Vrouwen Iran verkracht voor executie.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

siger

Bericht door siger »

JanC schreef:Even een kanttekening bij de opening van deze thread.
In romeinse tijden was het verboden dat maagden ter dood werden gebracht. Zij werden dus verkracht de nacht voor de terechtstelling.
Dit verhaal lijkt me wel heel sterk op het verhaal van de Iraanse maagden. Iets té sterk naar mijn smaak.
JanC,

Dit verhaal van een Basiji teenager bevestigt vorige berichten. Volgens de Engelse wiki is de Basiji een parallele organisatie met eigen (geheime) gevangenissen en terechtstellingen, die controleposten oprichten en mensen arresteren voor het gebruiken van alcohol en make-up. De leden zijn zeer jong.
Bedenkend dat
- maagden niet terechtgesteld mogen worden in Iran
- jongeren (m/v) gearresteerd worden en spoorloos verdwijnen
is het verhaal redelijk gelovenswaardig. Misschien een beetje verdacht dat het uit Israel komt. Uiteraard zal ik blij zijn met elke ontkrachting.

Rome; inderdaad:
Tacitus Annals 5-9 schreef:Geschiedschrijvers van die tijd [30CE] zeggen ons dat er geen precedent was van een terechtstelling van maagden, en dat daarom de beul haar verkrachtte met het touw reeds rond de nek. Daarop werden ze opgehangen en hun lichamen, kilderen nog, werden in de Gemonea geworpen.
(http://en.wikisource.org/wiki/The_Annal ... )/Book_5#9)
Ook vermeld in Cassius Dio - Roman History

Dit relaas wijst toch eerder op een occasioneel voorval, niet op een gebruik in Rome, en de invloed op Iraanse toestanden of de verhalen daarover lijkt me niet beslissend.
Laatst gewijzigd door siger op 25 jul 2009 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

lost and not found yet! schreef:
Mariakat schreef:
lost and not found yet! schreef:Mariakat schreef:
En wat zou de reden zijn dat er in deze gevallen nog geen proces en straf voor de dader uit zijn gekomen? De machteloosheid en het onderdrukken van de vrouwen misschien? De vrouw als gebruiksvoorwerp behandelen?
Eerst
Ik schreef niet: nog geen proces en straf voor de dader uit zijn gekomen

Misschien dat vrouwen geen aangifte doen, omdat zij niet die molen van vernederingen durven doorlopen?
Wat denk jij?
Overigens kan een moslim vrouw eerder scheiden van haar man dan een fundamentalistische vrouw.
Je verschuilt je weer lekker achter je wazige discussietechnieken! Bla bla, ik schreef niet....kun je nou gvd niet een keer aangeven wat je zelf stelt ipv dat iedereen er steeds naar moet raden? Zo kan ik het ook pagina's volhouden! Ik schreef toch ook..nog geen proces! Wat of wie wil je op de spits drijven? Waar verschuil JIJ je achter? En nee, ik ben niet emotioneel geladen, ik ben gewoon een realist, wat dat dan ook voor jou mag betekenen!
Huuuhhhhh???
En dat allemaal op mijn antwoord?
De eerste zin.
Vind je het raar dat ik dit even rectificeer, na al die keren, dat men mijn antwoorden verkeert leest en daar hun vervolg naar mij schrijft?
Oke, dat heb jij nog niet gedaan, maar er wordt hier gereageert op dit soort uitspraken alsof ik dat geschreven zou hebben.
Ik zag de bui alweer hangen.

Daarna heb ik toch heel duidelijk inhoudelijk op jouw vraag geantwoord.
Als jij mijn antwoord niet kunt apprecieren, dan zou ik maar geen vragen meer stellen.
Je blijft vragen stellen en geeft zelf geen enkele inhoudelijke respons.

Ik heb je nu een paar keer gewoon geantwoord op je vragen.
Als je daar niet op wil reageren verder, hou ik het ook voor gezien.

