Nausea die vol van zichzelf is, maar verder totaal inhoudsloosNausea schreef: Nausea, die hard maar fair is.
Bart Ehrman
Ik neem aan dat je met 'dat was' verwijst naar de oorlogshitserij van YHWH.Nausea schreef:Dat was voordat het volk een andere koning of heerser had, zoals de koning van Babylon, Nebukadnessar.Chris H schreef:Heb je het Oude Testament wel eens gelezen? Dat staat vol van oorlogen waarin YHWH de troepen leidt tot de overwinning. En ook oproept tot oorlog.
Het idee is dat je zonder de Bijbel te gebruiken aantoont dat de Heilige Geest echt is. Want in de praktijk zien we totaal tegengestelde dingen die mensen beweren uit naam van de Heilige Geest.
Als ik met mijn kennis over menselijk gedrag en diergedrag en wat we weten over de hersenen hiernaar kijk dan lijkt mij wat mensen menen te voelen als Heilige Geest een product te zijn van hun eigen hersenen. Dat verklaart gemakkelijk waarom mensen tegenstrijdige claims maken.
Ik merk aan dit draadje en andere draadjes dat het vrij zinloos is om je te vragen om een toelichting zonder de bijbel te citeren maar ik wil je toch die kans niet laten missen.
Vraag: wat maakt het hebben van een andere koning of heerser precies uit voor het oorlogshitserige van YHWH?
Nuniet, maar zestig jaar geleden wel?Nausea schreef: Toen moesten zij zich vaak verdedigen tegen andere volken. Dat was zo in die tijd.
Nu hoeft een christen naar mijn mening niet voor zijn vaderland te vechten.
Nee, je zegt 'dus' en dat veronderstelt een logisch verband tussen wat je ervoor zei en deze zin. Die zie ik niet.Nausea schreef: Het is dus geesten die van God komen, engelen, en Gods geest tegen slechte geesten. Simpel toch?
Jij ook niet. JIj doet alsof.Nausea schreef:(geleuter) Hitler was niet gelovig ondanks dat hij dat bleef zeggen.
(voor de duidelijkheid, ik provoceer je nu om aan te tonen dat je dat helemaal niet kunt zeggen van een ander.
Ik heb trouwens een filmpje net gezien dat misschien wel door nausea gemaakt had kunnen worden waarin de drie-eenheid wordt uitgelegd:
http://www.youtube.com/watch?v=oyF2LuSbvk0
Eh, heb ik soms de bijbel geschreven? Ben ik iemand die letterlijk gelooft wat er in staat? Noem ik wat opgeschreven staat 'wetten' waaraan ik me moet houden? Ik dacht het allemaal niet. Als je niet tegen kritieke vragen kunt op datgene wat geschreven staat, en niet kunt tegen mensen die de bijbel niet als het woord van een God zien, dan ik dat jouw probleem, niet het mijne. Vraag is dan wat je hier doet op het forum...Nausea:
Jij bent degene die dit alles beweert en verzint, niet ik. Volg je eigen raad dan ook op. Je vervalt tot domme argumenten.
Je kletst als iemand die van een bepaalde muziekstroming houdt en andere muziekstromingen niet accepteert. Zo van 'luister alleen naar gospel, de rest is demonisch, deugt niet, vals, etc'. Je hebt geen respect voor andere muzikanten, leest alleen de teksten van de gospelnummers letterlijk en weet niet de diepere betekenis erachter. Als je rocker zou zijn zou je antwoorden met teksten als 'We will rock you!'. Je bent niet muzikaal aangelegd en lepelt slechts op wat er staat geschreven aan teksten binnen jou muzikale stroming. Andere stromingen zijn minderwaardig, ook stromingen zoals Indische muziek met zeer compexe ritmes die wel 20 minuten kunnen aanhouden en variëren in maten; van 3/4, naar 4/4, naar 7/4. Ga eens een keer naar een ander concert en geniet van wat je ziet en wat je hoort. Er is meer op de wereld dan alleen gospel...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
-
a.r.
u bent zelf een brief van Christus, door ons opgesteld, niet met inkt geschreven maar met de geest van de levende God, niet in stenen platen gegrift maar in het hart van mensen. 2Kor 3:3
Dan is god van jou toch niet zo mooi hé, wanneer jij een brief christus bent, met de geest van de levende god, niet in stenen platen gegrifd , maar in het hart van mensen!
Wel dat had ik al een jaar of 35 door, in de tijd dat god bij mij door de mand viel. Ik kreeg het alleen niet zo goed onder woorden gebracht, tot ik een paar jaar geleden deze overweldigende tekst onder ogen kreeg:
a.r., die inmiddels kostmisselijk is van Nausea en weer even een stevig tegengif tot zich gaat nemen."Wat hoor ik!" sprak de oude paus met gespitste oren. "O, Zarathoestra, je bent vromer dan je denkt, met zulk een ongeloof! Eén of andere god i
n jou heeft je tot jouw goddeloosheid bekeerd. Is het niet je vroomheid zelf die jou niet meer aan een god doet geloven? En je overgrote oprechtheid
zal je ooit nog eens voeren naar gene zijde van goed en kwaad! Kijk toch, wat er uiteindelijk voor je overbleef! Je hebt ogen en hand en mond, die tot
zegenen zijn voorbeschikt sinds eeuwigheid. In jouw nabijheid ruik ik, ook al wil je de meest goddeloze zijn, een heimelijke wierookgeur van lange zegeningen;
ik krijg er een brok van in mijn keel. Laat me jouw gast zijn, Zarathoestra, voor één enkele nacht! Nergens op aarde voel ik me zo gelukkig als bij jou."
Laatst gewijzigd door a.r. op 28 jun 2009 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
En jij bent dat niet?Nausea schreef:Nee, maar het is een vermoeiend kereltje.Kitty schreef:Deze laatste reactie van je, was wel een heel inhoudsloze. Zijn de argumenten op?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Wat ik nooit zo snap is dat een almachtige god zulke slechte promotors heeft. Juist diegenen die beweren het helemaal door te hebben en totaal gods plan verwoorden, doen dit zo wanstaltig slecht dat er geen mens van zou gaan geloven.
God mist toch ergens wat marketingtechnieken en neemt verkeerd promotie personeel aan. Hoe is dat nu mogelijk?
Je zou toch echt verwachten dat juist gods hechtste volgers, die nota bene volgens zeggen door god zelf zijn uitgekozen, in staat zouden moeten zijn op een zinnige manier gods plan te kunnen overbrengen en toch tenminste in staat zouden moeten zijn de ongelovigen te overtuigen van zijn bestaan?
Waarom komen we hen dan zo weinig (lees niet) tegen?
Kun je ook ontslagen worden Naussea, door god, als je in gebreke blijft zijn plan onder de mensen te brengen op een overtuigende manier? Of doet god aan sociale arbeidsvoorziening en maakt het hem niet zo uit hoe je je taak uitvoert.
God mist toch ergens wat marketingtechnieken en neemt verkeerd promotie personeel aan. Hoe is dat nu mogelijk?
Je zou toch echt verwachten dat juist gods hechtste volgers, die nota bene volgens zeggen door god zelf zijn uitgekozen, in staat zouden moeten zijn op een zinnige manier gods plan te kunnen overbrengen en toch tenminste in staat zouden moeten zijn de ongelovigen te overtuigen van zijn bestaan?
Kun je ook ontslagen worden Naussea, door god, als je in gebreke blijft zijn plan onder de mensen te brengen op een overtuigende manier? Of doet god aan sociale arbeidsvoorziening en maakt het hem niet zo uit hoe je je taak uitvoert.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Wat probeer je nu te vertellen, dat wij dus niet goed gebeden hebben ofzo?Nausea schreef:Nou, zal ik voor de verandering de bijbel er maar bij halen dan? Geen probleem!
want God is een geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in geest en in waarheid. Joh 4:24
Het eerste gebod zegt het al:
Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Mt 22:37
Dus: bij de les blijven en niet verdwalen! Geest betekent ook denkvermogen, je gedachten enz. Dus ook verstand. Begrijp je het nu beter? Een beetje zinloos 'zegen dit eten' en een 'Opel Mantra' bidden is niet wat God wil.
Ik was net zo fanatiek als jij hoor vroeger. En ik had toen ook gezworen dat ik met hem in contact stond, tot ik begon te beseffen dat het zich alleen in mijn hoofd afspeelde.
Dat het allemaal denkbeeldig was.
En nu bewijst de argeologie (christen en joodse argeologen) dat het OT voor het belangrijkse deel mythe is.
Maar op de christen forums, ook engels talige blijft het oorverdovend stil, alsof ze allemaal met hun vingers in de oren en hun ogen dicht la la la la zitten te roepen, hopend dat het wel weer weg gaat.
Helaas!
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Dat noemen ze 'verstand' Fishhook. De definitie daarvan is kennelijk bij dit soort gelovigen een andere.Fishhook schreef: En nu bewijst de argeologie (christen en joodse argeologen) dat het OT voor het belangrijkse deel mythe is.
Maar op de christen forums, ook engels talige blijft het oorverdovend stil, alsof ze allemaal met hun vingers in de oren en hun ogen dicht la la la la zitten te roepen, hopend dat het wel weer weg gaat.
Helaas!
Chris H:
Vraag: wat maakt het hebben van een andere koning of heerser precies uit voor het oorlogshitserige van YHWH?
Nausea:
Ze moesten voor hun eigen volk en land en wet opkomen. Nu niet meer.
Chris H:
Nuniet, maar zestig jaar geleden wel?
Nausea:
Ik ben niet zo oud. Vraag hen waarom ze vochten.
Chris H:
Jij ook niet. JIj doet alsof. (voor de duidelijkheid, ik provoceer je nu om aan te tonen dat je dat helemaal niet kunt zeggen van een ander.
Nausea:
Van sommige mensen zijn de zonden bekent. Van anderen weer niet. Hitler was zo'n mens van wie iedereen kan vertellen wat hij fout deed.
Chris H:
Ik heb trouwens een filmpje net gezien dat misschien wel door nausea gemaakt had kunnen worden waarin de drie-eenheid wordt uitgelegd:
Nausea:
Welnee. Ik geloof niet in de drieeenheid. Nee, ik ben geen JG, nooit geweest ook.
Nausea:
Ze moesten voor hun eigen volk en land en wet opkomen. Nu niet meer.
Chris H:
Nuniet, maar zestig jaar geleden wel?
Nausea:
Ik ben niet zo oud. Vraag hen waarom ze vochten.
Chris H:
Jij ook niet. JIj doet alsof. (voor de duidelijkheid, ik provoceer je nu om aan te tonen dat je dat helemaal niet kunt zeggen van een ander.
Nausea:
Van sommige mensen zijn de zonden bekent. Van anderen weer niet. Hitler was zo'n mens van wie iedereen kan vertellen wat hij fout deed.
Chris H:
Nausea:
Welnee. Ik geloof niet in de drieeenheid. Nee, ik ben geen JG, nooit geweest ook.
lanier:
Eh, heb ik soms de bijbel geschreven?
Nausea:
Ik denk van niet. Maar jouw argumenten zijn niet op mij of op deze tijd van toepassing. Toen was alleen Israel Gods volk, nu kunnen alle mensen uit alle landen Gods volk zijn. En Gods volk vandaag doet niet aan moorden en plunderen. Nee, Hitler was geen christen, niet in de ware betekenis van wat er van een christen verwacht kan worden.
lanier:
Je kletst als iemand die van een bepaalde muziekstroming houdt en andere muziekstromingen niet accepteert.
Nausea:
Helemaal fout ingeschat. In mijn bibliotheek heb ik liedjes van Led Zeppelin tot Avril Lavigne, van blues en folk naar rock en pop. Weinig gospel moet ik er voor de duidelijkheid wel even bij zeggen. Ik ben niet zo bang voor vermeende 'demonische beinvloeding'. Volgens mij zijn het gewoon mensen die wat schrijven en zingen. Ik ben geen lid van een kerk of een sekte. Ik heb het wel allemaal gehoord, maar ik ben het er niet mee eens. In dat geval kan je als christen niet eens naar school want dan leer je wat mensen verzonnen hebben, en niet Gods waarheid.
Nausea, die je kan vertellen dat jij wél uit je nek kletst en denkt iets over mij te weten.
Eh, heb ik soms de bijbel geschreven?
Nausea:
Ik denk van niet. Maar jouw argumenten zijn niet op mij of op deze tijd van toepassing. Toen was alleen Israel Gods volk, nu kunnen alle mensen uit alle landen Gods volk zijn. En Gods volk vandaag doet niet aan moorden en plunderen. Nee, Hitler was geen christen, niet in de ware betekenis van wat er van een christen verwacht kan worden.
lanier:
Je kletst als iemand die van een bepaalde muziekstroming houdt en andere muziekstromingen niet accepteert.
Nausea:
Helemaal fout ingeschat. In mijn bibliotheek heb ik liedjes van Led Zeppelin tot Avril Lavigne, van blues en folk naar rock en pop. Weinig gospel moet ik er voor de duidelijkheid wel even bij zeggen. Ik ben niet zo bang voor vermeende 'demonische beinvloeding'. Volgens mij zijn het gewoon mensen die wat schrijven en zingen. Ik ben geen lid van een kerk of een sekte. Ik heb het wel allemaal gehoord, maar ik ben het er niet mee eens. In dat geval kan je als christen niet eens naar school want dan leer je wat mensen verzonnen hebben, en niet Gods waarheid.
Nausea, die je kan vertellen dat jij wél uit je nek kletst en denkt iets over mij te weten.
Laatst gewijzigd door Nausea op 29 jun 2009 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand die je gelooft. Dat Gods woord niet tot jullie gekomen is en niet van jullie komt is duidelijk. Gods woord wekt bij jullie aanstoot, daarom geloven jullie niet. Maar zie het eens uit Gods perspectief en niet als een mens. Hier verblijven een aantal mensen die God dag en nacht lasteren. Waarom zou God dat toelaten? Je zegt het toch zelf. Als iemand zich misdraagt hoeft hij of zij geen hoop op loon te koesteren. Maar in dat soort loon, eeuwig leven, geloven jullie weer niet. Dat ligt niet aan God of aan de mensen die hij heeft uitgekozen om het evangelie te verspreiden.Kitty schreef:Wat ik nooit zo snap is dat een almachtige god zulke slechte promotors heeft. Juist diegenen die beweren het helemaal door te hebben en totaal gods plan verwoorden, doen dit zo wanstaltig slecht dat er geen mens van zou gaan geloven.
Nee, mensen ontslaan, niet God, omdat zij denken te weten hoe iemand de taak die God hem geeft moet uitvoeren. Zoals ik al zei: Gods woord is niet tot jullie gekomen en komt ook niet van jullie. Jullie zijn een volk zonder verstand. En over sociale voorzieningen gesproken: jullie kennen de geboden maar volgen ze niet.
Jullie zullen uit de synagoge (gemeenschap) gezet worden, en er komt zelfs een tijd dat iedereen die jullie doodt, meent daarmee God te dienen. Maar ze doen dat omdat ze de Vader en mij niet kennen. Joh 16:2-3
Lees maar wat jij en Fenomeen hebben geschreven.
Kinderen, het laatste uur is aangebroken. U hebt gehoord dat de antichrist zal komen. Nu al treden er veel antichristen op, en daardoor weten we dat dit het laatste uur is. Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde. 1Joh 2:18-19Fishhook schreef:Wat probeer je nu te vertellen, dat wij dus niet goed gebeden hebben ofzo?
Ik was net zo fanatiek als jij hoor vroeger. En ik had toen ook gezworen dat ik met hem in contact stond, tot ik begon te beseffen dat het zich alleen in mijn hoofd afspeelde.
Dat het allemaal denkbeeldig was. Helaas!
Nausea, die het inzicht heeft dat jij niet afwijkt van de brede weg.
- collegavanerik
- Superposter
dat "laatste uur" duurt dus al 1900 jaar, NauseaNausea schreef:[
Kinderen, het laatste uur is aangebroken. U hebt gehoord dat de antichrist zal komen. Nu al treden er veel antichristen op, en daardoor weten we dat dit het laatste uur is. Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde. 1Joh 2:18-19
Nausea, die het inzicht heeft dat jij niet afwijkt van de brede weg.
Collegavanerik, die alles onderzoekt, en het goede behoudt.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.