God's liefde is onvoorwaardelijk

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Gaat de gesprekspartner in op de aangedragen argumenten?

1. Nee
3
23%
2. Ja
0
Geen stemmen
3. Het lijkt er niet op
1
8%
4. Ik hoop op betere tijden
3
23%
5. Verspilde tijd
2
15%
6. Cognitieve dissonantie in beeld
4
31%

Totaal aantal stemmen: 13

Fjedka
Bevlogen

Re: God's liefde is onvoorwaardelijk

Bericht door Fjedka »

Ali:
Fjedka, laatste keer, bestaat liefde?
Laatste keer? Waar beweer ik dat liefde niet bestaat? Linkje?

M.O. in het juridisch jargon.
Je bewijst mijn stelling bij deze. Je bent als een open boek voor me, Ali.

Einde slowchat.

P.S. Er staan nog een paar vragen voor je open, die je redelijkerwijs dient te beantwoorden.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Fjedka schreef:Ali:
Fjedka, laatste keer, bestaat liefde?
Laatste keer? Waar beweer ik dat liefde niet bestaat? Linkje?

M.O. in het juridisch jargon.
Je bewijst mijn stelling bij deze. Je bent als een open boek voor me, Ali.

Einde slowchat.

P.S. Er staan nog een paar vragen voor je open, die je redelijkerwijs dient te beantwoorden.
Fjedka, ik hou niet van viswijfachtig gekef.

Bad vibes weetjewel?

Goed zo, liefde bestaat dus. Stap twee. Bestaat er volgens Fjedka ook onvoorwaardelijke liefde?
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Slaat dit op mij?

P.S. Laat ik me weer verleiden tot reageren op ordinair moddergooien door Ali?
Ja, dus. Mijn excuses. Is er dan nog wel communicatie mogelijk wanneer ik dat niet doe?
Negeren? Doorpakken? Wachten op moderatie? Hameren op redelijkheid?

Dat laatste dan maar:

Ali, er staan nog vragen voor je open. Je bent verplicht deze redelijke vragen over jouw
geponeerde stellingen in dit topic van een redelijk antwoord te voorzien.
Zo niet, dan zou het je passen dat te erkennen, in plaats van het te verkiezen te ressorteren tot minder redelijke manieren van dicussieren.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ali schreef:Fjedka, ik ga de touwtjes wat strakker aanhalen met jou. Dat God volgens jou niet bestaat dat wisten we al. Hoe zit het vervolgens met liefde. Bestaat die ook niet?
Je had het over God's liefde.
Nu begin je die twee zaken opeens op te delen.

Als een bepaalde entiteit niet bestaat, bestaat diens liefde ook niet.

Dit is net zoiets als vragen of paars soms niet bestaat, omdat iemand meent dat paarse olifanten niet bestaan.
Je postuleert een synthese, en op het moment dat de synthese niet overeind kan blijven, begin je over de afzonderlijke zaken waaruit je synthese was opgebouwd.

En allemachtig, praat eens normaal met elkaar.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Ali schreef
"Goed zo, liefde bestaat dus. Stap twee. Bestaat er volgens Fjedka ook onvoorwaardelijke liefde?
Linkje naar waar ik heb verondersteld dat liefde bestaat, Ali (als je dat kunt).
Wat bedoel je met bestaan (en metafysisch bijvoorbeeld)?
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Jagang schreef:
Ali schreef:Fjedka, ik ga de touwtjes wat strakker aanhalen met jou. Dat God volgens jou niet bestaat dat wisten we al. Hoe zit het vervolgens met liefde. Bestaat die ook niet?
Je had het over God's liefde.
Nu begin je die twee zaken opeens op te delen.

Als een bepaalde entiteit niet bestaat, bestaat diens liefde ook niet.

Dit is net zoiets als vragen of paars soms niet bestaat, omdat iemand meent dat paarse olifanten niet bestaan.
Je postuleert een synthese, en op het moment dat de synthese niet overeind kan blijven, begin je over de afzonderlijke zaken waaruit je synthese was opgebouwd.

En allemachtig, praat eens normaal met elkaar.
Lees jij mijn post eigenlijk wel Jagang? Je gaat me namelijk aan me neus hangen wat ik eerder al bondig geformuleerd had. Ik krijg alweer een punthoofd. :roll:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 29#p213729
Ali schreef:Man ik krijg een punthoofd van je.Hoeveel maal heb ik je nu al niet duidelijk gemaakt dat volgens mijn mening het bestaan van God niet te bewijzen is. Daaruit volgt dat God's onwaardelijk (edit: onvoorwaardelijke) liefde dan ook niet te bewijzen is. De enige optie is om dat 'te geloven of niet te geloven'. En dat geloof of niet geloven met argumenten te ondersteunen.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

ali
Hoeveel maal heb ik je nu al niet duidelijk gemaakt dat volgens mijn mening het bestaan van God niet te bewijzen is. Daaruit volgt dat God's onwaardelijk (edit: onvoorwaardelijke) liefde dan ook niet te bewijzen is. De enige optie is om dat 'te geloven of niet te geloven'. En dat geloof of niet geloven met argumenten te ondersteunen.
1 het is niet te bewijzen
2 je gaat er dan maar in geloven
3 en dat geloof ga je ondersteunen met argumenten

mag ik vragen welk nut dit allemaal heeft?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ali schreef:Lees jij mijn post eigenlijk wel Jagang? Je gaat me namelijk aan me neus hangen wat ik eerder al bondig geformuleerd had. Ik krijg alweer een punthoofd. :roll:
Houd in dat geval eens op om redeneringen vóór het geloof, "argumenten" te noemen, want dat zijn het dus niet. Period.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fjedka schreef:Ali schreef
"Goed zo, liefde bestaat dus. Stap twee. Bestaat er volgens Fjedka ook onvoorwaardelijke liefde?
Linkje naar waar ik heb verondersteld dat liefde bestaat, Ali (als je dat kunt).
Wat bedoel je met bestaan (en metafysisch bijvoorbeeld)?
En wat versta je precies onder liefde? Broedzorg? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Jagang schreef:
Ali schreef:Lees jij mijn post eigenlijk wel Jagang? Je gaat me namelijk aan me neus hangen wat ik eerder al bondig geformuleerd had. Ik krijg alweer een punthoofd. :roll:
Houd in dat geval eens op om redeneringen vóór het geloof, "argumenten" te noemen, want dat zijn het dus niet. Period.
Ja en nee voorzover argumenten tegen het geloof dat wel of niet zijn.

Vat?
Ali
Banned

Bericht door Ali »

LordDragon schreef:ali
Hoeveel maal heb ik je nu al niet duidelijk gemaakt dat volgens mijn mening het bestaan van God niet te bewijzen is. Daaruit volgt dat God's onwaardelijk (edit: onvoorwaardelijke) liefde dan ook niet te bewijzen is. De enige optie is om dat 'te geloven of niet te geloven'. En dat geloof of niet geloven met argumenten te ondersteunen.
1 het is niet te bewijzen
2 je gaat er dan maar in geloven
3 en dat geloof ga je ondersteunen met argumenten

mag ik vragen welk nut dit allemaal heeft?
ja hoor LD. Weet ik veel wat voor nut dat hebt.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Fjedka schreef:
Slaat dit op mij?

P.S. Laat ik me weer verleiden tot reageren op ordinair moddergooien door Ali?
Ja, dus. Mijn excuses. Is er dan nog wel communicatie mogelijk wanneer ik dat niet doe?
Negeren? Doorpakken? Wachten op moderatie? Hameren op redelijkheid?

Dat laatste dan maar:

Ali, er staan nog vragen voor je open. Je bent verplicht deze redelijke vragen over jouw
geponeerde stellingen in dit topic van een redelijk antwoord te voorzien.
Zo niet, dan zou het je passen dat te erkennen, in plaats van het te verkiezen te ressorteren tot minder redelijke manieren van dicussieren.
Ja hoor Fjedka, excuses aanvaard, en mijn verontschuldigingen voor mijn uitglijders.

Ik ga nu eens even uitzoeken wat er nog open staat.
LordDragon
Bevlogen

ali

hoe klinkt dit; in de zin van, heeft dit niet meer nut?

1 het is te bewijzen
2 ik weet het/heb er kennis over opgedaan
3 ik kan dat onderbouwen met argumenten

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Ali schreef:
Jagang schreef:
Ja en nee voorzover argumenten tegen het geloof dat wel of niet zijn.

Vat?
Ik versta onder liefde liefde.
LordDragon
Bevlogen

zozo, de universele liefde, verstaat een bidsprinkhaan liefde? Zo ja dan is het opeten van je partner een vorm van universele liefde. Ik kan zo nog wel wat dieren aanhalen die een eigenaardige interpretatie hebben over liefde tegenover die van het menselijk begrip van liefde. Hoe kan het menselijk begrip van "liefde" universeel zijn? Graag een antwoord. Hebben quarks elkander lief? :roll:

MVG, LD.
Plaats reactie