Aartsengel Rafael actief
Moderator: Moderators
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Re: Aartsengel Rafael actief
In westerse landen maakt de RK kerk een terugtrekkende beweging. Steeds conservatiever, waardoor alleen een harde kern overblijft. Wat mij verbaast is hoeveel mensen blijkbaar nog hechten aan die kerk. Waarom gaan ze niet weg en richten hun eigen kerk op? De RK kerk staat steeds meer af van de dagelijkse realiteit.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- collegavanerik
- Superposter
in nederland is er het oud-katholieke alternatief die het gezag van de paus niet erkent en wel homovriendelijk is.The Prophet schreef:In westerse landen maakt de RK kerk een terugtrekkende beweging. Steeds conservatiever, waardoor alleen een harde kern overblijft. Wat mij verbaast is hoeveel mensen blijkbaar nog hechten aan die kerk. Waarom gaan ze niet weg en richten hun eigen kerk op? De RK kerk staat steeds meer af van de dagelijkse realiteit.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Dat is maar een heel kleine club, die bovendien afneemt in ledental. Blijkbaar zien roomsen dat niet als alternatief. Of ze zijn misschien te onbekend.collegavanerik schreef:in nederland is er het oud-katholieke alternatief die het gezag van de paus niet erkent en wel homovriendelijk is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oudkatholieke_Kerk
Niet voor mij, hoor. Maar wellicht wel voor katholieken die wel geloven, maar niet bepaalde dogma's van Rome ondersteunen (celibaat, onfeilbaarheid, alleen mannen als priester etc).
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
-
a.r.
Het wordt steeds gekker in dit land:
SGP noemt protestactie homo's crimineel
Uitgegeven: 1 maart 2010 13:17
Laatst gewijzigd: 1 maart 2010 13:17
DEN HAAG - De SGP wil dat het kabinet snel actie onderneemt tegen het verstoren van de orde tijdens kerkdiensten, zoals zondag in de Sint-Jan in Den Bosch.
© ANPDe protestactie waarbij homo's tijdens de ochtendmis in de Sint-Jan veel kabaal maakten, is volgens Tweede Kamerlid Kees van der Staaij van de SGP een ''criminele actie''.
Het protest werd gehouden wegens de weigering van de hostie, die de Reuselse pastoor Luc Buyens niet aan de openlijk homoseksuele prins carnaval van het dorp wilde geven.
Van der Staaij is bezorgd, omdat is aangekondigd dat de acties zullen doorgaan. De SGP wil weten of het Openbaar Ministerie actie gaat ondernemen, omdat het verstoren van kerkdiensten in strijd zou zijn met artikel 147 van het Wetboek van Strafrecht
Fotootje:

Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ja he?a.r. schreef:Het zijn wel "The diva's on stage"
Ik vond de drie tante Til's op de achtergrond ook wel aardig.
-
a.r.

Oh My Goodness, ik voel bij de foto van deze gereformeerde schijnheiligheid toch zo'n enorm nostalgisch verlangen naar tante Til's roze kloddertje's

Gereformeerden die op de bres staan voor katholieken...kan het nog dwazer...nou ja...het toppunt van christelijke Naastenliefde vermoed ik
Heb afgelopen weekend nog het resultaat van de Beeldenstorm mogen bewonderen (in Delft)
http://www.oudekerk-delft.nl/ned/kerkgebouw/index.html
http://www.nieuwekerk-delft.nl/ned/kerk ... intro.html
Katholieken broederlijk zij aan zij met neonazis. (demo homohuwelijk Italie)a.r. schreef: Gereformeerden die op de bres staan voor katholieken...kan het nog dwazer...
Mijn ervaring is dat zodra men over Maria begint de naastenliefde aanmerkelijk minder wordt tussen de broeders en zusters.nou ja...het toppunt van christelijke Naastenliefde vermoed ik
Waartoe een prinsje, een stukje ouwel en een weigerpastoor al niet toe kunnen leiden.
Dat had ik nu altijd als ik over de Heilige Antonius begon.Fenomeen schreef: Mijn ervaring is dat zodra men over Maria begint de naastenliefde aanmerkelijk minder wordt tussen de broeders en zusters.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.