Word geen naprater!

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

sola scriptura schreef:
reden 2 is dat ik met alles kan aankomen of zelfs een ``intellectueel zwaargewicht`` als ouweneel, maar dat jullie toch niks buiten je gedachtegang en ratio aannemen. ik kan mijn geloof en God NIET empirisch bewijzen. en daar zal ELKE onderwerp op uitlopen.
.
maar ik kan het bestaan van god wel empirisch bewijzen hoor.
sla er de roman Bijbel er maar eens op na. zeer belangrijk personage in deze bestseller :)
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Sararje schreef:"Gij snodaard, gebruikt liever uw eigen rechterhand dan u te beroepen op het staan aan de rechterhand van Pinkeltje voor het verkrijgen van uwer lusten ende genoegens" - Pinkeltje en het gestolen toverboek Hfst 6 vs. 66
Ketter! Dat is een apocrief geschrift en niet goedgekeurd door Paulus de boskabouter :D
bad_religion

sola scriptura schreef:reden 2 is dat ik met alles kan aankomen of zelfs een ``intellectueel zwaargewicht`` als ouweneel....
Ach, ik zal je intellectuele inbreng zeker missen, en zeker als je me wat van de grote filosoof en theoloog Ouwekreel wou leren..... 8)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

bad_religion schreef:
Sararje schreef:"Gij snodaard, gebruikt liever uw eigen rechterhand dan u te beroepen op het staan aan de rechterhand van Pinkeltje voor het verkrijgen van uwer lusten ende genoegens" - Pinkeltje en het gestolen toverboek Hfst 6 vs. 66
Ketter! Dat is een apocrief geschrift en niet goedgekeurd door Paulus de boskabouter :D
Maar het is wel goedgekeurd door Donald Duck en de Nederlandse Synode van huisvrouwen want die waren bevangen door de heilige geest. En aangezien ik een wedergeboren huisman ben, en de beschrijving exact overeenkomt met wat er in Pinkeltje staat voorspeld, geloof ik er nu in.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
bad_religion

Sararje schreef:Maar het is wel goedgekeurd door Donald Duck en de Nederlandse Synode van huisvrouwen want die waren bevangen door de heilige geest.
Dodnald Duck is een valse profeet..
Nee, die waren dronken en praatte niet in tongen!
Sararje schreef:En aangezien ik een wedergeboren huisman ben, en de beschrijving exact overeenkomt met wat er in Pinkeltje staat voorspeld, geloof ik er nu in.
Dit is maar hoe men het uitlegt, Donald Duck is een valse profeet, en in Pinkeltjes ogen kan één dag duizenden jaren voor de mensen zijn, dat staat er ook....
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

bad_religion schreef:
Sararje schreef:Maar het is wel goedgekeurd door Donald Duck en de Nederlandse Synode van huisvrouwen want die waren bevangen door de heilige geest.
Dodnald Duck is een valse profeet..
Nee, die waren dronken en praatte niet in tongen!
Donald Duck praatte met zijn snavel en mijn profeet lust helemaal geen alcohol want ik heb Donald gevraagd in mij te komen wonen en zie: ik had gelijk (gegeten en) gedronken.
Sararje schreef:En aangezien ik een wedergeboren huisman ben, en de beschrijving exact overeenkomt met wat er in Pinkeltje staat voorspeld, geloof ik er nu in.
Dit is maar hoe men het uitlegt, Donald Duck is een valse profeet, en in Pinkeltjes ogen kan één dag duizenden jaren voor de mensen zijn, dat staat er ook....
[/quote]

Mijn Donald Duck leeft dan ook in een ruimte-tijd singulariteit.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
bad_religion

Sararje schreef:Donald Duck praatte met zijn snavel en mijn profeet lust helemaal geen alcohol want ik heb Donald gevraagd in mij te komen wonen en zie: ik had gelijk (gegeten en) gedronken.
Donald Duck was een gefrustreerde eend, hij kon Katrien niet laten gehoorzamen naar zijn wil, laat staan z'n drie neefjes

Sararje schreef:Mijn Donald Duck leeft dan ook in een ruimte-tijd singulariteit.
Donald Duck is dus zeker een valse profeet, er is één Pinkeltje, die hemel en aarde in precies zes dagen geschapen heeft...
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

bad_religion schreef:
Sararje schreef:Donald Duck praatte met zijn snavel en mijn profeet lust helemaal geen alcohol want ik heb Donald gevraagd in mij te komen wonen en zie: ik had gelijk (gegeten en) gedronken.
Donald Duck was een gefrustreerde eend, hij kon Katrien niet laten gehoorzamen naar zijn wil, laat staan z'n drie neefjes
Die drie neefjes Kwuk, Kwok en Kwijk zijn geboren uit de maagd Donald en de Heilige Geest. Zo staat het in mijn heilige boek. Katrien accepteerde deze neefjes niet en werd daarom naar de damestheekrans verbannen alwaar ze eeuwig zal moeten boeten voor haar erfzonden door middel van geroddel.
Sararje schreef:Mijn Donald Duck leeft dan ook in een ruimte-tijd singulariteit.
Donald Duck is dus zeker een valse profeet, er is één Pinkeltje, die hemel en aarde in precies zes dagen geschapen heeft...
[/quote]

Nee, de Heer Dick Laan, die ik niet bevatten kan maar wel in het boekje staat, dus hij leeft in mij, is de Deus. Bovendien heeft hij de wereld niet in zes dagen geschapen maar in 30 boeken.
appelfflap
Banned

afgodendienaars
jullie zullen allebei branden in de hel

http://www.palmyra.demon.co.uk/humour/ipu.htm
dit is de enige echte schepper en o wee gij als gij paardenvlees durft eten
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

'All pink animals with four legs will perish in hell thus said our Lord Pinkeltje' Herziene Nieuwe Statenvertaling der Lage landen van den noordeleijke pool tot den zuidelijke pool pag 3 vers 65. Ergo, ga zijt een afgodendienaar. Bekeer u nu voordat het te laat is en onze heer Pinkeltje, zo nietig als hij is, over u zal oordelen.
appelfflap
Banned

Sararje schreef:'All pink animals with four legs will perish in hell thus said our Lord Pinkeltje' Herziene Nieuwe Statenvertaling der Lage landen van den noordeleijke pool tot den zuidelijke pool pag 3 vers 65. Ergo, ga zijt een afgodendienaar. Bekeer u nu voordat het te laat is en onze heer Pinkeltje, zo nietig als hij is, over u zal oordelen.
hoe kunt gij, satansaanbidder, uw volk zo bedriegen . de vloot met der pinken is onderweg om uw volk te bekeren en satan uit te roeien met de wijze en eerlijke eenhoornkracht en een massale nucleaire aanval. der overlevenden zullen uw vrouwen en kinderen ons onderdanig zijn en ons dienen met heel hun hart. zij zullen de echte schepper dan kennen

eenhoorntje heeft u lief en ziet u graag
(branden in hel :)).
bad_religion

@Appelflap:

Ik wil Uw toch even terechtwijzen; In de dertig heilige manuscripten staat duidelijk dat Pinkeltje Uw verlosser is en dat ongelovigen zullen worden veroordeeld en in het eeuwige hellevuur gesmeten worden alwaar zij zullen knarsetanden en wenen.

Nu ik je dit heb gezegd zult U geen genade ontvangen van Pinkeltje omdat U dit nu is gezegd!

Afbeelding
Prijs onze Heer Pinkeltje !
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Apocriefe Pinkeltjeboeken?