En na deze redeloze uitval, ben ik ook naar jou niet meer open minded.
Rationeel.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Als je daar niet op wil reageren verder, hou ik het ook voor gezien.
Als je het leuk vindt jezelf te horen, kom je jezelf ook overal tegen.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Siger schreef:
- de plurale seculiere democratie te verdedigenen, en wel voor alle landen en tijden.
Ik ben het roerend met je eens dat onze seculiere democratie dient te worden gewaarborgd.
In een samenleving onder seculier democratisch staatsbestel gedijt pluriformiteit echter zowiezo uitstekend.

In “plurale seculiere democratie” is het woord pluraal daarom dan ook overbodig, zeker in wetgevende zin. Een seculiere democratie heeft namelijk niets van doen (of zou moeten hebben) met een pluriform 'iets', zeker op wettelijke basis, zoals bijvoorbeeld een eventueel veronderstelde god, of bijvoorbeeld een verondersteld verschil tussen man en vrouw op basis hiervan, noch dient ernaar te verwijzen.
De geschiedenis wijst ook in het geval van Iran uit wat een noodzakelijkerwijs als absoluut gepresenteerd, maar in de kern hopeloos subjectief en irrationeel Theo-, als basis van -cratie, in de praktijk steeds weer blijkt te betekenen.

De (als vanzelfsprekend!?) objectieve seculiere democratie zou dus beter niet gaan over iets subjectiefs (in ultima forma) als “God”of "Allah", maar het gaat wel degelijk over objectief onderwijs bijvoorbeeld, en daarin zou god dus ook geen enkele plaats dienen te hebben. Mee eens?

Weg dus met de overheidssubsidie voor scholen op religieuze grondslag, welke dan ook.
Ook hier in ons, o zo tolerante, maar nog steeds niet geheel seculiere Nederland.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
siger

Bericht door siger »

Fjedka schreef:In “plurale seculiere democratie” is het woord pluraal daarom dan ook overbodig, zeker in wetgevende zin. Een seculiere democratie heeft namelijk niets van doen (of zou moeten hebben) met een pluriform 'iets', zeker op wettelijke basis, zoals bijvoorbeeld een eventueel veronderstelde god, of bijvoorbeeld een verondersteld verschil tussen man en vrouw op basis hiervan, noch dient ernaar te verwijzen.
Het is logisch overbodig. Het is slechts benadrukken, omdat heel wat mensen met het begrip "seculier" aan de haal willen gaan. Is het je al opgevallen hoeveel "christelijke seculieren" trachten te beredeneren dat het christendom feitelijk de historische vader en daarom hedendaagse voogd van de "christelijke seculiere samenleving" is (maar dan omfloerster gesteld.)
Zie
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 72&start=0
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ecularisme
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 40&start=0
Fjedka schreef:De (als vanzelfsprekend!?) objectieve seculiere democratie zou dus beter niet gaan over iets subjectiefs (in ultima forma) als “God”of "Allah", maar het gaat wel degelijk over objectief onderwijs bijvoorbeeld, en daarin zou god dus ook geen enkele plaats dienen te hebben. Mee eens?.
Volledig.
Fjedka schreef:Weg dus met de overheidssubsidie voor scholen op religieuze grondslag, welke dan ook.
Ook hier in ons, o zo tolerante, maar nog steeds niet geheel seculiere Nederland.
Ook mee eens. Zulke wijzigingen dienen wel te gebeuren langs democratische weg, dus wanneer voldoende mensen inzien dat steun aan religies hun eigen samenleving in de vingers snijdt, ook als ze religieus zijn.
siger

Bericht door siger »

siger schreef:
Mariakat schreef: Dat was toch de vraag?
Waarom vinden zoveel mannen het prachtig om vrouwen te verkrachten, als ze de kans krijgen?
Nee, dat is niet het topic.

