niemand zal hier sympathie voor die schoften opbrengen maar daar gaat het niet omcluny schreef: Ik kan geen sympathie opbrengen voor genocide-ontkenners, zoals ik eerder heb gezegd ik vind het allemaal schoften. .
en opnieuw ben ik het daar niet mee eenscluny schreef: En ik vind dat het ontkennen van deze genocide ook strafbaar moet worden gesteld.

troost u, tot enkele jaren geleden was ik van krek dezelfde mening als jij. schoften, stradfbaar stellen etc.
tot volgende anecdote mijn mening serieus herzien heeft.
kozijn, toen een jaar of 14 à 15 leerde over WO 2. hij leerde dus ook dat nazi's 6 miljoen mensen over de kling gejaagd hadden waarvan 6 miljoen joden. Toen ik doorvroeg over andere slachtoffers hoorde hij het in Keulen donderen.
Hij vroeg eens door bij zijn geschiedenislerares. ik was ook geïnteresseerd omdat bij mij, 20j geleden, de verhoudingen anders lagen. niet echt relevant maar gewoon uit interesse.
soit, zijn boek sprak over 6 miljoen en niet over 7 of 8 miljoen doden en het aantal joodse slachtoffers naar beneden halen ging natuurlijk ook niet. lerares zat in de knoop en gaf hem dan maar strafstudie.
toen heb ik mijn mening omtrent die ontkenningswetten grondig herzien.