Jongetje (4) verkracht en vermoord in moskee

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

siger

Jongetje (4) verkracht en vermoord in moskee

Bericht door siger »

uit http://www.depers.nl/buitenland/357721/ ... oskee.html
In Dubai is een jongetje van vier jaar oud in een moskee verkracht en vermoord. Dat hebben media in de Verenigde Arabische Emiraten woensdag gemeld. De zaak heeft in Dubai tot grote verontwaardiging geleid.

Het jongetje is geboren in een Pakistaanse familie die al decennia in het emiraat aan de Perzische Golf woont. De politie heeft een 30-jarige Arabier opgepakt die een bekentenis zou hebben afgelegd. Hij kan de doodstraf krijgen.

De man zou alcohol hebben gedronken. Hij zou het jongetje de wasruimte van de moskee in hebben gelokt waar hij het seksueel zou hebben misbruikt. Vervolgens zou hij het kind hebben gedood door zijn hoofd tegen een muur te slaan.
Kitty
Ontoombaar

Re: Jongetje (4) verkracht en vermoord in moskee

Bericht door Kitty »

Waarom plaats je dit onder Islam? Ik denk niet dat dit ook maar iets te maken heeft met de Islam. Niet alles wat in een Islamitisch land aan criminele activiteiten gebeurt hoort onder de noemer Islam.
Ik zal dit dan ook verplaatsen naar actualiteit.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

In Azerbeidzjan hebben ze er een verrassende (eigen rechter)straf voor:

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/475 ... _zoon.html
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Bah, zie je wel dat zulk een dingen evengoed in moslimlanden gebeuren als in westerse landen.

Ongeloveloos

toch vrij zwak, ik zou hem zeker niet zelf terug verkrachten. Er zijn andere manieren om recht te doen gelden.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Wees maar gerust. Beide verkrachters zijn aangehouden. Hoe zal een rechter straks oordelen?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
LordDragon
Bevlogen

kiks

als dat beetje goede rechter is zal die normaal zeggen, jullie zijn beiden fout geweest. (Jullie zijn beiden schuldig aan het verkrachten van iemand)

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

LordDragon schreef:kiks

als dat beetje goede rechter is zal die normaal zeggen, jullie zijn beiden fout geweest. (Jullie zijn beiden schuldig aan het verkrachten van iemand)

MVG, LD.
In Azerbeidzjan weet ik niet.

Nederlandse maatstaven en nederlands recht?
Het vonnis zal hetzelfde zijn, maar bij de strafmaat zal rekening gehouden worden met de omstandigheden.
De vader zal zijn straf moeten ondergaan, maar een minder zware als de eerste aanrander.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

LordDragon schreef:toch vrij zwak, ik zou hem zeker niet zelf terug verkrachten. Er zijn andere manieren om recht te doen gelden.
Tja, ik dat soort geitenlanden moet je iedere kans grijpen om je homoseksualiteit te beleven. De man is gewoon praktisch, 2 vliegen in 1 klap.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
siger

Bericht door siger »

Kitty schreef:Waarom plaats je dit onder Islam? Ik denk niet dat dit ook maar iets te maken heeft met de Islam. Niet alles wat in een Islamitisch land aan criminele activiteiten gebeurt hoort onder de noemer Islam.
Ik zal dit dan ook verplaatsen naar actualiteit.
Ik heb de gewoonte op zulke dingen te letten sinds ik moslims hoor verkondigen dat ze betere mensen zijn dan anderen. Maar verder, ja, het zal er wel over zijn.
LordDragon
Bevlogen

marinus
Tja, ik dat soort geitenlanden moet je iedere kans grijpen om je homoseksualiteit te beleven. De man is gewoon praktisch, 2 vliegen in 1 klap.
excuseer, die snap ik niet, een ventje van 17 gaan verkrachten uit wraakgevoelens is dat homosexualiteit beleven? Neen toch?

Mariakat
De vader zal zijn straf moeten ondergaan, maar een minder zware als de eerste aanrander.
nope de vader heeft net dezelfde fout begaan als de oorspronkelijke dader, alleen waren zijn motieven anders!

MVG, LD.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Kennen ze in België de term verzachtende omstandigheden niet?
en wat dat inhoudt. :shock:
Nou, hier wel. :angel12:
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

LordDragon schreef: excuseer, die snap ik niet, een ventje van 17 gaan verkrachten uit wraakgevoelens is dat homosexualiteit beleven? Neen toch?
Het was niet echt serieus bedoelt.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dit topic ging toch over het verkrachte en vermoorde jongetje uit Dubai? En niet over een dader die verkracht werd door een familielid van het slachtoffer. Dus kunnen we on topic blijven?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
LordDragon
Bevlogen

mariakat
Kennen ze in België de term verzachtende omstandigheden niet?
en wat dat inhoud. :shock:
Nou, hier wel. :angel12:
Ok, jouw zoon van 17 heeft mijn zoontje van 8 verkracht, dus nu mag ik jouw zoon verkrachten? Neen toch?
Dit topic ging toch over het verkrachte en vermoorde jongetje uit Dubai? En niet over een dader die verkracht werd door een familielid van het slachtoffer. Dus kunnen we on topic blijven?
ok, ik heb dat niet aangebracht he kitty, soms nemen discussies wendingen enzomeer :wink:

MVG, LD.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Kitty schreef:Dit topic ging toch over het verkrachte en vermoorde jongetje uit Dubai? En niet over een dader die verkracht werd door een familielid van het slachtoffer. Dus kunnen we on topic blijven?
Er valt weinig in discussie te brengen over dit onderwerp, als je het niet groter mag zien, dan dat wat er staat.
En als je niet mag associëren.

Alles wordt dan off topic of gespeculeer.

Misschien kan er nog een opmerking gemaakt worden over het journalistieke trukje, dat uitgehaald wordt hier, om te verdoezelen, dat men amper iets weet, maar dat de inhoud hiervan uitsluitend "berichten van de straat" zijn", en dat die niet zijn geverifieerd.
Liegen en speculeren mag niet in een krant
Het volgende wel :shock:
De man zou alcohol hebben gedronken. Hij zou het jongetje de wasruimte van de moskee in hebben gelokt waar hij het seksueel zou hebben misbruikt. Vervolgens zou hij het kind hebben gedood door zijn hoofd tegen een muur te slaan.
Een vaak gebruikte manier van "gegevens" publiek maken.
Er zou even goed kunnen staan: "Ik heb gehoord, dat....."
Waar of niet waar?
De gegevens zijn wel wereldwijd gemaakt.

Maar ook dit is een uitwijding en associatie op dit bericht.
Plaats reactie