ik snap het soms niet meer

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

sarnian
Bevlogen

Re: ik snap het soms niet meer

Bericht door sarnian »

LordDragon schreef:re. "biblebelt"
? Is dat in nederland?
De Nederlandse "biblebelt" loopt van af Zwolle en omgeving via de Veluwe, Z Holland (oost van Rotterdam), en de ZH eilanden, naar het midden van Zeeland, en is gekenmerkt door een hoge concentratie van "vrijgemaakt" Gereformeerde en "hersteld" Hervormde kerken.

Tezamen staan die bekend als "zwarte kousen kerken" waarvan de leden iedere Zondag met vrouw en veel kinderen 3 x naar de kerk gaan in zwart pak met de dames aan hun zij in sombere grijze of zwarte kleding en bijpassende pothoed. Vaak is de tv op zolder geinstalleerd zodat een bezoekend ouderling of dominee het kastje van de duivel niet kan zien.

Politiek worden in dit gebied de gemeenteraden overspoeld met SGP mannenbroeders, in functies als raadslid, wethouder, en soms zelfs als burgemeester. Dergelijke gemeentes worden meestal gekenmerkt door uitgestorven straten en een treurige afwezigheid van enig vertier op Zondags, en in het algemeen een groot gebrek aan jeugd voorzieningen (zij kunnen immers toch lid worden van het kerkkoor ?)

Voor noodzakelijke (agrarische) werkzaamheden worden op Zondagen niet kerk leden ingeschakeld, zodat de uitverkorenen zelf niet de kans lopen om van de aardse hel waarin zij reeds leven na hun dood in de vrijgemaakt herstelde versie terecht te komen.

Maar toch : ik vermaak mij hier best !

:D :D :D
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Bibelebons
Geregelde verschijning

Bericht door Bibelebons »

sarnian schreef:Toevoeging : zelfs als er geen enkele aanleiding voor zo een opstelling is. Onlangs hadden wij hier zo een geval van beschuldigingen die later geheel onterecht bleken te zijn. De opgeklopte angst die de mensen wordt aangesmeerd is een slecht smeermiddel voor de sociale motor.
.
Tja, als je daarbij bedenkt dat hun vrouwen soms handlanger zijn van zulke mannen, dan is het wel te begrijpen dat men wantrouwiger wordt. Maar ik denk wel dat terwijl de kids spelen kunnen de ouders lekker babbelen, dat is hoe het tenminste bij mij gaat als het me dan eens lukt om haar te bezoeken. Dus onmogelijk is het zeker niet.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

sarnian schreef:
Kitty schreef:
joaddan schreef:Nogmaals...ik blijf het niet normaal vinden,dat een ouder een kind doodmaakt [-X
Ken je iemand die dat wel normaal vindt dan?
Zo een reactie dient nou helemaal niets toe aan de discussie.
Ik begrijp best wat joaddan met zijn gehele post bedoelde. En uiteraard vindt niemand kindermoord normaal.

Kunnen we niet beter terug gaan naar discussie over het originele topic onderwerp?

Starter bericht door joaddan dd 08 jun 2009 12:47

4 bladzijden met reacties, maar toch vind ik dat het onderwerp verder kan worden uitgediept :

1- Wat brengt mensen zo ver dat zij hun kinderen ombrengen?
2- Komt dat nu wel of niet vaker voor dan vroeger, of horen wij er alleen meer van?
3- Raken wij zo verzadigd van dit soort berichten dat wij er niet langer van opschrikken?
4- Is dit misschien ook deel van de veranderende (Nederlandse) maatschappij?
@1 Soms krijg je antwoord op vraag 1
Of dat een bevredigend antwoord is?
Waarschijnlijk is er niet meer.
Dat lijkt in het volgende geval.
Is dit ziek?
Of alleen triest?
Of gewoon heel onmenselijk, egoïstisch en misdadig.
http://www.depers.nl/buitenland/449373/ ... deren.html
Gepubliceerd: vandaag 09:29
Update: vandaag 09:51
Een Australische vrouw heeft twee van haar kinderen gedood om wraak op haar ex-man te nemen.
....De vrouw wilde niet dat haar drie kinderen de kerstdagen doorbrachten bij haar ex-man, met wie ze was verwikkeld in een strijd om de voogdij.
@2 Dat zou je inderdaad uit moeten zoeken voor je dat kunt beantwoorden.
Ik vermoed het tweede: Dat we er meer van horen.

@3 Inderdaad schrik ik steeds weer opnieuw.

@4 Ik denk het niet, hooguit misschien, die dat vroeger meer mensen waren die dit niet zouden doen uit angst voor een eeuwige straf.
Ik denk dat het zieke ervan de oorzaak is, dat het van alle tijden is en overal ter wereld plaatsvindt.
Met wisselende frequenties en intenties.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie