Digit schreef:Mariakat schreef:Ieder heeft zijn eigen ding en kan dat hooguit ook zo naar buitenbrengen.
Als één van de vele mogelijkheden of als voorbeeld, maar nooit als recept voor iedereen.
Zullen we psychologen en psychiaters dan maar herscholen tot groenteboer of zoiets ? Jij hebt ze klaarblijkelijk niet nodig, en daaruit weet je klaarblijkelijk dat iedereen ze wel kan missen ! Aan zichzelf kent men ... !!!!
Digit
Dat is echt niet wat er staat en ook niet wat ik bedoel.
Juist in tegendeel zou ik zeggen.
Ik ga juist in het geweer tegen het feit, dat er zoveel mensen zijn, die een heiligheid maken van datgene wat henzelf zo geholpen heeft.
Dat mediteren het ultimum zou zijn of sporten of nadenken, zoals ook al genoemd is.
Alsof dat voor iedereen zou gelden.
Het is juist aan de deskundigen, om dit in goede banen te leiden, al deze gegevens op een rijtje te zetten, het hoe en waarom te proberen te bepalen, wat voor welke mensen het meest geschikt is.
Dat is ook wat zij doen.
Door de vele kwaktherapeuten, wordt dit in een dubieuze context gebracht.
Het zijn de mensen, die hun hele hebben en houwen en hun hele geloof richten op datgene, wat henzelf zo geholpen heeft en daar allerlei naampjes en theorietjes aan verbinden en dat ook nog in de vorm van een (kwak)therapie aan nietwetenden aan proberen te smeren, die dit alles daardoor in een kwaad daglicht brengen.
Daarom valt dit hele gebeuren voor de niet skeptische en ondeskundige kwakbestrijder onder het onderwerp hokus pokus en New Ages gebeuren.
Door deze wildgroei van therapieën wordt alles wat hiermee te maken heeft naar het land der kwak verwezen en dat is dan begrijpelijk, maar niet terecht.
Wat noodzakelijk is dat dit onderzocht wordt, wetenschappelijk onderbouwd en gebruikt door deskundige therapeuten en wetenschappers, daar waar het om behandelen van klachten bij patienten gaat.
Wat mensen dan zelf nog willen experimenteren, moeten ze zelf weten.
Maar dat is het dan, niet meer en niet minder, als het gaat om beInvloeden van zwakke hulpvragende mensen.
Laten deze laatsten aub. naar een goede psychotherapeut of psychiater gaan.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.