Naam discriminatie bij Oracle?

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wahlers
Bevlogen

Naam discriminatie bij Oracle?

Bericht door wahlers »

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=T3AdV-DR ... ture=email

Zoals het gewoon is bij mij heb ik in de youtube commentaren gereageerd onder mijn eigen naam. Net voor ik dit bericht opende heb ik een email gestuurd naar Oracle met verzoek tot opheldering (zie o.a. mijn youtube commentaren). De mail die ik verstuurd heb heeft de volgende inhoud:
L.S.,

Concerns: (possible) Obscure or uncivilised behaviour of Oracle, bad publicity, possibly illegal conduct by Oracle.

I would like you to focus your attention on the following youtube link in which it seems(!) that Oracle illigally discriminates on name association. Link: http://www.youtube.com/watch?v=T3AdV-DR ... ture=email
Note: My youtube name is "wimahlers".

Personally I do not belief that such a respected company like Oracle is guilty of such babaric practices as insinuated by this demonstration.
I assume there either is an honest mistake that will be corrected, or, there exists an extremely good reason I am currently not aware of that justifies and warrants such a practice.

I kindly request you to please publicly clarify or correct this unfortunate procedural mishap.

Regards, Wim Ahlers (The Netherlands)

Company: www.pameijer.nl
Website: www.wpwebdesigner.nl (contains full contact address (at the bottom of this homepage))
Ik heb dit bericht bij 'Computers en Software' geplaatst. Maar ik vind dit eigenlijk thuishoren bij ethiek. Ik sta er dan ook achter als de moderator dit bericht eventueel verplaatst naar ethiek/ethische dilemma's.

Als dit waar is - als! - dan vind ik dit een grote schandvlek voor Oracle.
Als Oracle door de amerikaanse overhied gedwongen wordt tot dit soort praktijken - als! - dan zegt dit iets over de moraal en gecivilseerdheid van de (afgelopen) amerikaanse regering waar ik toch al geen hoge pet van op had.

Hoe dan ook, ik blijf dit in de gaten houden omdat dit tot in het diepst van mijn ziel indruist tegen welk rechtsvaardigheidsgevoel dan ook - als het waar is wat geïnsinueerd wordt!

MvG, Wim Ahlers.
Laatst gewijzigd door wahlers op 28 dec 2008 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

volkomen offtopic maar,

hallo Wim, ik "mis" je bijdragen een beetje (met name in Islam)

hoop weer vaker van je te "lezen"

:lol:
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

De link bovenin de post is een andere dan in de e-mail. Ik neem aan dat je de tweede bedoelde?
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

CXT schreef:De link bovenin de post is een andere dan in de e-mail. Ik neem aan dat je de tweede bedoelde?
Oeps! Je hebt gelijk! Ik ga het meteen corrigeren. De juiste link moet natuurlijk zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=T3AdV-DR ... ture=email

MvG, Wim Ahlers.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ongeloveloos schreef:volkomen offtopic maar,

hallo Wim, ik "mis" je bijdragen een beetje (met name in Islam)

hoop weer vaker van je te "lezen"

:lol:
Daar ben ik inderdaad niet lang geweest. Verder is het zo dat ik over het algemeen ook niet reageer als een ander al het zelfde argument verwoord en vaak beter verwoord (ik ben daar overigens niet altijd even consequent is. Soms herhaal ik bewust een argument die ook al door iemand anders naar voren gebracht is).

Daarnaast ben ik bezig met een langdurig software project die nogal veel van mijn vrije tijd opslokt...dit is een keuze die ik gemaakt heb.

Maar je hebt mijn interesse weer gewekt. Meestal kijk ik naar het 'actuale' nieuws. De laatste 10 bijdragen dus. Maar ik zal nu weer even bewust kijken naar de Islam bijdragen en mogelijk reageeer ik op één van de onderwerpen (onder de voorwaarde dat het onderwerp actueel of niet te 'oud' is).

MvG, Wim Ahlers.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Tegen windmolens aan het vechten? Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Kun je dat uitleggen?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

The Prophet schreef:Tegen windmolens aan het vechten? Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Kun je dat uitleggen?
Als je het probleem niet ziet op basis van naamdiscriminatie dan kan ik het verder ook niet uitleggen.
Het is overigens niet vechten tegen windmolens. Het is bij de wet strafbaar. M.a.w. de wet staat achter mij, zelfs de amerikaanse wet.

MvG, Wim Ahlers.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Heb je nog reactie gehad van Oracle?
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

CXT schreef:Heb je nog reactie gehad van Oracle?
Nog niet. Maar het tijdstip is nogal ongelukkig (feestdagen). Ik gun Oracle dan ook wat tijd om de opgestapelde post te verwerken. Als deadline voor een reactie vind ik 1 februari ruim voldoende. Daarna stuur ik nog één herinnering. En indien geen reactie in de tweede week in februari en als de procedure dan nog steeds hetzelfde is dan meld ik het aan bij meldpunt discriminatie, de kranten, de/een volksvertegenwoordiger(s)...en ik sta open voor eventuele andere suggesties...!?!

MvG, Wim Ahlers.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Wat dacht je van het uitproberen van verschillende Arabische namen om te zien welk resultaat dit heeft?

Misschien zou dan blijken dat sommige Arabische namen wel een block oproepen, en andere niet.

N.B. Ik wéét dat dit zo is: want ik heb het gebrobeerd, en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen om zich ervan te vergewissen dat sommige Arabisch klinkende namen wel uitgefilterd worden en andere niet.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

...en natuurlijk mag geen enkele naam alleen, arabisch of anders, leiden tot het anders behandelen van de persoon in kwestie. Wim.
Plaats reactie