Andries Knevels' bewijzen voor de Opstanding

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Andries Knevels' bewijzen voor de Opstanding

Bericht door Rereformed »

Pastor' schreef: Lol? Ik ben me niet bewust dat ik eerder op dit forum heb gezeten. En ik heb zeker niet de behoefte om Ouweneel te verdedigen, dus ik denk dat jullie het over een ander pastor hebben.

Nou dat is dan zeker een zeldzame toevalligheid. Twee verschillende personen met toevallig dezelfde gebruikersnaam Pastor. Pastor 1 schrijft in 2005 "Ik neem de uitdaging aan, om een boek van jullie voorkeur te lezen" [en stelt een engels boek voor] en Pastor 2 stelt vier jaar later toevallig eenzelfde handelswijze voor: "Ik wil wel een soort uitdaging aangaan...[stelt engelstalige boeken voor]... Dan beloof ik een soort verwerking hiervan op freethinker te zetten". Toevallig kiezen beide pastors ook nog boeken in de engelse taal!

Bovendien merk ik nog op dat beide Pastors zich verontschuldigen niet altijd alles te beantwoorden en niet genoeg tijd te hebben om aan de computer te zitten: Pastor 1: "Wat je openstaande vragen betreft. Diverse geven dat wel eens aan. Terugkijkend op de afgelopen weken, heb ik enorm veel moeten beantwoorden. Ik heb ook niet alles paraat, en lees en denk wat af om te reageren. Dus mijn excuus als je vragen niet beantwoord zijn. Maar ik doe wat in mijn mogelijkheden ligt. Uiteraard begrijp ik dat ik zelf veel vragen oproep, maar ik kan onmogelijk elk moment achter de computer gaan zitten." Pastor 2: "Het klopt dat ik niet reageerde op je argumenten, maar dat wil niet zeggen dat ik out of argument ben. Ik was het even zat om zo lang achter de computer te zitten en om hier op het forum te zitten. Dan reageer ik kort op iets wat me opvalt aan je betoog."

Me dunkt lijken de twee pastors als twee dominee's gekleed in hetzelfde pak en staande op dezelfde kansel op elkaar. Maar indien je echt niet Pastor 1 bent dan is het in het voordeel van je, want Pastor 1 zei wel een boek te gaan lezen dat tegen het christendom ingaat, maar kwam er nooit op terug met een verwerking/verslag ervan. :)
Born OK the first time
Ali
Banned

Bericht door Ali »

:lol:

Rere,

Tweelingbroers misschien? Pastor en Castor? (Pastor 1 maakte typefoutje, moet Castor zijn) Heb je'm?

Ik gis maar.

:lol:
siger

Bericht door siger »

Misschien zijn ze een cliché?
Pastor'

Bericht door Pastor' »

Afsluitend dan maar. Hoe treffende de overeenkomsten ook zijn: ik ben niet de vorige pastor.
Me dunkt lijken de twee pastors als twee dominee's gekleed in hetzelfde pak en staande op dezelfde kansel op elkaar. Maar indien je echt niet Pastor 1 bent dan is het in het voordeel van je, want Pastor 1 zei wel een boek te gaan lezen dat tegen het christendom ingaat, maar kwam er nooit op terug met een verwerking/verslag ervan. :)
Ik heb het boek binnen en ben er in aan het lezen, dus dat verslag gaat er komen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Pastor' schreef: Ik heb het boek binnen en ben er in aan het lezen, dus dat verslag gaat er komen.
Ik heb inmiddels ook mijn boek binnen, het boek van Wright over de opstanding van Jezus, en ben er in aan het lezen. Oef, wat een dik boek! Maar het zal met zekerheid een hoop commentaar van me opleveren :!:
Born OK the first time
Pastor'

Bericht door Pastor' »

Het is een hele tijd geleden dat ik me hier op het forum heb laten zien. Dat had wel zijn redenen.
Ik kom namelijk niet door het boek heen wat ik zou gaan lezen. Ik ben een heel stuk gekomen, maar ik kan mezelf er niet meer toe zetten om het boek te gaan lezen. Laat staan er een review over te schrijven, zoals ik gezegd had. Ik vind het wel laf van mezelf, aangezien rereformed een behoorlijke review heeft geschreven, en een groter boek heeft gelezen. Maar goed... Ik was het boek (en dit forum :?)zat.

Toch heeft het verblijven op het forum wel zin gehad, vanuit het perspectief van de meeste freethinkers hier op het forum. Mijn geloof is nog minder massief geworden dan dat het al was. Ik ben voor nu helemaal klaar met de Theologie en alles wat daar mee samenhangt. Dus voor mij even geen boeken en geen freethinker meer.

Toch iedereen bedankt voor de input op dit forum.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Er zijn ook leuke boeken hoor :D
Ontspannende lectuur zoals 'In de ban van de Ring' of de hele cyclus van Jane Auel. Als je die gelezen hebt dan ben je er zo weer bovenop :lol: .
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie