Bijbelquiz

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
collegavanerik
Superposter

Bijbelquiz

Bericht door collegavanerik »

Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Collegavanerik,
Verrassend.
Dat viel nogal mee. Of tegen. Het is maar net wat je verwacht. :)

Ik heb de quiz gedaan en één ding is me wel heel duidelijk geworden: Betty voelt zich zwaar gefrustreerd. Kan ik me bijvoorbeeld goed voorstellen als ze intelligent is en uit een orthodox christelijk nest stamt.

Helaas geeft ze ook blijk van slecht teksten te kunnen lezen, blijkbaar niet op de hoogte van ideeën en taalgebruik in een ver verleden, waarin die teksten zijn geschreven.
Zo loopt iedereen rond met de erfenis van zijn of haar voorgeslacht(en). Lang niet iedereen ziet kans die erfenis te schiften op waardeloos en waardevol.
Bovendien vrees ik dat Betty dermate fundamenteel vast zit in haar overtuiging, dat ze niet meer de vrijheid heeft om van inzicht te veranderen.

En dus ga ik iets anders doen. :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Toch een leuk quizje

Ik weet nu zeker dat ik naar de hemel ga en niets hoef te vrezen :wink:
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

Wel erg voor de hand liggend.

Beter vind ik de quiz op: http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/index2.htm
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ruby schreef:Wel erg voor de hand liggend.

Beter vind ik de quiz op: http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/index2.htm
Ja, 'Wat zegt de bijbel' is één van mijn favoriete bijbelsites, en heeft al sinds het begin een plaatsje op onze linkenpagina.

Ciao..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Devious,
Je schreef:Ja, 'Wat zegt de bijbel' is één van mijn favoriete bijbelsites, en heeft al sinds het begin een plaatsje op onze linkenpagina.
Ik heb er een half uurtje rondgehangen en – wat mij betreft – inderdaad een aardige en leerzame site. Niet van de EO, denk ik. :wink: Ik heb hem ook maar bij m’n favorieten gezet. Scheelt wat gezoek.

Van de quiz maakte ik niet zo veel. Maar dat zal me worst wezen. Ik heb ook even gekeken onder ‘Discussies’ (new) en ook dáár zijn de ‘creationisten’ in de weer. Nota bene ‘in het hol van de leeuw’. Geinig. :D

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Plaats reactie