Terug naar je maker (scheppingsbrochure)

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

p.vroon schreef:Ik zat in mijn eentje te kijken.
Heb ik ook maar gedaan, heeft niemand last van me, lekker vanuit bed voorzien van een doosje met kalmerende blauwe pillen op het nachtkastje voor als het te erg zou worden.
Die heb ik niet nodig gehad, althans niet tijdens Rondom 10, later wel wegens een calamiteit. (het niet opstarten van de pc)
Het zou God kunnen zijn maar het zou net zo goed mijn made in Russia crackkunnen zijn geweest, waarmee ik Microsoft ervan wilde overtuigen dat mijn Windows toch echt legaal was. (voor pc intimi: na het vervangen van mijn laptop schijf had MS besloten dat mijn legale Windows niet meer legaal was en of ik ze even kon bellen...)
En een orthodoxe katholieke Bon Jovi vond het allemaal best.
Kruising van Bon Jovi met Modern Talking?
En het orakel van een bekeerde moslima (nu christen) die achtergrond informatie gaf over het hele gebeuren. Niemand snapte het en we waren vijf minuten verder.
Fijn om te constateren dat dit niet aan mij lag, ik ging al aan mijzelf twijfelen, ik dacht waar heeft ze het in godsnaam over?

Laat ik eerlijk wezen, ik denk dat een Gouden Televizier Ring er niet in zit voor Rondom 10.
Ik zal het goedmaken door binnenkort met een kijktip over Dawkins oid aan te komen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Tsjok45 schreef:De volgende keer graag Taede Smedes ( hij was toch in de running ) ....of vraagt die misschien een te groot ereloon voor het krappe budget van die omroep ?
Gasten voor een discussieprogramma krijgen bij mijn weten een attentie, een flesje wijn o.i.d. en onkostenvergoeding. Dat is het dan.

Vanwaar toch die behoefte om keer op keer steken naar Taede Smedes uit te delen (met insinuaties dat hij het allemaal voor het geld zou doen)? Als je niet inhoudelijk op de man kunt of wilt reageren, zeg dan liever niets.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ach , Theoloog ....
Het is een sneer naar die prutsers van programmamakers ...
Volgens mij heeft die omroep geld genoeg ...
Het ligt dus daar niet aan ....

Taede vroeg GEEN ereloon of zo
en
moest hij het wél doen , dan nog zou hij het meer dan waard zijn , ben ik van overtuigd ...
Taede S was gevraagd voor dat programma, maar werd op het laatste moment afgebeld ...

Ik meen het echt wanneer ik schrijf dat ze veel beter TS hadden opgevoerd ....
Koop verdorie een bril als je dat niet kunt lezen ....

P.S.

Taede S leest nog steeds mee, en ik lees zijn blog , zoals blijkt ...
ik ben daar zelfs zeer blij om en ik vind het nog steeds interessant

Vanwaar Uw voortdurend geklaag ?
....Probeer ook eens iets nieuws bij te dragen ipv steeds maar wat vervelend te blijven doen ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef:
Laat ik eerlijk wezen, ik denk dat een Gouden Televizier Ring er niet in zit voor Rondom 10.
Ik zal het goedmaken door binnenkort met een kijktip over Dawkins oid aan te komen.
Het ergste van dit alles is dat ze dit doen met ons belastinggeld. De NCRV denkt dat ze nog steeds door moet gaan met showroom. Waarom niet een heel simpel telefoontje naar de faculteit natuurwetenschappen. Het moet toch mogelijk zijn om een paar mediagenieke derdejaars tevoorschijn te toveren. Die nog wat parate kennis hebben en regelmatig in de societeit discussieren. Het lijkt wel dat een filosoof (Bas Haring) alles moet doen. Is het onwil om een gepromoveerde creationist (specialiteit kabeljauwfilet) vrij spel te geven. Loopt deze presentator te lonken naar Urk, als hij nog even attendeert op de folder. Dat alle beeldbuiskinderen deze vooral op moeten zoeken. Want is er iemand die ook maar een tegenargument heeft gehoord in de richting van deze folder. Behalve dan de opmerking evolutie is geen geloof.
Heeft de NCRV soms een forum. Waar je na kunt babbelen over hun uitzendingen?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Theoloog

