lanier schreef:Balkon, je ben extremistisch in de zin dat je alleen oog hebt voor eigen inbreng. Ik heb al minstens vier keer gereageerd en slechts één reactie ontvangen en dan geldt ook voor anderen. Je negeert dus bepaalde feiten en argumenten en je hamert alleen op je eigen standpunt, namelijk het eten van dieren is zielig voor het dier en het is schadelijk voor het milieu. Je hoeft er niet humoristisch over te doen, maar het is een gegeven dat iemand die heel serieus ergens mee bezig is, niet doet aan zelfreflectie, ongevoeliger is voor feiten en argumenten die anders beweren en daardoor geen goed overzicht hebben wat de problematiek betreft.
Je vergeet dat ik het moet opnemen tegen een hele massa.
Ik ben niet van mijn standpunt af te brengen dat iemand dood maken wreed is en voorkomen moet worden.
Het ging hier over dierenrechten en ik vind dat leven een recht is en dat leven beschermd moet worden. Dit kan tot op zekere hoogte, dat weet ik, omdat de natuur nou eenmaal wreed is, maar het lijkt mij een mooie taak voor mensen om de wreedheid in ieder geval tot het minimum te beperken, voornamelijk door er zelf niet aan mee te doen.
Ik heb best oog voor andere inbreng en probeer mij bijvoorbeeld te verplaatsen in de hier aanwezige jager, maar kan mij met de beste wil van de wereld niet indenken wat iemand beweegt om met de vinger op de trekker een loop van een geweer op een dier te richten. Het spijt mij zeer.
Mijn belangrijkste vraag is ook nog niet beantwoord. Die vraag was waarom het slachten in het geniep gebeurt, waarom kinderen niet meer tekst en uitleg krijgen over dieren dan alleen maar dat ze lief zijn en leuke avonturen beleven en waarom er bij de vleesafdeling geen mooie posters hangen van pinnen in koeienhoofden, emmers met bloed en skeletten, net als dat je bij de bakker posters ziet hangen van graanvelden of molens.
Volgens mij is er maar één voor de hand liggend antwoord.
Je geeft aan dat er een problematiek is, die ik niet kan overzien. Over welke problematiek heb je het precies?