James May Toy Stories

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Blackadder
Ervaren pen

James May Toy Stories

Bericht door Blackadder »

James May is een mijn held. In 2009 heeft hij 6 afleveringen gemaakt van het programma Toy Stories. Hierin maakt hij 6 keer een kinderdroom waar. Het probleem van constructie speelgoed als kind is, dat je er altijd te weinig van hebt om ECHT dat te maken wat je wilt (je eigen fantasie volgend of het onrealistische utopische voorbeeld op de doos)

Wat nu als je een bekende schrijver en tvmaker bent en met onbeperkte middelen en nog steeds in het bezit bent van je 'innerlijke 8 jarige ik' ? Het resultaat is:

-Een 1:1 schaal modelbouwkit van een Supermarine Spitfire van Airfix (Wij zouden zeggen Revell)

- Een 14 meter lange brug van Meccano

- Een modelbouwtrein van 10 mijl lang over een afgedankte historische route. (Ik MOET nu naar Miniatur Wunderland Hamburg :notworthy: )

- Een tuin van Plasticine (Speelklei) die meedoet in de prestigieuze Royal Chelsea Flower Show

- Een fullsize huis van Lego (3,5 miljoen blokjes) waar je echt in kunt wonen (welnu 24 uur dan)

- Een racebaan van Scalelectrix (4,5 km) die een echte historische racebaan volgt, volgens het parcours van 1939 (Nu woonwijk, vijver, Sony en Proctor & Gamble kantoren )

James levert het materiaal en het idee, en schakelt steeds lokale bewoners, scholieren en studenten in om deze projecten te realiseren. Het speelgoed is uit de jeugd van de babyboomers en nog wat generaties erna. Hoe kijken 21ste eeuwse kids van de Wii generatie hier tegenaan? De reactie van de mensen is in elk geval overweldigend positief.

Kijk en geniet. Te verkrijgen op DVD en via torrents op de bekende manier.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Plaats reactie