Over en uit!

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: Over en uit!

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef: IJzeren Rita had ik zelf zeker proberen binnen de stal te houden, dat was overigens de enige deze week die uitstekend op de camera overkwam
:shock: :shock: wat heb je nu weer tot je genomen? :shock: :shock: Ik heb nog nooit zo'n wanvertoning gezien als Idiote Rita hier opvoerde. #-o Maar ik geef toe, voor nootjes en chips was het natuurlijk uitermate geschikt. 8*)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:CDA Donner was dat, of schaar je die ook onder rechts...
Lieve schat, ik snap dat deze materie verwarrend voor je is. :)

Uitleg voor meelezend publiek:
Tante Kitty is rechts en ik ben links. (het midden is weg zei Halsema dus we kunnen weer gewoon simpel over links en rechts spreken)
Daar kan ik zelf prima mee leven.
Tante Kitty volgt haar 'naamgenote' IJzeren Rita; 'ik ben niet links, ik ben niet rechts'.
Dat mag ze van mij, maar wij weten natuurlijk allemaal dat als Nawijn (uitgerekend die ja, van de proefballonnen) op 2 in je lijstje komt dit ietwat ongeloofwaardig wordt.

Toevoeging:
Bovenstaande gaat niet op als tante Kitty en ik het eens zijn; dan is het inderdaad niet links of rechts maar; een mening die op realistische en niet moralistische punten gebaseerd is...

Om terug te komen op de vraag:
Donner noem ik dus inderdaad rechts. (zie punten in een eerdere posting)
Dat is gelijk een van de meest kwaadaardigen maar er zijn er meer, die zie ik niet afremmen, daar had u het namelijk over, die moet zelf afgeremd worden. :D
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Natuurlijk ben ik rechts. Dat valt niet te ontkennen. Daarnaast zou ik van het CDA afwillen, die laten namelijk niet het rechts zien dat ik zou willen zien. De VVD laat dat wel zien, ik kan mij vinden in de meeste standpunten. PVV heeft lastige trekjes waar ik niet achter kan staan, maar ook zaken waar ik wel achter kan staan. Je zou mij dus eigenlijk liberaal rechts kunnen noemen. Het CDA past daar niet in, en de PVV ook niet op alle punten. Maar ja, 76 zetels gaat de VVD niet halen, dus je moet toch wat.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef: :shock: :shock: wat heb je nu weer tot je genomen? :shock: :shock: Ik heb nog nooit zo'n wanvertoning gezien als Idiote Rita hier opvoerde. #-o Maar ik geef toe, voor nootjes en chips was het natuurlijk uitermate geschikt. 8*)
Ik had niks op, maar inderdaad, de borrelnoten gingen goed erin.

Nou was Rita niet uitgenodigd bij dat lijstrekkersdebat verleden week en dat zat 'r niet bepaald lekker. (bron; site van Rita zelf)
Dat pioenrode hoofd van Bos zal 'r flink geirriteerd hebben dus die heeft gedacht, nu grijp ik m'n kans en is zichzelf een beetje verloren. :?
Hoe dan ook, de meningen zullen hierover verschillen.
Hamer, dat vind ik pas een wanvertoning. :D
Dat praat maar het lijkt al overleden, doe me dan maar een (iets te) levendige Rita.
Kitty schreef: Maar ja, 76 zetels gaat de VVD niet halen, dus je moet toch wat.
D66 - GL - PvdA - VVD

Halen die 76 zetels?

In sociaal opzicht aanmerkelijk minder maar stukken beter mbt een aantal ethische punten.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:Ik had niks op, maar inderdaad, de borrelnoten gingen goed erin.
Dat kan ik mij voorstellen.
Hamer, dat vind ik pas een wanvertoning. :D
Ook daar ben ik het mee eens.
Dat praat maar het lijkt al overleden, doe me dan maar een (iets te) levendige Rita.
Nee, ook als alternatief vind ik het niks, ik krijg er kotsneigingen van. :?
D66 - GL - PvdA - VVD

Halen die 76 zetels?

In sociaal opzicht aanmerkelijk minder maar stukken beter mbt een aantal ethische punten.
Helaas, komt die combi momenteel maar tot 67 zetels. Dan moet je alsnog de CU erbij schuiven. :lol:

D66 (18), GL (11), PvdA (21), VVD (17)

Je ziet, het zal allemaal niet makkelijk worden als je het CDA erbuiten wil houden.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ja, joepie.
Op naar de volgende verkiezingen waarin Wilders groot wordt, en zal leiden tot de volgende crisis, als hij al niet ingeruild wordt voor een andere partij waarmee een minimum van 76 zetels kan worden bereikt. :angel12:
Laatst gewijzigd door Jagang op 20 feb 2010 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik verwacht wel een circus ja. Ooit zijn de formaties eenvoudiger geweest. In die goede oude tijd, toen partijen nog 54 zetels haalden en je er aan twee genoeg had om een regering te vormen. Misschien moeten we naar een drie partijen stelsel en al die kleine flutpartijtjes de uitgang wijzen. Maar dat is natuurlijk weer een zeer ondemocratische gedachte. Kiesdrempel een beetje omhoog doet wonderen. Maar ja, dan moeten we wel de stabiele factor in de vorm van de SGP missen. Hoewel de lol daar ook wel af is als Van der Vlies straks weg is.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Eigenlijk is het toch ook idioot als je ziet hoeveel partijen er zijn waar mensen op kunnen stemmen. Geen wonder dat het versnipperd raakt en geen een partij meer echt groot kan worden. Hoe meer partijen erbij komen hoe lastiger het zal worden, indien dit nog meer kiezers verdeeld, om een regering te vormen. Of men moet het aantal kamerleden in de kamer verlagen.150 kamerleden verlagen naar 100. Zodat je met een partij van 30 en 20 zetels een coalitie kan gaan vormen. Heel het kiesstelsel is gebaseerd op situaties die nu compleet veranderd zijn. Hier zou eens een herziening op moeten komen.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

R.Hermans schreef:
Chris H schreef:Da's inderdaad meer waarschijnlijk, en het CDA zal er wel in slagen de PvdA de schuld te geven van de val van het kabinet.
Het was ook de schuld van de PvdA waarom denk je anders dat ze er zo'n mooie show van maakten. Hoewel ik een hekel heb aa Balkenende nam die het ten minste op als een man wat niet kan worden gezegd over Bos die het lekker dacht te moeten uitbuiten.

Typisch PvdA, verkiezingstijd he?
Waarom nodigde Verhagen Rasmussen uit om een brief te schrijven terwijl Verhagen het standpunt van de PvdA ("een beetje weg is niet weg") kende?

Luister en kijk naar de profetische Dominee Gremdraat!
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... e_Verhagen
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

collegavanerik schreef:Waarom nodigde Verhagen Rasmussen uit om een brief te schrijven terwijl Verhagen het standpunt van de PvdA ("een beetje weg is niet weg") kende?

Dat heeft er niet mee van doen dat de PvdA puur aangestuurd heeft op de val van het kabinet. De PvdA moet even in het vizier komen van de zwevende kiezer. Bos had zich geheel op de achtergrond moeten houden na de val van het kabinet en zich netjes achter Balkenende moeten plaatsen. Het is geen stijl hoe Bos dit spelletje probeert te spelen.

En wat heeft rechts te maken met de arrestatie van nekschot. Volgens mij was het namelijk toch echt rechts welke vragen stelde na de arrestatie.
De Tweede Kamer zit bovenop de arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot, die discriminerende spotprenten zou publiceren. De SP, VVD, PVV en D66 vragen minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie om opheldering. De zaak ligt gevoelig omdat de vrijheid van meningsuiting in het geding lijkt. In EénVandaag aandacht voor de gevolgen van de arrestatie en het werk van Gregorius Nekschot.
Ik mag hopen dat Nederland eindelijk eens een fatsoenlijk kabinet krijgt VVD, PVV en CDA indien mogelijk met een minister president afkomstig van de VVD desnoods PVV. Zolang tonneke er maar uit blijft gezien ik de afschaffing van de belastingschijven een achterlijk idee vind.
Richard Dawkins:
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

R.Hermans schreef:
collegavanerik schreef:Waarom nodigde Verhagen Rasmussen uit om een brief te schrijven terwijl Verhagen het standpunt van de PvdA ("een beetje weg is niet weg") kende?

Dat heeft er niet mee van doen dat de PvdA puur aangestuurd heeft op de val van het kabinet. De PvdA moet even in het vizier komen van de zwevende kiezer. Bos had zich geheel op de achtergrond moeten houden na de val van het kabinet en zich netjes achter Balkenende moeten plaatsen. Het is geen stijl hoe Bos dit spelletje probeert te spelen.
Vast niet !
Rasmussen schijft zo'n brief alleen als hij zeker is van een bevestiging voor een vervolgmissie.
Verhagen moet de NAVO overtuigd hebben dat een vervolgmissie in Afghanistan ZEKER was.
Verhagen kende echter het standpunt van de PvdA. Het was dus het spelletje van Verhagen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Aron
Forum fan

Bericht door Aron »

R.Hermans schreef:
Chris H schreef:Da's inderdaad meer waarschijnlijk, en het CDA zal er wel in slagen de PvdA de schuld te geven van de val van het kabinet.
Het was ook de schuld van de PvdA waarom denk je anders dat ze er zo'n mooie show van maakten. Hoewel ik een hekel heb aa Balkenende nam die het ten minste op als een man wat niet kan worden gezegd over Bos die het lekker dacht te moeten uitbuiten.

Typisch PvdA, verkiezingstijd he?
Haha, wat een bullshit.

2 jaar geleden hebben ze beloofd dat ze het nog één keer gingen verlengen en met de hand op hun hart beloofd: eind 2010 zijn we daar weg. Maar nee, het mocht niet baten. Balkenende en Verhagen, de USA en de NAVO achterna lopend, bang om hun plekje bij de 20 meest corrupte landen, genaamd de G20, kwijt te raken, willen toch weer een verlenging omdat als ze de familie Bush, de CIA (de grootste drugshandelaar ter wereld), de wapenindustrie, de corrupte OPEC etc. niet achterna lopen ze geen goed plekje kunnen krijgen voor onze mensmartelende, burger-oorlog voerende, milieuvervuilende, maar toch vooral corrupte Shell en dat soort bedrijven (Heineken etc.).

Blij dat de PvdA eindelijk een goede beslissing heeft genomen, want die zijn zeer zeldzaam. Hulde dat ze hun rug recht hebben gehouden, prachtig! Gewoon je beloftes nakomen en niet achter Bush aanlopen, dat is nou goed beleid. De NAVO heeft toch geen bestaandswaarde meer: de Russen zijn al uitgemoord en de G20 is de vraag of je daarbij wil horen.
''De wereld wordt geregeerd door dwazen, en de dwazen worden geregeerd door angst" - Anton Constandse
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Toch had het iets handiger geweest als Bos zijn stellige afwijzing had geuit voordat Verhagen naar de Navo ging, dat had heel wat commotie gescheeld. Hij had dus zijn veto uit moeten spreken een beetje eerder. Dat heeft hij niet gedaan, anders had Verhagen de Navo niet verzocht om een brief.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Aron schreef:
2 jaar geleden hebben ze beloofd dat ze het nog één keer gingen verlengen en met de hand op hun hart beloofd: eind 2010 zijn we daar weg. Maar nee, het mocht niet baten. Balkenende en Verhagen, de USA en de NAVO achterna lopend, bang om hun plekje bij de 20 meest corrupte landen, genaamd de G20, kwijt te raken, willen toch weer een verlenging omdat als ze de familie Bush, de CIA (de grootste drugshandelaar ter wereld), de wapenindustrie, de corrupte OPEC etc. niet achterna lopen ze geen goed plekje kunnen krijgen voor onze mensmartelende, burger-oorlog voerende, milieuvervuilende, maar toch vooral corrupte Shell en dat soort bedrijven (Heineken etc.).
En dat moet dan straks in een 'fatsoenlijk' kabinet. :?
Kitty schreef:Toch had het iets handiger geweest als Bos zijn stellige afwijzing had geuit voordat Verhagen naar de Navo ging, dat had heel wat commotie gescheeld. Hij had dus zijn veto uit moeten spreken een beetje eerder. Dat heeft hij niet gedaan, anders had Verhagen de Navo niet verzocht om een brief.
Dit tijdstip kwam Bos beter uit. (die Afghanen kunnen Bos geen reet schelen, dan was je vanaf het begin tegen die oorlog geweest, daarnaast vind ik, als SP-er, oorlogje voeren inzetten in een kabinetsformatie niet bepaald zoals het hoort)
Maar dat staat los van de onfrisse spelletjes die Verhagen cs al veel eerder speelden.
Die zijn zich gisteren de tering geschrokken, waarom denk je dat dit zo lang duurde?
En er zullen een flink aantal telefoontjes uit de VS zijn gekomen. ;)
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Jagang schreef:Ja, joepie.
Op naar de volgende verkiezingen waarin Wilders groot wordt, en zal leiden tot de volgende crisis, als hij al niet ingeruild wordt voor een andere partij waarmee een minimum van 76 zetels kan worden bereikt. :angel12:

Waarom denk jij dat ?
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Plaats reactie