Rananda: leer en werkwijze?
Moderator: Moderators
Rananda: leer en werkwijze?
Wie weet er iets af van Rananda?
Wie het zoekt in google, vindt een aantal treffers.
Het is een min of meer spirituele goeroe.
Wie weet er iets af van deze meneer?
Hoe zou je zijn “leer” en werkwijze omschrijven?
Wie weet een verklaring van de aantrekkingskracht die hij blijkt te hebben op sommigen?
Wat zijn de risico’s?
Zijn de aanhangers vrijheidsdenkers of zoeken ze een keurslijf of géén van beide?
Ik stel de vragen, omdat iemand uit mijn kennissenkring valt voor hem. Dit is voor mij niet te snappen.
Alvast erg bedankt en groet
Rein
Wie weet er iets af van deze meneer?
Hoe zou je zijn “leer” en werkwijze omschrijven?
Wie weet een verklaring van de aantrekkingskracht die hij blijkt te hebben op sommigen?
Wat zijn de risico’s?
Zijn de aanhangers vrijheidsdenkers of zoeken ze een keurslijf of géén van beide?
Ik stel de vragen, omdat iemand uit mijn kennissenkring valt voor hem. Dit is voor mij niet te snappen.
Alvast erg bedankt en groet
Rein
Laatst gewijzigd door Rein op 25 feb 2009 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het lijkt mij vooral een financieel gewin goeroe. M.i de zoveelste verlichte verrijker.
duur van 3, 2 of 1 we(e)k(en) in februari 2009.
De Rememberingweken bieden een belangrijke bijdrage en zijn enorm ondersteunend en behulpzaam in je Ontwaken.
Er zijn 4 mogelijkheden voor deelname:
A. 3 weken van zaterdag 07 tot vrijdagochtend 27 februari € 1700,-
B. 2 weken van zaterdag 14 tot vrijdagochtend 27 februari € 1300,-
C. 1 week van zaterdag 21 tot vrijdagochtend 27 februari € 800,-
D. Remembering dag
Zondag 22 februari is iedereen welkom om zich aan te sluiten bij de groep die dan al een tijd verblijft in Drenthe.
Aanvang 09.00 uur, vertrek ±17.00 uur € 65,-
inclusief lunch, koffie, thee
duur van 3, 2 of 1 we(e)k(en) in februari 2009.
De Rememberingweken bieden een belangrijke bijdrage en zijn enorm ondersteunend en behulpzaam in je Ontwaken.
Er zijn 4 mogelijkheden voor deelname:
A. 3 weken van zaterdag 07 tot vrijdagochtend 27 februari € 1700,-
B. 2 weken van zaterdag 14 tot vrijdagochtend 27 februari € 1300,-
C. 1 week van zaterdag 21 tot vrijdagochtend 27 februari € 800,-
D. Remembering dag
Zondag 22 februari is iedereen welkom om zich aan te sluiten bij de groep die dan al een tijd verblijft in Drenthe.
Aanvang 09.00 uur, vertrek ±17.00 uur € 65,-
inclusief lunch, koffie, thee
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Binnen de uitleg over Rananda kom je dit tegen. Helaas ik kan je niet verder helpen. Want ik snap er niks van. En dat wou ik ook zo laten.
Transformatief Energiewerk
De Violette Straal en de Gouden Christus Energie hebben in de fysieke wereld de hoogste frequentie. Wanneer wij hiermee werken neemt alles wat langzamer trilt de frequentie aan van deze snellere energieën. De Violette Straal werkt op het fysieke lichaam door alle onzuivere energieën die worden vastgehouden te transformeren. De Gouden Energie verzadigt elke cel in het lichaam die voorbereid is door het werken met de Violette Straal, zodat het gewaarzijn de overgang kan maken van waarneming naar Weten. Tijdens de wekelijkse bijeenkomsten openen we ons voor de Gouden Christus Energie en het Violette Licht.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- collegavanerik
- Superposter
Afsplitsing van de Maharishi sekte

Atmo Rananda
http://www.nopapers.nl/DiZijn/wat/hartweg/rananda.jpg
http://www.rananda.com/about_us.html
http://www.nopapers.nl/DiZijn/wat/hartweg/
Robert Davies met Magnum Opus Ministries lijkt de commerciele tak.
MAGNUM OPUS MINISTRIES NEDERLAND
magnumopus@mom-nederland.nl
Ambachtstraat 1E
3512 ER Utrecht
030-2340269
bank: 33 77 62 732
kvk: 30248419

Atmo Rananda
http://www.nopapers.nl/DiZijn/wat/hartweg/rananda.jpg
http://www.rananda.com/about_us.html
Atmo Rananda is sinds 2005 in Utrecht aktiefWhile only 5 years old, Rananda was receiving instructions from out of time masters.
By 7 years old he had visited all the churches in his hometown of Stroudsburg, Penna. USA and each preferred that he not come back and bother them with his penetrating questions that upset the congregations, as well as the ministers, rabbis and priests.
College did little to answer questions but did provide an atmosphere for his questioning mind to find more frustration with the intellect.
By the time the 60's rolled around the US began to attract more and more spiritual experimentation. Many Gurus came from India and the Middle East. Rananda went to see most of them until he met Guru Maharaji in 1974.
Guru Maharaji initiated Rananda into meditation and sparked Rananda's entrance into the remembrance of devotion (Bhakti Yoga). He remained active with Divine Light Mission until 1985 when he began to experience his out of time masters calling him once again.
Rananda then began his 5 year channeling experiences with the Great White Brotherhood. He worked with a wide variety of entities that ranged from Ascended Masters and Angels to Buddha and Yogananda. His channeling presented techniques and energies that would help with one's path towards Ascension.
By 1989, the masters were requesting Rananda to be a master himself. Although reluctant, he knew this was inevitable because it is inevitable for everyone, sooner or later.
In 1991 he joined a group of devoted Christians who practice active transformation through the aid of A Course In Miracles and the guidance of Master Teacher (Charles Anderson).
In October, 1998 the teaching of singularity became more than a teaching, as Rananda found himself in a death belief situation which ended in a revelatory experience of himself as everyone and eternal.
"There is only one of us ! And, there is no death !"
In 2000, Atmo Rananda returned to be active, once more, in the world. Active with the sharing of love and devotion to our single reality, our Source
http://www.nopapers.nl/DiZijn/wat/hartweg/
In wat vroeger nog mocht heten ‘new age’ kringen, is sedert eind 70-er jaren een opmars begonnen van een opvallend boek; A Course in Miracles (Een Cursus in Wonderen). Het boek bezigt een taal waar de moderne mens steeds vaker van gruwt. De term God, maar ook de Vader, De Zoon en de Heilige Geest kom je op bijna elke bladzijde tegen. Een christelijk visie dus?
Christelijk taalgebruik in ieder geval.
In Utrecht streek na diverse omzwervingen door ons land de Amerikaan Atmo Rananda neer. Zijn wettelijke naam moet ik u schuldig blijven.
Rananda is iemand die zich het gedachtengoed van De Cursus in Wonderen volledig eigen heeft gemaakt. Volgens hem is het een soort ‘Nieuw nieuwe testament’, speciaal voor deze nieuwe tijd ‘doorgegeven’ via een Amerikaanse psychologe, wiens naam er volgens het Bijbeldikke en op idem dun papier gedrukte Cursusboek niet toe doet, want zij is ‘slechts’ het instrument waardoor de tekst in ca 10 jaar tot ons kwam.
Vrijwel elke donderdag houdt Rananda ‘zitting’ in een klein gebouwtje in de Utrechtse Sint Janshovenstraat. De zittingen zijn vergelijkbaar met satsangs; de leraar spreekt en laat de leerlingen vooral ervaren hoe het is om te vertrouwen op Onvoorwaardelijke Liefde. De leerlingen kunnen ook, éen voor éen, op een stoel naast hem plaatsnemen en hem hun zijnsvragen voorleggen.
Niet zelden gaan die vragen over het taalgebruik van de Cursus en Rananda zelf.
Bij 1 van de sessies opent hij:
“I have a message for you...... God loves you!”
Rananda werkt dan ook samen met mensen die zich de ‘Christ Factory’ noemen. Een nieuwe christelijke stroming of toch ‘iets’ anders?
Van bekering lijkt geen sprake. Rananda zingt net zo makkelijk een liedje van John Lennon, maakt grappen en grollen over van alles en nog wat als dat hij het woord God vervangt door Onvoorwaardelijke Liefde.
En hij legt uit. Tal van begrippen die ook in de Cursus worden uitgelegd.
Bijvoorbeeld.:
“ The mind is a kind of reciever”. De mind ontvangt zowel gedachten van God als gedachten van het ego. De kunst is steeds te kiezen welke gedachte je volgt. Niet verwonderlijk dat Rananda steeds aanbeveelt de goddelijke gedachten te kiezen.
Dat je om je gedachten goed te kunnen waarnemen, wellicht wel baat hebt bij enige meditatietraining, vergeet hij gemakshalve bij zijn uitleg, maar hij is niet te beroerd om zulke begrippen als Mind uit te leggen, en toont zich daarbij heel bewust van mogelijke begripsverwarringen als je bijvoorbeeld meer gewend bent om volgens de termen van boeddhistische stromingen ‘iets’ te benoemen.
Robert Davies met Magnum Opus Ministries lijkt de commerciele tak.
MAGNUM OPUS MINISTRIES NEDERLAND
magnumopus@mom-nederland.nl
Ambachtstraat 1E
3512 ER Utrecht
030-2340269
bank: 33 77 62 732
kvk: 30248419

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ik heb, heel onwetenschappelijk, niets gelezen over deze persoon of beweging.
Maar het is historisch en statistisch gezien waarschijnlijk veilig en correct om te stellen:
Crap in het kwadraat!
Totdat iemand mij het tegendeel kan bewijzen, zelf ga ik me niet vermoeien door hier aandacht aan te besteden, zal ik bij deze mening blijven.
MvG, Wim Ahlers.
Maar het is historisch en statistisch gezien waarschijnlijk veilig en correct om te stellen:
Crap in het kwadraat!
Totdat iemand mij het tegendeel kan bewijzen, zelf ga ik me niet vermoeien door hier aandacht aan te besteden, zal ik bij deze mening blijven.
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
- collegavanerik
- Superposter
Bedankt voor al het medeleven!doctorwho schreef:precies, laat je onzuivere energie transformeren door de violette straalcollegavanerik schreef:He toe Wim, wind je niet zo op.
Ik voel op quantum niveau onmiddelijk weer de door jullie uitgestraalde trancedente harmonische vibraties van het spirituele universum verwoord in jullie uitgesproken helende mantra's waardoor mijn aura weer met positieve energie is opgeladen. Daardoor ben Ik weer een stap dichter bij mijn volgend metafysisch bewustzijnsniveau.
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
- collegavanerik
- Superposter
Re: Rananda: leer en werkwijze?
Dus even je vragen beantwoordend:
Vergelijkbaar met de aanhangers van Krishnamurti, Baghwan, en Sai Baba.
Rananda is een leerling van Maharishi die voor zichzelf is begonnenRein schreef:Wie weet er iets af van Rananda?
zie bovenWie weet er iets af van deze meneer?
Standaard Indiaas goeroe-isme.Hoe zou je zijn “leer” en werkwijze omschrijven?
Standaard goeroe-charismaWie weet een verklaring van de aantrekkingskracht die hij blijkt te hebben op sommigen?
Niet meer zelfstandig nadenken.Wat zijn de risico’s?
Het zijn mensen die op zoek naar religieuze ervaring en leiding, geen vrijdenkers.Zijn de aanhangers vrijheidsdenkers of zoeken ze een keurslijf of géén van beide?
Vergelijkbaar met de aanhangers van Krishnamurti, Baghwan, en Sai Baba.
Laat je kennis iets over krishnamurti lezen, misschien wordt hij/zij dan wakker.Ik stel de vragen, omdat iemand uit mijn kennissenkring valt voor hem. Dit is voor mij niet te snappen.
Reeds in 1925 begon Krishnamurti zijn volgelingen duidelijk te maken dat hij die een ander volgt ophoudt de waarheid te volgen, waarmee hij stelselmatig afstand nam van zijn wereldleraarschap. Op 3 augustus 1929 ontbond hij te Ommen de Orde van de Ster, die op dat moment over de hele wereld zo‘n 40.000 leden telde. Krishnamurti brak formeel met de Theosofische Vereniging in 1930, en ging over de hele wereld lezingen houden om mensen ‘onvoorwaardelijk vrij te maken’ van organisaties en rituelen die het zoeken naar de waarheid belemmeren

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gelooft je kennis al in de violette straal en de gouden Christus energie?Rein schreef:Ik stel de vragen, omdat iemand uit mijn kennissenkring valt voor hem. Dit is voor mij niet te snappen.

Ik verbaas me echt elke keer over hoe mensen in de meest waanzinnige fantasie-nonsens kunnen geloven.

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Erg bedankt voor jullie reacties.
Struinend door websites heb ik een aantal paragrafen gevonden die jullie citeren.
Voor mij zijn de kosten die Doctorwho noemt, een nieuw gegeven. Dat kan leiden tot een begrotingstekort.
Collegavanerik stelt, dat de cursisten van Rananda onder meer leiding [en zekerheid?] zoeken. Ik verbaas mij over de begrippen “leraar” en “meester”die ik tegenkom.
Wat mij uit de verhalen en gevonden citaten ook opvalt, is de hoeveelheid liefde die wordt geboden. Maar dat kan voor mij niet verklaren, waarom mensen dat op deze manier proberen op te doen en daar zoveel geld voor over hebben.
Ik heb andere websites bekeken, waar onder psychologie.net en de stichting skepsis. Zoek bij de eerstgenoemde site op ‘spiritualiteit”, lees en huiver over de ellende die sommigen meemaken; zoeken juist de mensen met vervelende ervaringen “het licht”? Skepsis geeft op de website onder het hoofdstuk “leer goereren” een stappenplan voor de goeroe.
Het blijft vreemd, dat er een groep mensen is, die begrippen als “logica”, “rationaliteit, “realiteit” of “verifieerbaarheid” niet of totaal anders gebruiken.
Blijft de vraag, hoe je op goede wijze in contact kunt blijven met iemand die het leven zo volstrekt anders benadert.
Nogmaals: bedankt voor jullie reacties en groet
Rein
Struinend door websites heb ik een aantal paragrafen gevonden die jullie citeren.
Voor mij zijn de kosten die Doctorwho noemt, een nieuw gegeven. Dat kan leiden tot een begrotingstekort.
Collegavanerik stelt, dat de cursisten van Rananda onder meer leiding [en zekerheid?] zoeken. Ik verbaas mij over de begrippen “leraar” en “meester”die ik tegenkom.
Wat mij uit de verhalen en gevonden citaten ook opvalt, is de hoeveelheid liefde die wordt geboden. Maar dat kan voor mij niet verklaren, waarom mensen dat op deze manier proberen op te doen en daar zoveel geld voor over hebben.
Ik heb andere websites bekeken, waar onder psychologie.net en de stichting skepsis. Zoek bij de eerstgenoemde site op ‘spiritualiteit”, lees en huiver over de ellende die sommigen meemaken; zoeken juist de mensen met vervelende ervaringen “het licht”? Skepsis geeft op de website onder het hoofdstuk “leer goereren” een stappenplan voor de goeroe.
Het blijft vreemd, dat er een groep mensen is, die begrippen als “logica”, “rationaliteit, “realiteit” of “verifieerbaarheid” niet of totaal anders gebruiken.
Blijft de vraag, hoe je op goede wijze in contact kunt blijven met iemand die het leven zo volstrekt anders benadert.
Rein
Ik weet niet of het zo vreemd is dat mensen “logica”, “rationaliteit, “realiteit” of “verifieerbaarheid” niet of totaal anders gebruiken. Er zijn aanwijzingen dat de persoonlijke aanneembaarheid van een idee eerst een vooral emotioneel aanvaardbaar moet zijn.Rein schreef: Het blijft vreemd, dat er een groep mensen is, die begrippen als “logica”, “rationaliteit, “realiteit” of “verifieerbaarheid” niet of totaal anders gebruiken.
Rein
Mensen herkennen elkaar b.v. niet door hoe ze er uit zien, hoewel dat een stap in het proces is, maar door de emoties die het zien van de persoon oproept. Iemand met een bepaald hersenletsel, zal de geliefden in zijn omgeving afdoen als dubbelgangers. De reden is dat verbinding tussen het visuele centrum en het emotiecentrum verbroken is, waardoor het zien van de geliefden geen emotie meer oproept met als gevolg dat de persoon in kwestie tot het besluit komt met een dubbelganger te maken te hebben.
Dit maar als kleine illustratie van de rol van onze emoties in het tot stand komen van onze besluiten.
@ Rein, 25-02-2009
Hoi Rein. Ik ken Rananda en ik vind het een toffe peer. Erg down to earth en totaal niet spiritueel... Hij zal ook nooit over zichzelf zeggen dat hij een goeroe is. Wel is hij een leraar die tijdens bijeenkomsten duidelijk kan maken wat pure- non-dualiteit inhoudt. En uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dat goud waard is. Nadat ik de boeken van Gary Renard had veslonden was ik zo gelukkig Rananda in Utrecht tegen het lijf te lopen. Hij is gewoon nóg duidelijker dan Renard of wie dan ook die ik over pure non-dualiteit gehoord of gelezen heb. Zijn kijk op deze wereld helpt me enorm in mijn leven.
Hoi Rein. Ik ken Rananda en ik vind het een toffe peer. Erg down to earth en totaal niet spiritueel... Hij zal ook nooit over zichzelf zeggen dat hij een goeroe is. Wel is hij een leraar die tijdens bijeenkomsten duidelijk kan maken wat pure- non-dualiteit inhoudt. En uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dat goud waard is. Nadat ik de boeken van Gary Renard had veslonden was ik zo gelukkig Rananda in Utrecht tegen het lijf te lopen. Hij is gewoon nóg duidelijker dan Renard of wie dan ook die ik over pure non-dualiteit gehoord of gelezen heb. Zijn kijk op deze wereld helpt me enorm in mijn leven.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Maar waarom moet dat zo verschrikkelijk veel geld kosten??Franssie schreef:@ Rein, 25-02-2009
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!