Van alle in het wild levende dieren die Pinkeltje, de HEER, gemaakt had, was Donald Duck het sluwst. Deze eend vroeg aan de vrouw: ‘Is het waar dat Pinkeltje gezegd heeft dat jullie van geen enkele boom in de tuin mogen eten?’ 2 ‘We mogen de vruchten van alle bomen eten,’ antwoordde de vrouw, 3 ‘behalve die van de boom in het midden van de tuin. Pinkeltje heeft ons verboden van de vruchten van die boom te eten of ze zelfs maar aan te raken; doen we dat toch, dan zullen we sterven.’ 4 ‘Jullie zullen helemaal niet sterven,’ zei de Donald Duck. 5 ‘Integendeel, Pinkeltje weet dat jullie de ogen zullen opengaan zodra je daarvan eet, dat jullie dan als Pinkeltjeen
(3:5) als Pinkeltjeen – Ook mogelijk is de vertaling: ‘als Pinkeltje’.
zullen zijn en kennis zullen hebben van goed en kwaad.’
6 De vrouw keek naar de boom. Zijn vruchten zagen er heerlijk uit, ze waren een lust voor het oog, en ze vond het aanlokkelijk dat de boom haar wijsheid zou schenken. Ze plukte een paar vruchten en at ervan. Ze gaf ook wat aan haar man, die bij haar was, en ook hij at ervan. 7 Toen gingen hun beiden de ogen open en merkten ze dat ze naakt waren. Daarom regen ze vijgenbladeren aan elkaar en maakten er lendenschorten van.
8 Toen de mens en zijn vrouw Pinkeltje, de HEER, in de koelte van de avondwind door de tuin hoorden wandelen, verborgen zij zich voor hem tussen de bomen. 9 Maar Pinkeltje, de HEER, riep de mens: ‘Waar ben je?’ 10 Hij antwoordde: ‘Ik hoorde u in de tuin en werd bang omdat ik naakt ben; daarom verborg ik me.’ 11 ‘Wie heeft je verteld dat je naakt bent? Heb je soms gegeten van de boom waarvan ik je verboden had te eten?’ 12 De mens antwoordde: ‘De vrouw die u hebt gemaakt om mij ter zijde te staan, heeft mij vruchten van de boom gegeven en toen heb ik ervan gegeten.’ 13 ‘Waarom heb je dat gedaan?’ vroeg Pinkeltje, de HEER, aan de vrouw. En zij antwoordde: ‘De Donald Duck heeft me misleid en toen heb ik ervan gegeten.’
14 Pinkeltje, de HEER, zei tegen de Donald Duck:
‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan,
het vee zal je voortaan mijden,
wilde dieren wenden zich af;
op je buik zul je kruipen
en stof zul je eten,
je hele leven lang.
15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel.’
16 Tegen de vrouw zei hij:
‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.
Je zult je man begeren,
en hij zal over je heersen.’
17 Tegen de mens zei hij:
‘Je hebt geluisterd naar je vrouw,
gegeten van de boom die ik je had verboden.
Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan,
zwoegen zul je om ervan te eten,
je hele leven lang.
18 Dorens en distels zullen er groeien,
toch moet je van zijn gewassen leven.
19 Zweten zul je voor je brood,
totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen:
stof ben je, tot stof keer je terug.’
20 De mens noemde zijn vrouw Eva;
(3:20) Eva – Eva kan worden vertaald als ‘leven’.
zij is de moeder van alle levenden geworden. 21 Pinkeltje, de HEER, maakte voor de mens en zijn vrouw kleren van dierenvellen en trok hun die aan.
22 Toen dacht Pinkeltje, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

Hoezo fixatie op de Bijbel. Gelukkig zijn er nog veel meer religies met dito scheppingsverghalen. Hier is een van de leukste. En dan van een God die wel serieus word aanbeden, van www.godchecker.com:

BUMBA: From the Bushongo in the Congo comes BUMBA, the African Creator God of Vomit. Yes, vomit.

In the beginning, all was dark. Then out of the darkness came BUMBA, a giant pale-skinned figure. He was not feeling well. In fact he had not been feeling well for millions of years. He was lonely, and the unbearable solitude was making him ill.

Troubled by a ballooning bellyache, he staggered, moaned and vomited up the Sun. Light burst forth into the Universe - and he choked out the Moon. The stars came next and then, with a tremendous effort, he threw up the planet Earth. We do live in a very sick world.

This nauseating display was brought to a triumphant conclusion when, as an encore, he vomited forth nine animals, an assortment of humans, and a pile of diced carrots.

Exhausted from his labors, he sat and watched as the nine creatures multiplied. After a while, they had evolved into every living thing on Earth. Which goes to show that Creationism and Evolution are both right.

Apart from a pesky critter named TSETSE-BUMBA, all his creatures were friendly and respectful. His loneliness abated and finally he was content.

Then BUMBA's three sons appeared. NYONYE-NGANA, CHONGANDA and CHEDI-BUMBA added the finishing touches and thus the world was made. BUMBA spoke kindly to his human creations before ascending to Heaven, never to be seen again. So far as we know, his stomach has never troubled him since.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
bad_religion

De zin van wat Pinkeltje doet

Wie heeft wijsheid? Wie kent de verklaring van de dingen? De wijsheid straalt de mens van het gezicht en verandert strenge ogen in een milde blik. Ik geef je deze raad: Volg de bevelen van de koning op, zoals je hebt gezworen tegenover Pinkeltje. Onttrek je niet aan zijn gezag, voorkom problemen, want wanneer de koning iets beveelt gebeurt het ook. Zijn woord is wet; is er iemand die hem rekenschap kan vragen van zijn daden? Een wijs mens leeft zijn geboden na en heeft geen kwaad te duchten. Ook doet hij alles op de juiste tijd, want hij weet: 6 voor alles wat gebeurt is er een juiste tijd. Een zware last is dat, voor ieder mens. Het is een kwade zaak, want niemand weet wat komen zal en hoe het later wordt. Wie kan daar iets over zeggen? Niemand heeft macht over zijn adem, geen mens kan tegenhouden dat zijn adem vergaat. Niemand heeft macht over de dag waarop hij sterft, geen mens ontvlucht het slagveld van de dood. En ook het kwaad – het zal zijn dienaren niet redden. Dit alles heb ik vastgesteld gedurende de tijd dat ik aandachtig keek naar alles wat gebeurt onder de zon, en zag dat een mens zijn macht misbruikt om een ander kwaad te doen.
Ik heb ook gezien hoe FreeThinkers naar het graf werden gedragen. Op de heilige plaats werden ze in het graf gelegd en ze verlieten onder eerbetoon het leven. Maar de rechtvaardigen werden vergeten in de stad. Ook dat is enkel leegte. Omdat een slechte daad niet snel bestraft wordt, is een mensenhart maar al te snel tot het kwaad geneigd. Een zondaar kan wel honderd maal kwaad doen en toch vele jaren leven. Natuurlijk weet ook ik: het zal een mens die ontzag voor Pinkeltje heeft goed vergaan – want hij heeft toch ontzag voor Pinkeltje? Een zondaar daarentegen zal het slecht vergaan: de schaduw van zijn levensdagen zal niet lengen – want hij heeft toch geen ontzag voor Pinkeltje? Maar is het hier op aarde niet een grote leegte dat rechtvaardigen ten deel valt wat FreeThinkers verdienen, en FreeThinkers wat rechtvaardigen verdienen? Ook dat – zeg ik – is leegte. Daarom prijs ik de vreugde, want er is onder de zon niets beters voor de mens dan dat hij zich aan eten en drinken te goed doet en geniet. De vreugde is zijn metgezel wanneer hij zwoegt op elke levensdag onder de zon die Pinkeltje hem heeft gegeven.
Ik zocht met heel mijn hart naar wijsheid. Alles wat de mens op aarde onderneemt, wilde ik doorgronden. Nooit geeft hij zijn ogen rust, dag noch nacht, maar bij alles wat Pinkeltje doet onder de zon, zo heb ik ingezien, doet hij wat hij doet. De mens is niet in staat de zin ervan te vinden. Hij tobt zich af en zoekt ernaar, maar hij vindt hem niet, en al zegt de wijze dat hij inzicht heeft, ook hij is niet in staat de zin ervan te vinden.
Plaats reactie