Waarom Wilders een serieus gevaar is

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: Waarom Wilders een serieus gevaar is

Bericht door The Prophet »

Kitty schreef:Veel kwalijker vond ik de drie personen tegelijk in het stemhokje, waarin de man erop toezag of vrouwlief wel juist stemde. En dit waren geen Leefbaar Rotterdam stemmers. Maar goed, de focus wordt weer gelegd op rechts, zoals zo vaak als het om het benoemen van misstanden gaat. De PVDA was er als de kippen bij om een klacht in te dienen tegen Leefbaar. Boter op het hoofd, noemen ze zoiets.
Het was juist Leefbaar Rotterdam die het eerst begon te sputteren, en ze deden volstrekt niet de moeite om enige partijdigheid te voorkomen. Integendeel: het waren allemaal PvdA-wijken waar het mis ging en het was pure fraude, volgens Pastors.

Drie man in een stemhokje is ook flauwekul. Hertellen is mooi, maar alle fouten en misstanden moeten in de toekomst voorkomen worden. 1 persoon per stemhokje, geen hulp anders dan uitleg over hoe de boel werkt, geen reclame of partijdigheid door medewerkers van het stemburo, etc. Het is essentieel dat de juiste procedure wordt gevolgd en niet oogluikend kwalijke zaken worden toegestaan.

En dat dus allemaal ongeacht wie er fout was, of in welke wijken het gebeurde. Verkiezingen horen onpartijdig te verlopen. Dus ook bij fouten siert het om niet meteen met het vingertje naar andere partijen te gaan wijzen. Eerst maar eens het onderzoek afwachten.

Ik durf te wedden dat als Leefbaar Rotterdam de verkiezingen had gewonnen, ze hun mond hadden gehouden.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Voor wie geïnteresseerd is, hier is de gehele toespraak te lezen die Wilders hield in het Hogerhuis in Londen:

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10827

Ik vind het helemaal geen slechte toespraak.

Wat is hier precies mis mee? Of ben je hoe dan ook een rechtse extremist, islamofoob, racist, moslimhater, xenofoob als je ook maar iets van waarheid en aansprekendheid meent te ontdekken in dit verhaal? Of is het misschien ongelooflijk not done om in deze tijd een poging te doen verworven vrijheden te verdedigen tegen groeperingen die die vrijheden bedreigen vanuit een beperkende religie/ideologie.
Of is het feit dat er grote groepen vredelievende en gematigde moslims zijn een reden om de ogen dan ook maar te sluiten voor de ook bedreigende en nare invloeden van de Islam in de samenleving.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Kitty schreef:Voor wie geïnteresseerd is, hier is de gehele toespraak te lezen die Wilders hield in het Hogerhuis in Londen:

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10827

Ik vind het helemaal geen slechte toespraak.

Wat is hier precies mis mee?
Op zich weinig. Het enige waar ik een kanttekening bij wil maken is:
Geert Wilders schreef: De conclusie die men daaruit kan trekken, is: Europa verarmt van dag tot dag. Verarmt steeds meer dankzij de massa-immigratie. Verarmt steeds meer dankzij de demografie. En links is zeer verheugd.

Dames en heren, maakt u geen fout: links bevordert de islamisering. Linksen, liberalen, zijn enthousiast over de nieuwe shariabank die wordt gecreëerd, over iedere nieuwe sharialening, over iedere islamitische school, over iedere shariarechtbank. Links beschouwt de islam als gelijkwaardig tot onze eigen cultuur. Sharia of democratie? Islam of vrijheid? Het maakt hen niets uit.
Volgens mij doet Geert Wilders hier alle mensen tekort die links zijn, soms zelfs ultra-links, maar die tevens zeer fel anti-islam zijn. Er zijn genoeg linkse mensen die helemaal niet verheugd zijn over de zaken die Geert Wilders beschrijft, zelfs verre van.

Zijn analyse dat er vooral bij linkse politieke groeperingen die toegeeflijkheid is ten aanzien van islamitische infiltraties deel ik wèl. Daarom verbijten veel mensen zich die aan de ene kant sympathie hebben voor de anti-islam houding van Geert Wilders, maar die aan de andere kant de strijd voor solidariteit en een goed milieu niet willen opgeven en die je vooral bij linkse politieke partijen tegenkomt. Ik sluit daarom niet uit dat er in de toekomst een linkse anti-islam partij zal worden opgericht.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Wat zou het anti-Islam programma dan zijn van zo'n 'linkse' anti-Islam partij? Indien je de opvattingen over de Islam uit Wilders zijn partijprogramma laat, zie je ook veel gedachtegoed dat niet zozeer rechts te noemen is. De Zorg staat bij hem hoog op de lijst, evenals het onderwijs. Alleen brengt hij het iets anders dan links. Hij stelt dat het belachelijk is dat een misdadiger in de gevangenis het beter heeft dan een oudere in een verpleegtehuis. Ik noem dat echter geen standpunt, maar een constatering. De enige die zich hier ook druk om maakte was Jan Marijnissen van de SP.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Het originele rapport uit 1983 kan ik bij de SP niet meer vinden. Wel een copie van de tekst hier:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... =4&t=15305
Gastarbeid en Kapitaal (1983, SP, brochure)
Bij ons onderzoek zijn wij al vrij snel tot de konklusie gekomen dat de problemen vooral groot worden bij die mensen die van het platteland komen, de islamitiese godsdienst belijden en zich waarschijnlijk daardoor moeilijk kunnen aanpassen aan de werk- en leefgewoonten van ons land. Wij vinden die mensen hoofdzakelijk bij de uit Turkije en Marokko afkomstige gastarbeiders en hun gezinnen. De achterstand in ontwikkeling ten opzichte van ons land en de konsekwente opvattingen die zij over hun (islamitiese) geloof hebben, maken dat zij hoegenaamd kansloos in onze maatschappij staan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
vegan-revolution
Superposter

Kitty schreef:Wat zou het anti-Islam programma dan zijn van zo'n 'linkse' anti-Islam partij? Indien je de opvattingen over de Islam uit Wilders zijn partijprogramma laat, zie je ook veel gedachtegoed dat niet zozeer rechts te noemen is. De Zorg staat bij hem hoog op de lijst, evenals het onderwijs. Alleen brengt hij het iets anders dan links. Hij stelt dat het belachelijk is dat een misdadiger in de gevangenis het beter heeft dan een oudere in een verpleegtehuis. Ik noem dat echter geen standpunt, maar een constatering. De enige die zich hier ook druk om maakte was Jan Marijnissen van de SP.
De zorg voor het milieu is volgens mij nooit een grote peiler bij de PVV geweest en begrip voor mensen die om-wat-voor-reden-dan-ook niet goed in de maatschappij kunnen meekomen ook niet.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 14 mar 2010 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
vegan-revolution
Superposter

Mahalingam schreef:Het originele rapport uit 1983 kan ik bij de SP niet meer vinden. Wel een copie van de tekst hier:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... =4&t=15305
Gastarbeid en Kapitaal (1983, SP, brochure)
Bij ons onderzoek zijn wij al vrij snel tot de konklusie gekomen dat de problemen vooral groot worden bij die mensen die van het platteland komen, de islamitiese godsdienst belijden en zich waarschijnlijk daardoor moeilijk kunnen aanpassen aan de werk- en leefgewoonten van ons land. Wij vinden die mensen hoofdzakelijk bij de uit Turkije en Marokko afkomstige gastarbeiders en hun gezinnen. De achterstand in ontwikkeling ten opzichte van ons land en de konsekwente opvattingen die zij over hun (islamitiese) geloof hebben, maken dat zij hoegenaamd kansloos in onze maatschappij staan.
Ik vond hoe Agnes Kant soms tegen Geert Wilders ageerde ronduit stuitend. Ik denk dat de SP blij moet zijn dat zij niet meer aan het roer staat.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

