Mannelijke agenten mogen geen vrouwen in boerka controleren.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

En weg was de nota...
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Re: Boerka

Bericht door Kitty »

FonsV schreef:Gewoon vragen of de hele zooi aan de voorkant even kan worden opgetild (gebeurt ook in Saoedi--Arabië) zodat de agent kan vaststellen dat er een vrouw en geen man onder zit. Een eventuele bomgordel valt meteen voldoende op. Gezeur allemaal!!!!! :evil:

Groeten.

Fons.
Voor deze ene opmerking hoefde je echt geen nieuw topic te openen hoor Fons, dus ik heb hem maar even samengevoegd met het lopende topic.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Kitty,
Je schreef:Voor deze ene opmerking hoefde je echt geen nieuw topic te openen hoor Fons, dus ik heb hem maar even samengevoegd met het lopende topic.
Had ik dat gedaan? Stom van me. ](*,) Mijn excuses en bedankt voor het corrigerend optreden. Zal voortaan wat beter opletten. Oké? :?

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Jasper
Ervaren pen

Re: Mannelijke agenten mogen geen vrouwen in boerka controleren.

Bericht door Jasper »

Geweldig!

Als bankovervaller weet ik nu hoe ik me moet verkleden zodat de politie me met rust laat. #-o
Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

axxyanus schreef:
[color=blue]De standaard[/color] schreef: Man mag vrouw in boerka niet controleren

* zaterdag 01 augustus 2009
*
* Auteur: (dhh)

JUSTITIE — Mannelijke agenten mogen niet langer de identiteit van een vrouw in een boerka controleren. Voortaan is die taak alleen weggelegd voor de weinige vrouwen bij de politie. Dat staat te lezen in een nieuwe nota die de federale politie naar de korpsen stuurde.
Senator Dirk Claes (CD&V) meent dat de richtlijn ertoe zal leiden dat boerkadraagsters zo goed als niet meer gecontroleerd zullen worden.

Volgens de politievakbonden is de nieuwe richtlijn uitgeschreven 'om niet te provoceren'. 'Nochtans zouden ook mannelijke agenten een vrouw in boerka moeten kunnen controleren', meent NSVP-voorzitter Philip Van Hamme. . (dhh)
Ik vraag mij eigenlijk af hoe ze kunnen nagaan dat de persoon die de boerka draagt een vrouw is. Ik hoop bijna dat een slimme crimineel er achter komt dat hiij door de boerka te dragen een veel kleinere kans heeft om gecontroleerd te worden om zo dan de politie mooi voor aap te zetten.
Er is hier sprake van tegengestelde logica. Een agent moet iedereen kunnen controleren en een mens heeft recht op vrijheid van godsdienst. Je kan niet allebij doen zonder de waardigheid van 1 persoon aan te tasten.

Ik zou zeggen dat een man een vrouw wel moet kunnen aanhouden en als een vrouw in burka dan aanstalten maakt om weg te lopen, dan moet die vrouw aangehouden worden. Vervolgens moet de vrouw in burka de cel in totdat er een vrouw beschikbaar is om haar te identificeren. is die er niet binnen zes uur, dan mag de vrouw in Burka kiezen tussen langer vastzitten of door een man gecontroleerd worden. Na een dag moet de vrouw vrijgelaten worden als er dan nog geen vrouw is.

Zoiets lijkt me redelijk.

Overigens is de vrouw met bomgordel in Nederland iets wat net zo veel voorkomt als een ijsbeer in de sahara, dus dat is niet ter zake, en in het algemeen denk ik dat er weinig vrouwen in burka zijn die vaak met justitie in aanraking komen, immers, er zit ook niet iedere dag een non op het politie buro.

Burka's zijn bespottelijke outfits voor gestoorde vrouwen, wie na zeg 12 jaar onderwijs in nederland nog steeds gestoord is moet het maar zelf weten, dat is nou vrijheid. Lekker laten gaan dus en met respect behandelen, want die vrouwen vinden vrouwen die in bikini op het strand liggen immers ook gestoord bespottelijk.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Heeft dat ding geen kap? Ik bedoel is dat uit één stuk zo een boerka en ze hebben er dan niks onderaan ofzo? :shock: Ik zou denken met een soort kap zodat je het als je thuiskomt kan afdoen zonder je hele kleed uit te moeten doen. (maar ja och ze gaan erin zwemmen ook, levensgevaarlijk als het mij vraagt)

Even een opmerking, als ik op de motor rijd heb ik een soort bivakmuts waar enkel de ogen van opengelaten zijn tegen de kou (vooral herfst ,winter en lente). Ik ben daardoor al tegengehouden geweest door de politie en heb ding moeten afgeven omdat het zogezegd verboden was. (heb wel al een nieuwe gekocht) Eerst was het "dat is verboden mijnheer". Ikvroeg "waarom, dat heeft een functie het is tegen de kou". De uitleg was "het is zoals een masker da ge nen overval pleegt en niemand kan u herkennen". Een beetje contradictorisch toch allemaal, niet? Dat moslima's een sjaal dragen of kapje op hun hoofd, mijn grootmoeder doet dat ook, kan me niet schelen, maar als ik "herkenbaar" moet zijn dan zij ook.

En over godsdienstvrijheid, toevallig zijn staat (wet) en kerk hier gescheiden, als moslim moet men de wetten van het land waarin men komt wonen of woont evengoed respecteren als eenieder ander.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

LordDragon schreef:En over godsdienstvrijheid, toevallig zijn staat (wet) en kerk hier gescheiden, als moslim moet men de wetten van het land waarin men komt wonen of woont evengoed respecteren als eenieder ander.
De scheiding tussen kerk en staat heeft daar niets mee te maken, maar het zou pleiten voor een seculiere samenleving om niet met twee maten te meten als het religiositeit betreft.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Maverick schreef: Er is hier sprake van tegengestelde logica. Een agent moet iedereen kunnen controleren en een mens heeft recht op vrijheid van godsdienst. Je kan niet allebij doen zonder de waardigheid van 1 persoon aan te tasten.

Ik zou zeggen dat een man een vrouw wel moet kunnen aanhouden en als een vrouw in burka dan aanstalten maakt om weg te lopen, dan moet die vrouw aangehouden worden. Vervolgens moet de vrouw in burka de cel in totdat er een vrouw beschikbaar is om haar te identificeren. is die er niet binnen zes uur, dan mag de vrouw in Burka kiezen tussen langer vastzitten of door een man gecontroleerd worden. Na een dag moet de vrouw vrijgelaten worden als er dan nog geen vrouw is.

Zoiets lijkt me redelijk.
Waarom is dat redelijk? Het algemeen principe is toch, iedereen gelijk voor de wet. Waarom krijgen vrouwen in een boerka, dan een speciale regeling. Vrijheid van godsdienst, is wat mij betreft een bescherming tegen willekeur, zodat men iemands godsdienst niet kan inroepen om hem te kunnen arresteren of iets dergelijks. Maar nu begint men meer vrijheid van godsdienst juist in te roepen om uitzonderingen in te voeren. War daar redelijk aan is, ontgaat me.
Maverick schreef:Burka's zijn bespottelijke outfits voor gestoorde vrouwen, wie na zeg 12 jaar onderwijs in nederland nog steeds gestoord is moet het maar zelf weten, dat is nou vrijheid. Lekker laten gaan dus en met respect behandelen, want die vrouwen vinden vrouwen die in bikini op het strand liggen immers ook gestoord bespottelijk.
Maar vrouwen in boerka zijn niet de enige gestoorden die hier rondlopen. Ik heb nog nooit gehoord van speciale maatregelen voor andere gestoorden. Waarom voor de boerka draagsters dan wel.

Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee dat mensen mij gestoord vinden, als ik daarme gedaan krijg dat mannelijke agenten mij niet meer mogen controleren.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

cxt schreef
De scheiding tussen kerk en staat heeft daar niets mee te maken, maar het zou pleiten voor een seculiere samenleving om niet met twee maten te meten als het religiositeit betreft.
1 ben niet mee, ik dacht dat scheiding tussen kerk en staat niet aan de orde is in moslimlanden. Kijk bvb naar Iran, daar zwaait de ayatollah de plak boven de "democratisch" verkozen president en regering. 2 volledig mee eens de ene religie heeft geen recht op een voorkeur behandeling tegenover de andere religie.

axxyanus schreef
Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee dat mensen mij gestoord vinden, als ik daarme gedaan krijg dat mannelijke agenten mij niet meer mogen controleren.
:lol:

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
DoomNoMore

Bericht door DoomNoMore »

Je kunt aan de stem horen of het een man of vrouw is. (ok, uitzondering marc-marie van de wereld draait door)

Ik vind dat moslimvrouwen zich hier moeten aanpassen. Gelijke rechten, gelijke plichten. In de gevangenis tot er een vrouwelijke agent is lijkt me een redelijke compromis. Boerka verbieden is nog beter. Moslims klagen aan de ene kant veels te hard dat ze gediscrimineerd worden, maar aan de andere kant willen ze allemaal uitzonderingen en maken ze veel meer puinzooi dan andere allochtonen. Wil je nou gelijkheid of anders zijn? Het kan niet allebei.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Jasper schreef:Geweldig!
Als bankovervaller weet ik nu hoe ik me moet verkleden zodat de politie me met rust laat. #-o
Je wordt op je wenken bediend. Zo doe je dat:
The 'burkha bandits': Robbers armed with knives and an axe wear Muslim dress to raid stores
te lezen bij
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... tolen.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Mahalingam schreef:
Jasper schreef:Geweldig!
Je wordt op je wenken bediend. Zo doe je dat:
The 'burkha bandits': Robbers armed with knives and an axe wear Muslim dress to raid stores
te lezen bij
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... tolen.html
Nou, de vraag of het toestaan van Burka's niet goed is voor de veiligheid is niet academisch meer, dus een verbod lijkt me goed te onderbouwen. Verder is het dragen van motorhelmen een non-argument wat ik niet eens wens te onderbouwen. En als je wil lachen moet je maar eens met een bivakmuts die alleen de ogen vrijlaat een wandeling gaan maken. Ik kan je garranderen dat je vroeg of laat wordt aangehouden. En dan waarschijnlijk vroeg. En dat is compleet logisch en terecht.

Conclusie: als iemand met een burka je winkel binnenkomt gelijk voor de zekerheid 112 bellen. Ik neem aan dat ieder weldenkend mens dat ook doet in geval van een bivakmuts.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Natuurlijk kan het in de toekomst wel zo zijn dat de burka even belangrijk zal zijn voor de veiligheid als een motorhelm

En nog zo'n voorbeeldje, nee, er is geen dwang in sluiers

Anyway: mensen die denken dat bepaalde kleding logischerwijs verkrachting uitlokt en dat de schuld dus bij betreffende persoon ligt, (Wat toevalligerwijs niet zelden de argumentatie achter de hoofddoek en generieke varianten daarvan is) kun je het best maar ontmoedigen in hun achterlijke ideen. Dat doe je niet de burka te respecteren en ruim baan te geven.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

LordDragon schreef:Heeft dat ding geen kap? Ik bedoel is dat uit één stuk zo een boerka en ze hebben er dan niks onderaan ofzo? :shock: Ik zou denken met een soort kap zodat je het als je thuiskomt kan afdoen zonder je hele kleed uit te moeten doen. (maar ja och ze gaan erin zwemmen ook, levensgevaarlijk als het mij vraagt)

Even een opmerking, als ik op de motor rijd heb ik een soort bivakmuts waar enkel de ogen van opengelaten zijn tegen de kou (vooral herfst ,winter en lente). Ik ben daardoor al tegengehouden geweest door de politie en heb ding moeten afgeven omdat het zogezegd verboden was. (heb wel al een nieuwe gekocht) Eerst was het "dat is verboden mijnheer". Ikvroeg "waarom, dat heeft een functie het is tegen de kou". De uitleg was "het is zoals een masker da ge nen overval pleegt en niemand kan u herkennen". Een beetje contradictorisch toch allemaal, niet? Dat moslima's een sjaal dragen of kapje op hun hoofd, mijn grootmoeder doet dat ook, kan me niet schelen, maar als ik "herkenbaar" moet zijn dan zij ook.

En over godsdienstvrijheid, toevallig zijn staat (wet) en kerk hier gescheiden, als moslim moet men de wetten van het land waarin men komt wonen of woont evengoed respecteren als eenieder ander.

MVG, LD.
Ik bedek mijn gezicht (ik draag wat in de volksmond boerka word genoemd, maar eigenlijk is het een niqaab). Het is zeker niet zo dat het 1 tent is zeg maar. Ik draag een gewone lange jurk met lange mouwen. Daaroverheen draag ik een lange hoofddoek, wel meer het tent-model, een ghimaar. Deze komt tot mijn knie, maar laat mijn gezicht vrij. Daaroverheen draag ik een niqaab, die ik aan de achterkant vastbind. Ik heb ook een drie-laags niqaab, dan heb je een soort flapjes op de plek waar de oren zitten, omdat je 2 lagen van voor je gezicht naar achteren over je hoofd flapt.
Laatst gewijzigd door Vera op 17 sep 2009 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
dochter van Henk
siger

Bericht door siger »

Hé Vera, dat is lang geleden.

Waarom draag je dat en hoelang al?
Plaats reactie