Overigens is je bewering erg kwetsend. Ik ben een man en ongeveer de helft van de mensen die ik ken zijn mannen. Ik kan wel met zekerheid stellen dat geen van hen een verkrachter is.

Ken jij veel verkrachters in je kennissenkring?

Is het topic niet interessant: verkrachting op weerloze en hopeloze vrouwen wordt georganiseerd door moslims, die daarbij hun religie inroepen als rechtvaardiging?

edit: je zegt dat Marinus hetzelfde beweerd heeft. Dat vind ik nergens terug. Marinus had het volgens mij over de beulen.
Mariakat, jij verwijt anderen niet te antwoorden. Dus neem ik aan dat je dat zelf wel doet?
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

JanC schreef:Even een kanttekening bij de opening van deze thread.
In romeinse tijden was het verboden dat maagden ter dood werden gebracht. Zij werden dus verkracht de nacht voor de terechtstelling.
Dit verhaal lijkt me wel heel sterk op het verhaal van de Iraanse maagden. Iets té sterk naar mijn smaak.
Omdat het in het Romeinse Rijk gebeurde kan het niet op dit moment in een land als Iran plaatsvinden? Iran is dat land waar pedoseksualiteit binnen het huwelijk gewoon kan en mag. De leeftijdsgrens van 9 is trouwens de minimale leeftijd voor vaginale seks, maar als je getrouwd bent met een meisje van 7 en je vind het vervelend om te wachten is het bijvoorbeeld heel begrijpelijk als je je door haar laat pijpen.

In dat licht vind ik verkrachting voor een executie prima in het plaatje passen. Vooral ook omdat dit niet de eerste keer is dat ik dergelijke verhalen hoor.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

siger schreef:
siger schreef:
Mariakat schreef: Dat was toch de vraag?
Waarom vinden zoveel mannen het prachtig om vrouwen te verkrachten, als ze de kans krijgen?
Nee, dat is niet het topic.

Overigens is je bewering erg kwetsend. Ik ben een man en ongeveer de helft van de mensen die ik ken zijn mannen. Ik kan wel met zekerheid stellen dat geen van hen een verkrachter is.

Ken jij veel verkrachters in je kennissenkring?

Is het topic niet interessant: verkrachting op weerloze en hopeloze vrouwen wordt georganiseerd door moslims, die daarbij hun religie inroepen als rechtvaardiging?

edit: je zegt dat Marinus hetzelfde beweerd heeft. Dat vind ik nergens terug. Marinus had het volgens mij over de beulen.
Mariakat, jij verwijt anderen niet te antwoorden. Dus neem ik aan dat je dat zelf wel doet?
Siger steeds weer vraag je naar de bekende weg.
Steeds weer moet ik gaan herhalen en aanduiden in welke verbanden mijn woorden geschreven zijn.
Als ik nu op dit bericht zou gaan antwoorden wat ik zou willen, krijg ik weer vloeken naar mijn hofd geslingerd.

Ik had sterk het plan dat niet meer te doen.

Maar wat denk je?
Alweer direct richting mij bewijzen van onzorgvuldigheid en verkeerd aanhalen.

Jou eerste quote was in mijn bewoordingen de vraag van Lost aan mij, waarop ik antwoordde, dat ik geen idee had.
Daarop heeft Marinus het even uitgespeld.

En is inderdaad niet de vraag van dit topic.
Maar dat weet je zelf ook, dus wat moet ik daarmee?

Overigens had ik het over "veel mannen" en niet over alle mannen.
Het was juist Marinus, die kwam met het algemeen te stellen.
Als je dat niet wist, heb je zijn grondtekst niet (goed) gelezen en ook niet mijn bericht waarin ik dat heb gequote.
Dit is dus voor de derde keer.

Voor je je nog meer beledigd voelt door uitspraken van mij, moet je je irritatie maar op je soortgenoten richten.
Er zijn trouwens zeker ook vrouwelijke plegers.

http://www.seksueelgeweld.info/feiten_e ... eel_geweld
Cijfers over seksueel geweld zijn niet altijd betrouwbaar. Op veel gebieden is geen (recent) onderzoek gedaan. Ook is er vaak een onderrapportage. Slechts een beperkt aantal zaken op het gebied van seksueel geweld komt bij de politie terecht. Onderstaande cijfers zijn dan ook schattingen.

Vrouwen
39 procent van de vrouwen is ooit slachtoffer geweest van seksueel geweld. Tien procent van de vrouwen heeft ooit een verkrachting meegemaakt (Bron:Bakker, 2006).

Jaarlijks wordt circa twee procent van de vrouwen van boven de 15 jaar slachtoffer van één of meer ongewenste seksuele contacten: in de meeste gevallen vervelend of kwetsend gedrag. In zes procent van de gevallen gaat het om aanranding of verkrachting, in twaalf procent om een poging daartoe (Gegevens slachtofferenquêtes CBS).
Plaatsen waar vrouwen vooral te maken krijgen met seksueel geweld (Emancipatiemonitor, 2006):

•op het werk en op school (36%);
•op straat (19%);
•in horecagelegenheden (17%);
•bij het slachtoffer thuis (7%);
•bij een ander thuis (4%).
Zwanger na seksueel misbruik
Minstens 8 van de 1000 zwangerschappen ontstaat door seksueel geweld. Toch is weinig bekend over deze problematiek. De meeste betrokkenen zwijgen erover, uit schaamte, uit schuldgevoel, of om het (ongeboren) kind te beschermen. Het Fiom begeleidt individuele vrouwen en lotgenotengroepen bij deze problematiek. Zie ook www.fiom.nl.

Mannen
Zeven procent van de mannen is ooit slachtoffer geweest van seksueel geweld. Naar schatting heeft een procent van de mannen ooit een verkrachting meegemaakt (Bakker, 2006). Jaarlijks is circa 0,3 procent van de mannen boven de vijftien jaar slachtoffer van één of meer ongewenste seksuele contacten.

Kinderen en jongeren
Vóór het 16e jaar wordt 19 procent van de vrouwen en 4 procent van de mannen slachtoffer van seksueel geweld. De gemiddelde leeftijd bij aanvang
van het misbruik is 10 jaar bij de vrouwen en 11 jaar bij de mannen (Bakker 2006; De Graaf et al., 2005).

Mensen met een handicap
verstandelijke handicap
De omvang van seksueel misbruik onder mensen met een verstandelijke beperking is moeilijk aan te geven. Redenen hiervoor zijn onder andere moeilijkheden bij de diagnostiek, verschillende omschrijvingen van seksueel misbruik en (verstandelijke) handicaps) en de gehanteerde onderzoeksmethode (De Belie, 2000). Zorgwekkend is, dat de kans op chronisch en langdurig misbruik bij mensen met een (verstandelijke) beperking groter is dan bij andere mensen.
lichamelijke handicap
Ook cijfers over het vóórkomen van misbruik bij mensen met een lichamelijke handicap ontbreken of zijn moeilijk te vergelijken. De meeste onderzoeken lijken er echter op te wijzen dat mensen met een lichamelijke handicap een 1,5 tot 5 keer zo groot risico lopen op seksueel misbruik dan mensen zonder lichamelijke handicap.
Zo...
Nu mag je vloeken.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

siger schreef: Overigens is je bewering erg kwetsend. Ik ben een man en ongeveer de helft van de mensen die ik ken zijn mannen. Ik kan wel met zekerheid stellen dat geen van hen een verkrachter is.
Op welke planeet leef jij, Siger?

http://72.30.186.56/search/cache?ei=UTF ... 1&.intl=nl
Er vonden in 2007 welgeteld 69 verkrachtingen plaats binnen de schoolmuren. Dat zijn er meer dan in 2005 en 2006, toen er respectievelijk 54 en 52 mensen verkracht werden op school. Het aantal aanrandingen ligt nog eens dubbel zo hoog, met 122 gevallen in 2007 en 139 in 2006. Dat blijkt uit cijfers van de politie.

Omgerekend gebeurt er elke week minstens één verkrachting op een Belgische school. Dat zijn hallucinante cijfers, zeker omdat de politie vermoedt dat veel gevallen niet in haar statistieken belanden. 'Het gaat hierbij om feiten die zijn vastgesteld door de politiediensten', zegt Astrid Kaisin van de federale politie. 'Waarschijnlijk zijn er nog andere feiten die niet zijn aangegeven.'

Experts staan niet te kijken van de resultaten. 'Er zijn nog altijd heel veel slachtoffers van seksueel geweld',
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... n-VS.dhtml
Bijna een op de twintig Amerikaanse gevangenen heeft in de afgelopen twaalf maanden melding gemaakt van seksueel misbruik. Dat blijkt uit een regeringsrapport dat zondag is vrijgegeven.

Volgens het rapport van het Bureau of Justice Statistics heeft 4,5 percent van de gedetineerden in federale en staatsgevangenissen melding gemaakt van verkrachting of seksueel misbruik achter de tralies. Bij 2,1 percent ging het om seksueel misbruik door medegevangenen; bij 2,9 percent werd het personeel als de schuldige aangewezen.

Kwart ongegrond
Voor het rapport werden meer dan 23.000 gevangenen in 146 gevangenissen onderzocht. In slechts zes gevangenissen werden geen incidenten gemeld, terwijl in tien instellingen meer dan 9,3 percent van de gevangen verklaarde slachtoffer te zijn van seksueel misbruik.
http://www.nrc.nl/binnenland/article229 ... _verkracht
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 7 Juli. Een op de negen vrouwen in Nederland is een keer verkracht. Bij 17 procent van de vrouwen is een poging tot verkrachting gedaan.

Foto Stock.Xchng
Document - Rapport Seksuele Gezondheid in Nederland 2009

Dat blijkt uit een rapport van de Rutgers Nisso Groep dat vanmiddag is gepresenteerd. Daarin staat dat 6 procent van de meisjes voor hun zestiende is verkracht. Vier op de honderd keer was dat een groepsverkrachting. Bij één op de elf meisjes werd een poging tot verkrachting gedaan.

Veel vrouwen krijgen een keer te maken met seksueel geweld, blijkt uit onderzoek onder 6.500 personen tussen 15 en 70 jaar. Ze hebben te maken met kwetsende aanrakingen, ze worden gedwongen zich te ontkleden of ze moeten seksuele handelingen verrichten. Een op de drie vrouwen zegt in haar leven te maken te hebben gehad met dit seksueel geweld. Bij mannen is dat 6 procent.

In de helft van de gevallen is de dader bekend, zoals (ex-)partners, buren of familieleden. Zeven procent van de verkrachte vrouwen raakt als gevolg daarvan zwanger. De helft laat de zwangerschap afbreken, krijgt een miskraam of laat de baby adopteren. Twintig procent van de vrouwen die door een verkrachting een kind kreeg, houdt dit.

Rutgers Nisso Groep stelt dat de hulp aan slachtoffers van seksueel geweld beter kan. De helft van de mensen die hulp wilden, kregen die ook, aldus het rapport. De organisatie pleit voor een duidelijke plek waar ze aangifte kunnen doen. Ook de samenwerking tussen politie, slachtofferhulp, maatschappelijk werk en de geestelijke gezondheidszorg moet beter. Na seksueel geweld doet slechts 8 procent van de slachtoffers aangifte bij de politie.
http://www.seksueelmisdrijf.nl/jl/index ... te]Cijfers
Volgens onderzoeken uit 2005 zouden 1 op de 6 meisjes seksueel misbruikt zijn, nu nog misbruikt worden of ooit last hebben gehad van seksuele intimidatie. Cijfers over minderjarige jongens zijn vreemd genoeg niet bekend maar verondersteld mag worden dat die toch ook aanzienlijk zijn. 95 tot 98% van de incestdaders behoren tot het mannelijk geslacht. Ooms en broers zijn in de meeste gevallen de daders. Stiefvaders en vaders worden daarna het meest als daders genoemd. In een enkel geval is de moeder de schuldige. Uit onderzoek komt naar voren dat kinderen de meeste trauma’s oplopen van incest die door (stief)vaders wordt gepleegd, omdat die vaak het verst gaan in hun seksuele handelingen. Zij misbruiken hun kinderen ook vaak lang en gebruiken daarbij meer hun fysieke overwicht dan andere incestplegers. [/quote]

Heb je nog meer gegevens nodig?
Ik ben net begonnen.
http://nl.yhs.search.yahoo.com/avg/sear ... rkrachting
122.000 hits op Yahoo
siger

Bericht door siger »

@Mariakat

Wat bedoel je met "mijn soortgenoten?"
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

siger schreef:@Mariakat
Ben ik weer onduidelijk?
Waar hadden we het ook al over?
siger schreef:Overigens is je bewering erg kwetsend. Ik ben een man en ongeveer de helft van de mensen die ik ken zijn mannen. Ik kan wel met zekerheid stellen dat geen van hen een verkrachter is.
ïk schreef:Voor je je nog meer beledigd voelt door uitspraken van mij, moet je je irritatie maar op je soortgenoten richten.
Voor al degenen, die hun kop in het zand steken en denken, wat ik niet zie of ken, dat bestaat ook niet.
Maar ondertussen geen idee hebben van de feiten.

Je vroeg om een antwoord.
Nu graag een blijk dat je mijn epistels ook helemaal gelezen hebt.
siger

Bericht door siger »

Mariakat schreef:
siger schreef:@Mariakat
Ben ik weer onduidelijk?
Waar hadden we het ook al over?
Over wie volgens jouw mijn soortgenoten zijn. Ik zou een kort en begrijpbaar antwoord op prijs stellen. Daarna krijg jij eventueel antwoord op je vorige epistels.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Kopie
Nu anders gerangschikt

Siger schreef:
Overigens is je bewering erg kwetsend.
Ik ben een man en ongeveer de helft van de mensen die ik ken zijn mannen. Ik kan wel met zekerheid stellen dat geen van hen een verkrachter is.

ïk schreef:
Voor je je nog meer beledigd voelt door uitspraken van mij, moet je je irritatie maar op je soortgenoten richten.

Siger vraagt wie de soortgenoten zijn.

Oftewel:
Al degenen dus, die hun kop in het zand steken en denken, wat ik niet zie of ken, dat bestaat ook niet.
Maar ondertussen geen idee hebben van de feiten.

Als extra:
Feiten, die zeggen dat onder al die onschuldigen, dus onder al die "niet-verkrachters", toch ook een gedeelte zit, wat de 10% verkrachte vrouwen op hun geweten heeft, plus de 30 % van de vrouwen, die te leiden hadden onder sexueel misbruik en intimidaties.

Maar dat gebeurt dus in het donker oftewel in het geniep, want jij kent er niet één.
Of leef jij in een enclave?
siger

Bericht door siger »

Mariakat schreef:Kopie
Nu anders gerangschikt
Sorry, maar ik lees dit niet. Geef een simpel antwoord.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Sorry.
Duidelijker kan niet wat mij betreft. :oops:

Je schrijft, dat je dat niet leest,
Wat lees je niet?
Datgene wat ik schrijf?
Dat kan.
Dat zal ik van je aannemen. :lol:

Maar wat dacht je dan te lezen?
Wat wil je lezen?
Misschien iets, dat er niet staat?

Sorry
Kan ik niets mee.
Laatst gewijzigd door Maria op 25 jul 2009 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie