'Eerste mensen paarden met primitievere soorten'
Moderator: Moderators
'Eerste mensen paarden met primitievere soorten'
AMSTERDAM – De eerste moderne mensen hebben gedurende zeker twee periodes in de geschiedenis gepaard met primitievere soorten, zoals de Neanderthaler en mogelijk ook de Homo heidelbergensis. Dat blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek.
Onderzoekers van de Universiteit van New Mexico analyseerden het DNA van 1.983 mensen over de hele wereld. In het genetisch materiaal werden verschillende markers aangetroffen die niet afkomstig lijken van moderne mensen, maar van veel oudere mensensoorten zoals de Neanderthaler en de Homo heidelbergensis.
De bevindingen suggereren dat er waarschijnlijk op twee moment in de geschiedenis kruisingen tussen moderne mensen en andere soorten hebben plaatsgevonden: 60.000 jaar geleden en 45.000 jaar geleden.
Genetische sporen
De resultaten van de studie zijn bekend gemaakt op een bijeenkomst van de American Society of Physical Anthropologists, zo meldt het wetenschappelijk tijdschrift Nature.
Volgens hoofdonderzoeker Jeffrey Long zijn de bevindingen erg verrassend. De genetische sporen suggereren volgens hem dat de Neanderthaler nog niet helemaal is uitgestorven. “Dit was niet wat we verwachtten te vinden”, verklaarde hij. “Maar er zit blijkbaar in iedereen nog een beetje Neanderthaler.”
Bron: http://www.nu.nl/wetenschap/2231433/eer ... en---.html
Onderzoekers van de Universiteit van New Mexico analyseerden het DNA van 1.983 mensen over de hele wereld. In het genetisch materiaal werden verschillende markers aangetroffen die niet afkomstig lijken van moderne mensen, maar van veel oudere mensensoorten zoals de Neanderthaler en de Homo heidelbergensis.
De bevindingen suggereren dat er waarschijnlijk op twee moment in de geschiedenis kruisingen tussen moderne mensen en andere soorten hebben plaatsgevonden: 60.000 jaar geleden en 45.000 jaar geleden.
Genetische sporen
De resultaten van de studie zijn bekend gemaakt op een bijeenkomst van de American Society of Physical Anthropologists, zo meldt het wetenschappelijk tijdschrift Nature.
Volgens hoofdonderzoeker Jeffrey Long zijn de bevindingen erg verrassend. De genetische sporen suggereren volgens hem dat de Neanderthaler nog niet helemaal is uitgestorven. “Dit was niet wat we verwachtten te vinden”, verklaarde hij. “Maar er zit blijkbaar in iedereen nog een beetje Neanderthaler.”
Bron: http://www.nu.nl/wetenschap/2231433/eer ... en---.html
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
-
Jinny
Re: 'Eerste mensen paarden met primitievere soorten'
Waarbij ik me dan afvraag of de neanderthaler dan wel zo veel primitiever was.
Dan zat Jean M. Auel er bovenop in haar: De stam van de holebeer
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_stam_van_de_holenbeer
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
-
siger
Dat wordt inderdaad betwijfeld. Zijn robuuste lichaamsbouw was een aanpassing aan een ruwer klimaat, maar ook neanderthalers gebruikten kunst en versiering.Jim schreef:Waarbij ik me dan afvraag of de neanderthaler dan wel zo veel primitiever was.
Met een heidelberengensis daarentegen lijkt me wel kinky.

En de 4 sequels vol van edele wilden, veganistisch primitisme, ritueel dopegebruik, godinnencultussen en bijbehorend oerfeminisme en (mind you) geile sexscenes met de blonde god Jondalar.Fjedka schreef:Dan zat Jean M. Auel er bovenop in haar: De stam van de holebeer
En er werd bovendien inderdaad ook nog geneukt met andere hominiden.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
LOL
Ideaal voor op het strand op vakantie, zeg maar, daar heb ik de hele reeks in één adem uitgelezen.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Wie nietFjedka schreef:LOLIdeaal voor op het strand op vakantie, zeg maar, daar heb ik de hele reeks in één adem uitgelezen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
- Ongeloveloos
- Banned
Hmm...ik ken een volk wat nog steeds paard met nog primitievere soorten !
Iets met een schaap
Iets met een schaap
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Noem nu man en paard On!Ongeloveloos schreef:Hmm...ik ken een volk wat nog steeds paard met nog primitievere soorten !
Iets met een schaap
Ik niet.Marinus schreef:Wie nietFjedka schreef:LOLIdeaal voor op het strand op vakantie, zeg maar, daar heb ik de hele reeks in één adem uitgelezen.
Misschien ga ik deze zomer een tweede poging wagen. Het eerste deel heb ik al in huis.
In de kringloopwinkel zijn deze boeken bijna altijd wel voorradig. Voor nog geen 10€ heb je ze alle 4, met wat geduld voor dezelfde prijs de luxe uitgave met een harde kaft.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
Jinny
Waren het inmiddels geen 5 delen?
En inderdaad, ik heb ze ook ooit alle gelezen.
En voor On, dat wat jij bedoelt komt geen nageslacht van.
Dat is toch wel eerste vereiste.
En inderdaad, ik heb ze ook ooit alle gelezen.
En voor On, dat wat jij bedoelt komt geen nageslacht van.
Dat is toch wel eerste vereiste.
-
appelfflap
- Banned
zei hij, nadat hij zich door zijn hond had laten aflikkenOngeloveloos schreef:Hmm...ik ken een volk wat nog steeds paard met nog primitievere soorten !
Iets met een schaap
ach ja
Siger
waarom was/is sex met zo'n heidelbergmens kinky?
Ik vond het aangenaam leesvoer, maar in feite is het ergens een goede variatie op het thema doktersroman.Cluny schreef: Ik niet.
Misschien ga ik deze zomer een tweede poging wagen. Het eerste deel heb ik al in huis.
In de kringloopwinkel zijn deze boeken bijna altijd wel voorradig. Voor nog geen 10€ heb je ze alle 4, met wat geduld voor dezelfde prijs de luxe uitgave met een harde kaft.
Jij denkt aan geiten, Ali?Ali schreef:Noem nu man en paard On!Ongeloveloos schreef:Hmm...ik ken een volk wat nog steeds paard met nog primitievere soorten !
Iets met een schaap
Ik denk aan kippen, de kippen uit de mop met de papegaai.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Haha, ik heb de hele cyclus al 4 keer gelezen, en doe het nu nog een keer over in het engelsMarinus schreef: En de 4 sequels vol van edele wilden, veganistisch primitisme, ritueel dopegebruik, godinnencultussen en bijbehorend oerfeminisme en (mind you) geile sexscenes met de blonde god Jondalar.
En er werd bovendien inderdaad ook nog geneukt met andere hominiden.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)