(Opnieuw) Abortusarts doodgeschoten.
Moderator: Moderators
(Opnieuw) Abortusarts doodgeschoten.
http://www.nu.nl/algemeen/1972014/omstr ... -kerk.html
WICHITA - George Tiller, een omstreden Amerikaanse abortusarts, is zondagmorgen (lokale tijd) doodgeschoten. De dokter bezocht een kerkdienst in de stad Wichita toen hij werd aangevallen.
De onbekende dader is voortvluchtig, meldden Amerikaanse media.
Tiller had een kliniek in de staat Kansas. Het was een van de weinige plekken in de VS waar vrouwen hun zwangerschap in een laat stadium konden laten beëindigen.
De arts was al vele jaren het favoriete doelwit van antiabortusactivisten. Onder tegenstanders van abortus stond hij bekend als 'Tiller the Killer'.
In 1993 werd Tiller ook al beschoten. Hij liep toen verwondingen op aan zijn armen. De dader, een vrouw, werd aangehouden en zit nog altijd in de gevangenis.
Bomexplosie
In de zomer van 1991 demonstreerden enkele duizenden activisten wekenlang voor de kliniek van Tiller in Wichita. In 1986 raakte het gebouw zwaar beschadigd door een bomexplosie.
Tiller was ook meerdere keren onderwerp van onderzoek door het openbaar ministerie. In maart werd hij nog ontslagen van rechtsvervolging na een eerdere melding dat hij negentien illegale abortussen zou hebben uitgevoerd in 2003.
WICHITA - George Tiller, een omstreden Amerikaanse abortusarts, is zondagmorgen (lokale tijd) doodgeschoten. De dokter bezocht een kerkdienst in de stad Wichita toen hij werd aangevallen.
De onbekende dader is voortvluchtig, meldden Amerikaanse media.
Tiller had een kliniek in de staat Kansas. Het was een van de weinige plekken in de VS waar vrouwen hun zwangerschap in een laat stadium konden laten beëindigen.
De arts was al vele jaren het favoriete doelwit van antiabortusactivisten. Onder tegenstanders van abortus stond hij bekend als 'Tiller the Killer'.
In 1993 werd Tiller ook al beschoten. Hij liep toen verwondingen op aan zijn armen. De dader, een vrouw, werd aangehouden en zit nog altijd in de gevangenis.
Bomexplosie
In de zomer van 1991 demonstreerden enkele duizenden activisten wekenlang voor de kliniek van Tiller in Wichita. In 1986 raakte het gebouw zwaar beschadigd door een bomexplosie.
Tiller was ook meerdere keren onderwerp van onderzoek door het openbaar ministerie. In maart werd hij nog ontslagen van rechtsvervolging na een eerdere melding dat hij negentien illegale abortussen zou hebben uitgevoerd in 2003.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Zoals EDD het zegt (En Dan Dit):
------------------------------------------------------------------------------------------------
Christenterrorist schiet Abortusarts dood
Nee, die christenen, die zouden nooit overgaan tot geweld zoals al die nare moslimextremisten. Christenen zijn altijd lief en in tegenstelling tot de religie van vrede, is het christendom wel een echte religie van naastenliefde. Een christen zou zichzelf nooit opblazen met een bomgordel. Een abortusarts doodschieten daarentegen vindt Jezus wel prima.
Daarom ook mocht de beruchte Amerikaanse abortusarts George Tiller zondagmorgen worden doodgeschoten. In een kerk nog wel waar Tiller een kerkdienst bezocht.
De dader is nog voortvluchtig.
Tiller werd gehaat door vele duizenden christenen (jaja die van die religie van naastenliefde) omdat hij een van de weinige abortusartsen was die abortussen in een laat stadium uitvoerde.
Om die reden werd hij in 1993 ook al beschoten door een boze christen (met de Heiland van vergeven en andere wang toekeren in het hartje). Tiller overleefde die schietpartij maar raakte gewond aan zijn armen. De dader, een hysterische vrouw, zit sindsdien in de gevangenis.
De kliniek van Tiller werd eerder in de jaren tachtig ook al getroffen door een bomaanslag.
Met de brute moord op Tiller is maar weer eens duidelijk geworden dat moslims niet het alleenrecht hebben op religieus extremisme en terreur tegen andersdenkenden.
Religie vergiftigt alles.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Een heel sneu verhaal. Overigens ben ik wel erg benieuwd hoe deze dokter het wist te rijmen met zijn heilige boeken.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Christenterrorist schiet Abortusarts dood
Nee, die christenen, die zouden nooit overgaan tot geweld zoals al die nare moslimextremisten. Christenen zijn altijd lief en in tegenstelling tot de religie van vrede, is het christendom wel een echte religie van naastenliefde. Een christen zou zichzelf nooit opblazen met een bomgordel. Een abortusarts doodschieten daarentegen vindt Jezus wel prima.
Daarom ook mocht de beruchte Amerikaanse abortusarts George Tiller zondagmorgen worden doodgeschoten. In een kerk nog wel waar Tiller een kerkdienst bezocht.
De dader is nog voortvluchtig.
Tiller werd gehaat door vele duizenden christenen (jaja die van die religie van naastenliefde) omdat hij een van de weinige abortusartsen was die abortussen in een laat stadium uitvoerde.
Om die reden werd hij in 1993 ook al beschoten door een boze christen (met de Heiland van vergeven en andere wang toekeren in het hartje). Tiller overleefde die schietpartij maar raakte gewond aan zijn armen. De dader, een hysterische vrouw, zit sindsdien in de gevangenis.
De kliniek van Tiller werd eerder in de jaren tachtig ook al getroffen door een bomaanslag.
Met de brute moord op Tiller is maar weer eens duidelijk geworden dat moslims niet het alleenrecht hebben op religieus extremisme en terreur tegen andersdenkenden.
Religie vergiftigt alles.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Een heel sneu verhaal. Overigens ben ik wel erg benieuwd hoe deze dokter het wist te rijmen met zijn heilige boeken.
"Only the mediocre are always at their best"
Moord en geweld is natuurlijk nooit goed te praten. Maar wat vinden wij van een arts die abortus uitvoert in een 'laat stadium' en hoe laat is dat stadium eigenlijk? Is hier sprake van de moord op een moordenaar? Of is elk stadium van abortus gewoon legitiem te noemen?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- micha (dui)
- Geregelde verschijning
En hier ben ik het dus totaal niet mee eens. In een bepaald stadium vind ik abortus moord. Het gaat dan niet meer om een vruchtje maar om een nog niet geboren kind.micha (dui) schreef:Ik zou niet weten waar het verschil ligt tussen een abortus in een vroeg of laat stadium.
De enige kwalitatieve sprong is de geboorte zelf. Vooraf mag alles
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- micha (dui)
- Geregelde verschijning
Dat is iets tussen de arts en de desbetreffende vrouw, ik vind daar niks van.Kitty schreef:Maar wat vinden wij van een arts die abortus uitvoert in een 'laat stadium' en hoe laat is dat stadium eigenlijk?
Wiki schreef:Op basis van de huidige stand van de medische wetenschap mag volgens de Ministeries van Volksgezondheid en Justitie daarom abortus op menselijke foetussen in Nederland tot 24 weken (5,5 maanden) na de bevruchting uitgevoerd worden als aan een aantal regels voldaan is.
Het alternatief is een vrouw dwingen het kind te krijgen?Of is elk stadium van abortus gewoon legitiem te noemen?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Hoe bedoel je voor andere vrouwen? Ik heb het niet over de vrouwen. Ik vind dat abortus na een bepaalde tijd zwangerschap niet meer moet kunnen en mogen. En dat is in ons land volgens mij goed geregeld. Indien een arts dan toch buiten deze termijn handelt, is het in mijn ogen moord. Tenzij hier een medische noodzaak aan ten grondslag ligt. En nogmaals christenen die dan tot moord overgaan op zo'n arts zijn in mijn ogen ook ontzettend fout, maar zo'n arts ook, die zou dan gewoon veroordeeld moeten worden.
Nogmaals, indien er een medische noodzaak is, is het iets anders. Maar waarom moet je als vrouw zolang wachten voor je tot abortus over gaat? Dat kun je dan ook in een eerder stadium doen.Fenomeen schreef: Het alternatief is een vrouw dwingen het kind te krijgen?
Ik vind abortus boven een bepaald stadium misdadig en 5,5 maand vind ik veel te laat, als er geen medische noodzaak is, maar ik hoop dat die onder de speciale omstandigheden valt en je niet zomaar als je 5,5 maand zwanger bent een kindje wel even kan laten weghalen omdat het je niet uitkomt. Dan kun je het net zo goed meteen de nek omdraaien na de geboorte, ook geen probleem dan?
Hier een foetus van 22 weken. Flikker maar in de afvalbak na het in stukken gehakt te hebben?

Dat begrijp ik maar de vraag kwam in me op toen ik 'nee' wilde antwoorden op de vraag of elk stadium van abortus legitiem te noemen is.Kitty schreef:Nogmaals, indien er een medische noodzaak is, is het iets anders.Fenomeen schreef: Het alternatief is een vrouw dwingen het kind te krijgen?
Dat zijn bijna allemaal niet-medische redenen is wat ik er zo gauw over lees.Maar waarom moet je als vrouw zolang wachten voor je tot abortus over gaat?
Als het niet medische redenen zijn ben ik het dus niet eens met onze abortuswet als die zo laat nog abortus legitimeert. Abortus zou om een klompje cellen of een klein vruchtje moeten draaien en niet om een kindje. Laat dan het kindje geboren worden en biedt het aan ter adoptie, er zijn zat kinderloze echtparen die ontzettend graag een kindje willen grootbrengen.
- micha (dui)
- Geregelde verschijning
Als je het over abortus heeft dan heb je het over vrouwen.
Ik ken niet de gescheidenis van de wetgeving over abortus in Nederland of elders.
Maar de vijf en half maand regeling lijkt me wel op een lui compromis.
Ik denk de vrouw in kwestie moet het recht hebben het zelf uit te zoeken, het moet haar keuze zijn.
Ik ken niet de gescheidenis van de wetgeving over abortus in Nederland of elders.
Maar de vijf en half maand regeling lijkt me wel op een lui compromis.
Ik denk de vrouw in kwestie moet het recht hebben het zelf uit te zoeken, het moet haar keuze zijn.
Wat is ze lekker pittig zo op de zondagavond he mensen?Kitty schreef:Hier een foetus van 22 weken. Flikker maar in de afvalbak na het in stukken gehakt te hebben?

Ik denk als ik 'ja' ga antwoorden valt tante Kitty over mij heen en als ik 'nee' antwoord komen de kritische vragen mbt het alternatief.
Dus ik dacht, ik speel op safe en zeg 'nee' met uitleg, krijg ik alsnog tante Kitty over mij heen, figuurlijk dan.

Maar zogauw het kindje geboren is, mag je als vrouw ineens niet meer zelf beslissen om het om zeep te helpen omdat je er niet voor wil zorgen. Dat is toch wel krom. Dus zolang we het kindje niet zien, is er niets aan de hand en mag de vrouw besluiten het in stukken te laten hakken tot 5,5 maand, daarna heeft de vrouw ineens geen recht van spreken meer. Waarom komt niemand op voor dat eigen beslissingsrecht van de vrouw na die 5,5 maand?
Ik ben voor abortus (als het dan zo nodig moet), zolang het om een klompje cellen gaat, en ik vind het totaal aan de vrouw om dan te besluiten tot een abortus. Maar op een gegeven moment zie ik echt geen verschil meer tussen een kindje en een kindje al is het nog zo klein en of het nu in de buik van een vrouw zit of daar net is uitgekomen. Dus mensen maken zelf een scheiding in het beslissingsrecht van de vrouw. Waar ik voor pleit is om dat beslissingsrecht in het geval van abortus niet weg te nemen maar te vervroegen.
Ik ben voor abortus (als het dan zo nodig moet), zolang het om een klompje cellen gaat, en ik vind het totaal aan de vrouw om dan te besluiten tot een abortus. Maar op een gegeven moment zie ik echt geen verschil meer tussen een kindje en een kindje al is het nog zo klein en of het nu in de buik van een vrouw zit of daar net is uitgekomen. Dus mensen maken zelf een scheiding in het beslissingsrecht van de vrouw. Waar ik voor pleit is om dat beslissingsrecht in het geval van abortus niet weg te nemen maar te vervroegen.
Laatst gewijzigd door Kitty op 31 mei 2009 23:42, 2 keer totaal gewijzigd.