vegan-revolution schreef:
Kitty schreef:Wat zou het anti-Islam programma dan zijn van zo'n 'linkse' anti-Islam partij? Indien je de opvattingen over de Islam uit Wilders zijn partijprogramma laat, zie je ook veel gedachtegoed dat niet zozeer rechts te noemen is. De Zorg staat bij hem hoog op de lijst, evenals het onderwijs. Alleen brengt hij het iets anders dan links. Hij stelt dat het belachelijk is dat een misdadiger in de gevangenis het beter heeft dan een oudere in een verpleegtehuis. Ik noem dat echter geen standpunt, maar een constatering. De enige die zich hier ook druk om maakte was Jan Marijnissen van de SP.
De zorg voor het milieu is volgens mij nooit een grote peiler bij de PVV geweest en begrip voor mensen die om-wat-voor-reden-dan-ook niet goed in de maatschappij kunnen meekomen ook niet.

Doh ! milieu is wel een grote peiler, maar mensen horen alleen wat ze willen horen.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
vegan-revolution
Superposter

Ongeloveloos schreef:Doh ! milieu is wel een grote peiler, maar mensen horen alleen wat ze willen horen.
Ik lees bij standpunten van de PVV:
VII. Infrastructuur / Ruimtelijk ordening / Energie
• Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
• Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles
• Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts
• Tweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zee
• Bouw nieuwe kerncentrales
Ik zie dat persoonlijk niet als milieuvriendelijk.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ze houden zich inderdaad wat minder bezig met milieuzaken. Maar wel met dierenwelzijn. Degene die zich daar vooral mee bezighoudt is Dion Graus

vegan-revolution
Superposter

Kitty schreef:Ze houden zich inderdaad wat minder bezig met milieuzaken. Maar wel met dierenwelzijn. Degene die zich daar vooral mee bezighoudt is Dion Graus
Ik weet het. Dion doet er op zijn manier volgens mij zeker zijn best voor. Over het voederen van dieren kun je van mening verschillen. Ik sta op het standpunt van de Faunabescherming.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

vegan-revolution schreef:
Ongeloveloos schreef:Doh ! milieu is wel een grote peiler, maar mensen horen alleen wat ze willen horen.
Ik lees bij standpunten van de PVV:
VII. Infrastructuur / Ruimtelijk ordening / Energie
• Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
• Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles
• Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts
• Tweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zee
• Bouw nieuwe kerncentrales
Ik zie dat persoonlijk niet als milieuvriendelijk.

Nieuwe kerncentrales zie jij niet als milieuvriendelijk ????
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
vegan-revolution
Superposter

Ongeloveloos schreef:Nieuwe kerncentrales zie jij niet als milieuvriendelijk ????
Lees dit dan eens en dit. Dan wil ik je nog wel eens horen over de "milieuvriendelijkheid" van kernenergie. De winning van uranium is enorm milieuvervuilend.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Gewoon een testje doen, vervang "moslim" en "islam" door "neger" in alle uitspraken van Wilders en kijk waar je het dan nog mee eens bent.
Bedenk ook dat er een groot verschil zit tussen marokkanen en turken die toch beide moslim zijn.

Dus de vraag is of "criminaliteit door jeugdigen van mediterrane herkomst" uberhaupt een religieus issue is en niet gewoon een culturele generatiekloof die vijftig jaar later komt (denk aan de "nozems" in de jaren 50-60).
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

collegavanerik schreef:Gewoon een testje doen, vervang "moslim" en "islam" door "neger" in alle uitspraken van Wilders en kijk waar je het dan nog mee eens bent.
Bedenk ook dat er een groot verschil zit tussen marokkanen en turken die toch beide moslim zijn.

Dus de vraag is of "criminaliteit door jeugdigen van mediterrane herkomst" uberhaupt een religieus issue is en niet gewoon een culturele generatiekloof die vijftig jaar later komt (denk aan de "nozems" in de jaren 50-60).
Wat een lullig testje.
Denk aan brozems.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie