Word geen naprater!

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

sola scriptura schreef:waarom zou ik voor otter antwoorden?

als ik door de drukte een vraag heb gemist, of er niet aan toe ben gekomen en die is ondergesneeuwd , dan verzoek ik je vriendelijk hem MIJ te stellen.

groet.
Dat doe ik almaar en je geeft zelf almaar geen antwoord.
oja als otter een wedergeboren christen is heeft Hij ook de Heilige Geest.
dat betekend niet dat we het over onze eigen interpretatie eens zijn , over bijvoorbeeld bijzaken. de hoofdzaken en kernpunten zijn we het denk ik wel over eens.
groet.
Nu weet ik bijzonder weinig van forumlid Otter maar ik dacht dat hij niet wedergeboren is. Al zou hij dat wel zijn, dan zijn er nog steeds verschillende conclusies over de zelfde tekst mogelijk. Bovendien, hoezo zou uitsluitend een wedergeboren Christen de heilige geest hebben? Ik geloof dat Pinkeltje is gestorven voor mijn zonden. Leg mij eens uit, waarom zou jij wel de geest hebben en ik niet? En kom verdorie niet aanzetten met een (indirecte) quote uit dat 2000 jaar oud boek want dat is per definitie een cirkelredenering.
Laatst gewijzigd door Sararje op 07 nov 2005 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Sararje schreef:Ik geloof in Pinkeltje en dat Pinkeltje voor mijn zonden gestorven is aan het kruis waarbij Wolkenwietje ernaast hing. Leg mij eens uit, waarom zou jij wel de geest hebben en ik niet?
Hoho, er staat geschreven "Pinkeltje is gestorven voor Uw zonde" en als ik de tekst zo lees is Pinkeltje gestorven voor mijn zonden, ik wordt immers geadresseerd in het Helige Boek "Met Pinkeltje naar Golgotha". Jij blijft met je eeuwige erfzonde belast. [-(
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik had het kunnen weten maar je hebt geen gelijk. Ik geloof in Pinkeltje dus hij is ook voor mijn zonden gestorven he.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
bad_religion

Sararje schreef:Ik had het kunnen weten maar je hebt geen gelijk. Ik geloof in Pinkeltje dus hij is ook voor mijn zonden gestorven he.
Welnu joue geloof in Pinkeltje is niet het juiste geloof in Pinkeltje, er staaat immers geschreven;

"O muisjes muisjes vertel het Grote Knaagdier dat alleen de zonden worden vergeven waarvoor dit boek bestemt is, en al naar gelang Uw wil lezen", welnu, ik lees dit boek, volgens de wil van het Grote Knaagdier, dus is het voor mij bestemt !
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Maar ik heb de juiste interpretatie want ik ben begeisterd door de heilige geest. Immers in De avonturen van Pinkeltje staat geschreven op pagina 666 'Oh Pinkeltje, verlos mij van mijn problemen, alleen jij kan me helpen'
bad_religion

Nou, ik heb het aan de grote profeet Nijntje gevraagd en die stelt dat ik de enige waarheid bevat omtrent mijn geliefde "Pinkeltje" die aan het kruis voor ons is gestorven, alle anderen zitten botweg fout!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja maar dat papieren konijn kan alleen praten in zinnen van twee woorden dus dat telt niet!
bad_religion

Hoe duidelijker konden Nijntjes worden niet zijn op mijn vraag; "Ben ik de enige echte volgeling van de geliefde Pinkeltje die voor ons aan het kruis stierf, Pinkeltje de enige zoon van Het Grote Knaagdier die uit zijn liefde voor ons zijn zoon gaf ?

Nijntje ; nJa nJa....

Dus ik ben een ware volgeling van Pinkeltje, die zijn kleine beetje bloed gaf voor de mensen. Piep Piep Piep....
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Maar ik ben een waarder volgeling, mijn waarde omdat hij voor mijn zonden gestorven is kan hij niet voor jouw zonden zijn gestorven. Ergo, mijn zonden zijn de jouwe niet en dus zijn jouw zonden nog niet vergeven. In den hel branden zul je! :twisted:
sola scriptura
Forum fan

Bericht door sola scriptura »

Sararje schreef:
sola scriptura schreef:waarom zou ik voor otter antwoorden?

als ik door de drukte een vraag heb gemist, of er niet aan toe ben gekomen en die is ondergesneeuwd , dan verzoek ik je vriendelijk hem MIJ te stellen.

groet.
Dat doe ik almaar en je geeft zelf almaar geen antwoord.
oja als otter een wedergeboren christen is heeft Hij ook de Heilige Geest.
dat betekend niet dat we het over onze eigen interpretatie eens zijn , over bijvoorbeeld bijzaken. de hoofdzaken en kernpunten zijn we het denk ik wel over eens.
groet.
Nu weet ik bijzonder weinig van forumlid Otter maar ik dacht dat hij niet wedergeboren is. Al zou hij dat wel zijn, dan zijn er nog steeds verschillende conclusies over de zelfde tekst mogelijk. Bovendien, hoezo zou uitsluitend een wedergeboren Christen de heilige geest hebben? Ik geloof dat Pinkeltje is gestorven voor mijn zonden. Leg mij eens uit, waarom zou jij wel de geest hebben en ik niet? En kom verdorie niet aanzetten met een (indirecte) quote uit dat 2000 jaar oud boek want dat is per definitie een cirkelredenering.
omdat ik nadat ik het evangelie had gelezen, en Jezus in mijn hart vroeg.
en die wedergeboorte die erna plaatsvond, klopte precies met wat in de bijbel staat. en dat gedelde, die ``grote mensen`` bijbel las ik pas veel later.
kan jij mij een pinkeltjeboek aantonen waar het over God en wedergeboorte gaat? en heb je dat ervaren? je maakt nu wel(domme) gein. maar zo`n boek is er niet.
mensen eer is ijdelheid.
bad_religion

Sararje schreef:Maar ik ben een waarder volgeling, mijn waarde omdat hij voor mijn zonden gestorven is kan hij niet voor jouw zonden zijn gestorven. Ergo, mijn zonden zijn de jouwe niet en dus zijn jouw zonden nog niet vergeven. In den hel branden zul je! :twisted:
Het kan ook zijn dat ik dan zonder zonde ben, en dan zal ik je aan de rechterhand van Pinkeltje beoordelen [-X
sola scriptura
Forum fan

Bericht door sola scriptura »

ik heb er even over nagedacht, en ben tot de conclusie gekomen dat ik niet langer jullie een doorn in het oog zal zijn :wink:

reden 1 in het gespot, waar ik wel tegen kan, maar niet voor mijn plezier en vrijwillig onderga.

reden 2 is dat ik met alles kan aankomen of zelfs een ``intellectueel zwaargewicht`` als ouweneel, maar dat jullie toch niks buiten je gedachtegang en ratio aannemen. ik kan mijn geloof en God NIET empirisch bewijzen. en daar zal ELKE onderwerp op uitlopen.

ik zie het er het nut niet van in. en ik besteed(mijn steeds minder wordende) vrijtijd liever aan opbouwende dingen.

ik zal niet meer reageen en voldoe aan het de gemiddelde of zelfs nog minder lange tijd van verblijf op dit forum. sp b it. ik zie in dat om de boven beschreven redenen het geen zin meer heeft, geen nut in mijn ogen.

ik zal vast niet gemist worden.

ik wens jullie Gods zegen toe.
mensen eer is ijdelheid.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Sola,

Al dan niet "bespot" worden (wat heet), heb je zelf in de hand.

Wat je tweede reden betreft: dit geldt zeker ook voor jou, afgezien van het feit dat mensen hier voornamelijk zelf redeneren, en geen heilig boek nodig blijken te hebben om bepaalde argumentatie te onderbouwen. Ik heb genoeg interessante vragen gezien van allerlei mensen waar je gewoonweg niet op ingaat. De reden kan ik wel naar raden, maar ik hoop dat je voor jezelf dit ook kan bepalen. Volgens mij is dat ook de reden waarom je "steeds minder tijd krijgt" en dat je liever met "opbouwende dingen" bezig wil zijn.

Het gaat niet alleen om het emperisch bewijzen. De meeste mensen waarmee je hebt gediscussieerd hebben het vooral over inconsistenties en logische zaken waar zelf denken vooral nuttig is, dit in plaats van "ik geloof dat nou eenmaal". en "Bijbel copy/paste". Goed voor je, dat is je goed recht; maar de vraag is waarom je dergelijke discussies dan hier voert als je enkel dat zou kunnen inbrengen. Het gaat er niet om of iemand wel of niet een "intellectueel zwaargewicht" in de discussie voegt als argument. Het gaat erom dat je het argument van dat zwaargewicht zodanig kan toepassen zodat je ermee kan redeneren. Zoniet, dan noemen we dit een `appeal to authority', dat is in principe nogal zwak; het gaat om de redenatie van die persoon, niet omdat die persoon toevallig "zo slim" is. Er zijn zat mensen die gooien met quotes van wetenschappers of filosofen zonder de werkelijke intenties te begrijpen.

Maar goed,

Mijn zegen heb je.
Laatst gewijzigd door chromis op 07 nov 2005 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

sola scriptura schreef: omdat ik nadat ik het evangelie had gelezen, en Jezus in mijn hart vroeg.
en die wedergeboorte die erna plaatsvond, klopte precies met wat in de bijbel staat. en dat gedelde, die ``grote mensen`` bijbel las ik pas veel later.
Wishful thinking?
kan jij mij een pinkeltjeboek aantonen waar het over God en wedergeboorte gaat? en heb je dat ervaren? je maakt nu wel(domme) gein. maar zo`n boek is er niet.
Na het lezen van Pinkeltje voelde ik me als herboren. Zonder gekheid: dat jij je als herboren voelt na het lezen van een 2.000 jaar oud boekje is leuk maar is niet universeel. Zo las ik het en voelde me alles behalve herboren. En je mag het domme gein vinden wat ik uitkraam maar een inhoudelijk argument is het niet.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

bad_religion schreef:
Sararje schreef:Maar ik ben een waarder volgeling, mijn waarde omdat hij voor mijn zonden gestorven is kan hij niet voor jouw zonden zijn gestorven. Ergo, mijn zonden zijn de jouwe niet en dus zijn jouw zonden nog niet vergeven. In den hel branden zul je! :twisted:
Het kan ook zijn dat ik dan zonder zonde ben, en dan zal ik je aan de rechterhand van Pinkeltje beoordelen [-X
"Gij snodaard, gebruikt liever uw eigen rechterhand dan u te beroepen op het staan aan de rechterhand van Pinkeltje voor het verkrijgen van uwer lusten ende genoegens" - Pinkeltje en het gestolen toverboek Hfst 6 vs. 66
Plaats reactie