bert schreef:De domheid ligt in het geloven dat we het toeval moeten weren uit het verhaal omdat het anders niet leuk meer is.
helemaal eens, met toeval wordt het juist des te leuker, niet makkelijker, overigens.
Veel lachen om wat er al misgaande goed gaat, maar ook veel tranen om dat wat goedging en ineens foutgaat.
Daarom moet ik lachen als ik in een wolk of een schimmel iets meen te herkennen, om het toeval dat misbruik maakt van naiëf werkende hersenen (en omgekeerd) door mij er steeds weer in te laten lopen, terwijl ik denk 'goed geprobeerd.'
Ik wens jou dit zelfde gevoel voor humor, besef toe. Als je met wat getalletjes speelt en ze vallen samen in een leuk fantasietje, lach er dan mee, bewonder het toeval, in plaats van als een onheilsprofeet te raaskallen.
bert schreef:De domheid ligt in het geloven dat we het toeval moeten weren uit het verhaal omdat het anders niet leuk meer is.
helemaal eens, met toeval wordt het juist des te leuker, niet makkelijker, overigens.
Veel lachen om wat er al misgaande goed gaat, maar ook veel tranen om dat wat goedging en ineens foutgaat.
Daarom moet ik lachen als ik in een wolk of een schimmel iets meen te herkennen, om het toeval dat misbruik maakt van naiëf werkende hersenen (en omgekeerd) door mij er steeds weer in te laten lopen, terwijl ik denk 'goed geprobeerd.'
Ik wens jou dit zelfde gevoel voor humor, besef toe. Als je met wat getalletjes speelt en ze vallen samen in een leuk fantasietje, lach er dan mee, bewonder het toeval, in plaats van als een onheilsprofeet te raaskallen.
geen onheilsprofeet, hoop ik,
nogmaals apocalypse betekent niet einde van de wereld, maar openbaring van inzicht, waarmee we het einde van de (heidense) (on)tijden kunnen ingaan,
cymric schreef:Mag ik eens vragen---uit pure interesse---hecht jij waarde aan bijbelcodes?
er is meer hemels inzicht tussen bijbel en national geografics, zeer zeker.
Uitstekend. Dan zou ik je deze link van harte aan willen raden. Die codes die daar staan zijn gevonden op basis van exact dezelfde technieken als 'echte' bijbelcodes. (In dit geval zijn het Torahcodes, maar dat komt op hetzelfde neer.) Waarmee ik maar zeggen wil: je kunt, als je lang genoeg zoekt, álles vinden. Als je de ene code wel accepteert en de andere niet omdat die je niet aanstaat, of omdat die 'natuurlijk' fout is, ben je niet goed bezig: dan lees je gewoon wat je wilt lezen en maakt het verder niet uit wáár je het leest.
Ik dacht dat gochelen met getallen duivelse zwarte magie was waar vanuit geloofskringen ernstig voor werd gewaarschuwd. Denk aan de ophef over Harry Potter
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
GH schreef:Ik dacht dat gochelen met getallen duivelse zwarte magie was waar vanuit geloofskringen ernstig voor werd gewaarschuwd. Denk aan de ophef over Harry Potter
Ik ben ook helemaal niet weg van getallensymboiek, maar deze vond ik wel heel toevallig.
GH schreef:Ik dacht dat gochelen met getallen duivelse zwarte magie was waar vanuit geloofskringen ernstig voor werd gewaarschuwd. Denk aan de ophef over Harry Potter
Ik ben ook helemaal niet weg van getallensymboiek, maar deze vond ik wel heel toevallig.
En hoe komen we weer aan die 1335? Overigens, jij bent ook al aardig dichtbij het aantal van 666 posts. Wat ga je dan doen?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn