiging decennialang een gedeelte van hun salaris aan
hebben overgemaakt, de verzorgingsstaat, is verworden tot een magneet voor gelukszoekers
uit islamitische landen. Niet meer een schild voor de zwakken, maar een afhaalloket voor
onevenredig veel lanterfantende moslimimmigranten. Henk en Ingrid betalen voor Ali en Fatima.
Staan we machteloos? Moeten we lijdzaam toezien hoe alles dat ons dierbaar is vernacheld
wordt door een losgeslagen elite?
Toen Henk en Ingrid bij mij thuis op bezoek waren in hun tijd van verwachting, in de periode waarin ze bezig waren in het geheim een naam te kiezen voor hun kind, zeiden met een kwinkslag naar de harde anti-islampolitiek van Wilders waar de media vol van was dat ze uit protest overwogen om bij een meisje te kiezen voor 'Fatima' (en bij een jongen voor 'Mohammed'). (Indien het die naam zou zijn geworden voor het meisje dat ze kregen, zou de toevallige overeenstemming nog groter zijn geweest en de bovenstaande PVV-uitspraak nog merkwaardiger.) Voor hun doen was dat politieke statement nogal opmerkelijk, omdat Henk en Ingrid een actief leven leiden maar niet zo politiek bewogen zijn. Het is maar de vraag of Henk en Ingrid überhaupt gaan stemmen op de aankomende verkiezingen. Uit talloze discussies die ik met Henk voerde over oa de bekostiging van de verzorgingsstaat kwamen we beide tot de vaststelling dat ik de klassieke linkse positie innam en hij de klassieke rechtse positie. Wanneer Henk gaat stemmen zal hij hoogstwaarschijnlijk kiezen voor de VVD. En Ingrid op iets aan de linkerkant, ik schat zo in: Groen Links. Zeker is in elk geval dat beide, Henk èn Ingrid, nooit en te nimmer zullen stemmen op de PVV!
Henk en Ingrid hebben een bijzonder voorliefde voor Woodstock-muziek - oa Jefferson Airplane, Jimi Hendrix en Crosby, Stills, Nash & Young - en gingen veel en gaan soms nog naar een woodstockachtig muziekfestival in de zomer. Beide hebben echter genoeg meegemaakt in hun leven om te weten dat de wereld niet vol is van vredelievende hippiemensen - en dat weet ook de 'politieke elitie' waar Wilders zich onafhankelijk van verklaart. De Haagse PVV-leider verdraait echter nu eenmaal graag de NLse werkelijkheid in zijn multiculti-dramatheater dat het goed doet in de media om de massa-immigratie c.q. islamisering als buitenproportioneel angstwekkend probleem op de politieke agenda te krijgen en hun bittere monoculti-geneesmiddel ervoor als oerhollands zoet te kunnen verkopen. Henk en Ingrid behoren echter tot het NLse volk dat niet heeft gevraagd om de harde politieke die de PVV aanbiedt en moeten er dan ook niet de prijs voor betalen om geassocieerd te worden met PVV-intolerantie tov de islam & moslims.De multiculturele nachtmerrie die ons wordt aangedaan kunnen we en willen we niet als een
vaststaand feit aanvaarden. Het Nederlandse volk heeft niet om de massa-immigratie gevraagd
en moet daar dan ook niet de prijs voor betalen. De schuld ligt niet bij Henk en Ingrid. De schuld
ligt bij de linkse elites die denken dat de wereld er uit ziet als Woodstock.
De schuld ligt in geen geval bij Henk en Ingrid. Die heten al langer zo dan de PVV bestaat en moeten, oerhollands & woodstockachtig tolerant als ze zijn, al net zo lang niets van de intolerante PVV hebben als de beweging voor islamiseringsbezweerders bestaat. De 'schuld' is het toeval dat de Partij voor de Vrijheid er voor heeft gekozen om in de verkiezingscampagne van 2010 de namen 'Henk en Ingrid' steeds samen te noemen als oerhollandse namen van een oerhollands koppel uit het NLse volk waaraan het ons land wil teruggeven dat de 'politieke elite' zou hebben gestolen. Wilders' beloofde land voor 'Henk en Ingrid' achter de islamiserings-stormvloedkering kan zowel Ingrid als Henk gestolen worden. In hun auto klinkt regelmatig:
"Don't you want somebody to love? Don't you need somebody to love? Don't you love somebody to love? You'd better find somebody to love"
"...the sunshine of your love..."
"Carry on, love is coming. Love is coming to us all..."
Henk en Ingrid verklaren zich onafhankelijk van elk PVV-programma.