Test Bij welke Religie je hoort!

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Jeroen83 schreef:ai, ik kom er als agnostisch uit, ik betwijfel of het een hele goede test is 8)

maar ja, testjes zijn altijd leuk
Blijkbaar heeft de test allang door dat je veel op Freethinker gelezen hebt de laatste tijd en het begint door te werken... :wink:
Born OK the first time
Jeroen83

Bericht door Jeroen83 »

Rereformed schreef:
Jeroen83 schreef:ai, ik kom er als agnostisch uit, ik betwijfel of het een hele goede test is 8)

maar ja, testjes zijn altijd leuk
Blijkbaar heeft de test allang door dat je veel op Freethinker gelezen hebt de laatste tijd en het begint door te werken... :wink:
haha, de eerst vruchten van :D. Respect voor de test 8)
Stengah

Bericht door Stengah »

Taoism

klopt.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

IK kwam uit de test als een katanist ,hoe die test dat nu kan weten is mij een raadsel ,want ik ben de enige Katanist in de wereld :?:
Echt een goede test :wink:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Wat is een katanist? Iemand die gek is op katten?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Kitty schreef:Wat is een katanist? Iemand die gek is op katten?
Heeft het iets te maken met de laatste Hete Hangijzer bespreking van Devious. Een vereerder van Beelzebub. De eigenaar van de bekende SM ruimte.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Een fan van het spel "colonisten van Katan" natuurlijk !!!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Enige jamere is dat je het schrijft als Kolonisten van Catan dus dat dat onwaarschijnlijk is.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
iLLan

Bericht door iLLan »

You fit in with:
Agnosticism

60% scientific.
40% reason-oriented.

Your ideals mostly resemble those of an Agnostic. You are fairly ambivalent towards any religion or spiritual connection. You lead a very busy life and find that religion and spirituality are unnecessary to your life.

Hmmm, leuk hoor! :D
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Kitty schreef:Wat is een katanist? Iemand die gek is op katten?
Ik heb dat in de voorstel thread al eens uitgelegd .Afgezien van het feit dat ik gek ben van katten ,vind ik dat een slechte reden voor een religie als een religie al een reden nodig heeft . En zoals terecht werd opgemerkt wordt het woord Katan in de colonisten van Catan met een C geschreven en kolonisten zoals in Katanisme met een K .
Ik ben ook geen fan van spelletjes ,want het leven mag dan wel ervaren worden als een spel ,het is bittere ernst .Als antwoord op alle vragen is het Katanisme gelijk iedere religie een serieuze aangelegenheid .
En het heeft ook niets te maken met De Duivel, de boze, de onreine geest, de aanklager, de draak, de (oude) slang, de brullende leeuw, de mensenmoordenaar, de vader van de leugen, de verderver, de tegenstrever van God, de vorst van het rijk van de duisternis, de gevallen engel, de vorst van de demonen, de overste van de boze geesten, de overste van deze wereld, de god van deze eeuw, de god van deze aarde, een 'engel van licht' (de duivel vermomd als goede engel), Azazel, Beëlzebub, Belial en Lucifer of welke naam men ook wil geven aan de eigenaar van de bekende SM ruimte .

Maar met mijn eigen overtuiging ,ik beleid een persoonlijke religie die geen geloof kent zoals de God van de Bijbel ,de Koran en de Thora ook niet in zichzelf hoeft te geloven .En in feite net zo niet-gelovig is als ik zelf dus waarom hij/zij wel en ik niet .IK ben de schepper van mijn eigen werkelijkheid ,net zoals hij/zij die ook wel Hij genoemd wordt
Goede reden dacht ik om het Katanisme te noemen naar mijn eigen achternaam. Het Hansisme vindt IK persoonlijk minder klinken ,maar is misschien ook nog wel bruikbaar

. :D
bipolair
Forum fan

Bericht door bipolair »

Do you believe that your own redemption lies in your own hands or those of a superior power?
Your hands.
Superior power.
Stompzinige vraag, wat bedoelen ze met bevrijding. Ik geloof dat een mens voor dermate grote problemen kan komen te staan dat hij/zij zich niet kan bevrijden.

Een test met al dit soort kort door de bocht vragen is niet serieus te nemen.
Marc

Bericht door Marc »

You fit in with:
Humanism

20% spiritual.
80% reason-oriented.

Your ideals mostly resemble that of a Humanist. Although you do not have a lot of faith, you are devoted to making this world better, in the short time that you have to live.

Voor de veiligheid heb ik er mijn woordenboek nog eens bijgehaald:
Humanisme: wereldbeschouwing die menselijke waardigheid, vrijheid en persoonlijkheid bevordert zonder uit te gaan van een persoonlijke god.

Tja..., in dat geval ben ik al jaren een humanist zonder dat ik mij er van bewust was, maar is dat misschien niet het echte kenmerk van een humanist...
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Krautsjo, nu je het zo neerschrijft, herinner ik het me inderdaad weer. 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

You fit in with:
Atheism

80% scientific.
80% reason-oriented.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Dit komt er bij mij uit:
You fit in with:
Agnosticism

100% scientific.
40% reason-oriented.

Your ideals mostly resemble those of an Agnostic. You are fairly ambivalent towards any religion or spiritual connection. You lead a very busy life and find that religion and spirituality are unnecessary to your life.
Ik ben het eens met de omschrijving maar niet met het label. Ik ben geen agnost, maar een atheïst. Agnosten zijn volgens mij atheïsten die het niet durven toe te geven, of die niet durven de laatste stap in hun denken te maken.

Voor mij is het overduidelijk dat God een verzinsel is van mensen. Ik vind het absurd om te denken dat dat enorme heelal waarin wij leven, met miljarden sterrenstelsels en ontelbaar veel sterren en planeten helemaal om ons nietige mensjes zou draaien.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Plaats reactie