De Rooms-katholieke kerk is vervolgbaar.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

De Rooms-katholieke kerk is misdadig.

Ja
14
78%
Nee
4
22%

Totaal aantal stemmen: 18

appelfflap
Banned

Re: De Rooms-katholieke kerk is vervolgbaar.

Bericht door appelfflap »

sarnian schreef: Het kan slechts leiden tot verhoging van onderlinge intolerantie.
moet ik dan tolerant zijn jegens een organisatie wiens hoogste gezagsdragers een politiek op poten gezet hebben waardoor kinderverkrachting geïnstitutionaliseerd werd?

het gaat niet om paus bashing maar om de rol vd paus als medeverantwoordelijke voor deze politiek van kinderverkrachting.

hoe ver die rol reikt weet ik niet maar de bewijzen beginnen stilaan frappante vormen aan te nemen waardoor het tijd is dat een rechtbank zich hierover ten gronde uitspreekt
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

De paus is niet het probleem, dat zijn de homo's.
Die zitten hier achter.
Da's logisch.
Gaat ook op voor aardbevingen, tsunami's, de val van Srebrenica.
Eng he?
En nu gaan wij FT overnemen. :twisted:
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
appelfflap
Banned

heb het ook gelezen
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=vaticaan
'Het seksueel misbruik binnen de Rooms-Katholieke Kerk heeft te maken met homoseksualiteit en niet met het celibaat. Dat heeft de tweede man van het Vaticaan, kardinaal Tarcisio Bertone, maandag gezegd op een persconferentie in Chili.
(...) naar mij onlangs is verteld, dat er wel een verband bestaat tussen homoseksualiteit en pedofilie. Dat is de waarheid. Dat is het probleem', aldus Bertone.
wereldvreemde en psychisch gestoorde organisatie.
siger

Bericht door siger »

appelfflap schreef:heb het ook gelezen
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=vaticaan
'Het seksueel misbruik binnen de Rooms-Katholieke Kerk heeft te maken met homoseksualiteit en niet met het celibaat. Dat heeft de tweede man van het Vaticaan, kardinaal Tarcisio Bertone, maandag gezegd op een persconferentie in Chili.
(...) naar mij onlangs is verteld, dat er wel een verband bestaat tussen homoseksualiteit en pedofilie. Dat is de waarheid. Dat is het probleem', aldus Bertone.
wereldvreemde en psychisch gestoorde organisatie.
Interessant dat de islam hier (ook) op dezelfde lijn zit. Daar vindt men sex met kleine meisjes geen pedofilie, terwijl sex met een jonge man wél pedofilie genoemd wordt.

Het is heel belangrijk dat er dringend opgetreden wordt.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Vraag ik me toch af hoe dat zit met die pastoors die hun handen niet van kleine meisjes konden houden. :shock:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Mening over de RKK even wat bijgesteld.

De nieuwe omschrijving van de Moederkerk bevat nu o.a. de term "moreel failliet".
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Marinus schreef:Mening over de RKK even wat bijgesteld.
Moet nog stemmen in het polletje. ;)
De nieuwe omschrijving van de Moederkerk bevat nu o.a. de term "moreel failliet".
De RKK is bij uitstek de kerk van centen (daar komt het celibaat vandaan; een bijkomstig nadeel van hetero's is dat ze zich voortplanten, dat kon niet want dan moest de kerk de poen met vrouw en koters delen), die moet je pakken daar waar het pijn doet, de portemonnee.
Voor het woordje 'failliet' zijn ze bang.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Moreel failliet zijn is niet perse strafbaar, dus ik heb nee gestemt. Neemt niet weg dat de RKK een hoop criminelen herbergt. Criminaliteit is echter niet het oogmerk van de kerk. Neemt niet weg dat ik me bij de woedende menigte zal voegen als het bijltjesdag is. Ik heb al een ouderwets gietijzeren strijkijzer in mijn handtas gestopt.

De poll weigert een nee-stem, zou tante Kitty dan toch bij de gedachtenpolitie zitten?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

naar mij onlangs is verteld, dat er wel een verband bestaat tussen homoseksualiteit en pedofilie. Dat is de waarheid. Dat is het probleem', aldus Bertone.
:?: :?: :?: T'zottekot in :)

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:De paus is niet het probleem, dat zijn de homo's.
Die zitten hier achter.
Da's logisch.
Gaat ook op voor aardbevingen, tsunami's, de val van Srebrenica.
Eng he?
En nu gaan wij FT overnemen. :twisted:
Ik vind wel dat jullie er verdomde lang over doen om FT over te nemen. :lol:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Marinus schreef:
De poll weigert een nee-stem, zou tante Kitty dan toch bij de gedachtenpolitie zitten?
Er hebben er anders 4 voor nee gestemd. :|
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
appelfflap
Banned

kiks schreef:Vraag ik me toch af hoe dat zit met die pastoors die hun handen niet van kleine meisjes konden houden. :shock:
Groet
kiks
dan moet ge bij de nonnen zijn kiks. die zullen zich wel aan de weesmeisjes vergrepen hebben
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

appelfflap schreef:dan moet ge bij de nonnen zijn kiks. die zullen zich wel aan de weesmeisjes vergrepen hebben
Dat neem ik onmiddellijk aan. Maar toch waren het niet alleen de jongetjes die door meneer pastoor aardig werden gevonden. Bijvoorbeeld http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... bruik.html

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

http://www.nu.nl/binnenland/2227591/bis ... bruik.html

Eerst dacht ik: wat naar voor die bisschop, is hij ook al seksueel misbruikt?
Toen bedacht ik dat hij misschien zichzelf wilde aangeven.
Maar het blijkt te gaan om een pastoor die in duistere landen zich heeft bezondigd aan misbruik.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Maar het blijkt te gaan om een pastoor die in duistere landen zich heeft bezondigd aan misbruik.
Die bisschop wist al eerder van het misbruik en trekt nu pas na alle ophef aan de bel. Misschien dat hij denkt om op deze manier punten te scoren, maar ik vind het wederom een actie die de RKK in een kwaad daglicht stelt; waarom eerder geen aangifte doen???
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Plaats reactie