Bericht door Theoloog »

p.vroon schreef:Het ergste van dit alles is dat ze dit doen met ons belastinggeld.
Dat programma maken ze al enkele jaren zo. Alleen viel ditmaal het totale gebrek aan kwaliteit wel erg op.
Jazeker, hier
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

p.vroon schreef:
Ja, en daar waren velen het met ons eens:
Zet een stel karikaturen (een uit de klei getrokken Urker, een boze ex-gelovige die op alles wat maar naar geloof ruikt wil zeiken, en een atheïstische blogger die blijkbaar voor wetenschappelijk deskundige door moet gaan) bij elkaar en laat ze lekker drie kwartier bekvechten. Saai, en alleen maar goed om onterechte stereotypen te laten bevestigen.
Wat sowieso al een verloren strijd is, wordt op deze manier nog veel debieler neergezet; geen enkele wetenschapper was aanwezig om de evolutietheorie te verdedigen, geen enkele welbespraakte Christen voor de schepping, en alleen meneer de moslim sprak rustig. Ik kan alleen hopen dat de intellectuelen de uitnodigingen naar de studio hebben afgewezen, want als dit de eerste keuze van de redactie was is het treurig, en blijkbaar alleen uit op sensatie.
Fundamentalisten blijven zichzelf toch wel, en als deze debiele bekvechterij tegenwoordig moet doorgaan voor zogenaamd diepgaande discussie op de teevee, dan snap ik opeens weer waarom ik zo weinig tv kijk.
Dommer dan dit krijg je ze niet.
http://rondom10.forums.ncrv.nl/?q=forum ... sie-gezien
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Het forum is net zo inspirerend als het programma. Vele bekende namen. Viking, Yeshua, FonsV etc. Het is net een rondtrekkende karavaan.
Chris H
Forum fan

Bericht door Chris H »

Taede Smedes was bijna gast geweest en geeft hier aan achteraf blij te zijn van niet:
http://tasmedes.web-log.nl/tasmedes/200 ... -over.html
(leuke links, ook hierheen)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Chris H schreef:Taede Smedes was bijna gast geweest en geeft hier aan achteraf blij te zijn van niet:
Een korte reactie van Taede aan Bart Klink over de inhoudelijk beweegredenen van de redacteurs om deze freakshow op het scherm te brengen.
Hoi Bart,

De enige reden die ik kreeg was dat ze gasten hadden die ongeveer dezelfde dingen zeiden als die ik tegen de redacteur gezegd had. Ik had dus verwacht dat ze behoorlijke experts hadden 'ingehuurd'. Ook zei de redacteur dat ze "niet louter" theologen en biologen aan het woord wilden laten, maar ook "de gewone man". Achteraf bekeken behoorlijk vreemde opmerkingen, want er was NIET ÉÉN theoloog of bioloog te bekennen... Bovendien heeft niet een van de gasten echt iets gezegd wat ik tijdens het gesprek met de redacteur al gezegd had. Natuurlijk is de redacteur die mij belde maar één van de 4 of 5 die het programma maken, maar niettemin begrijp ik totaal niet hoe het team van redacteuren tot deze uitzending hebben kunnen besluiten.

Als dit de gewone man of vrouw moet voorstellen. Nou ik zal het maar verklappen. Het waren ingehuurde acteurs.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Chris H schreef:Taede Smedes was bijna gast geweest en geeft hier aan achteraf blij te zijn van niet:
Ben het wel met zijn reactie eens. Ik vond die exmoslim ook wel interssant al kreeg ze weinig kans om iets te zeggen.
Ze tipte even aan wat ik ook denk, namelijk dat de opwelling aan christendom een reactie is op de komst van de Islam in Nederland.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie