Kitty schreef:Wat is een katanist? Iemand die gek is op katten?
Ik heb dat in de voorstel thread al eens uitgelegd .Afgezien van het feit dat ik gek ben van katten ,vind ik dat een slechte reden voor een religie als een religie al een reden nodig heeft . En zoals terecht werd opgemerkt wordt het woord Katan in de colonisten van Catan met een C geschreven en kolonisten zoals in Katanisme met een K .
Ik ben ook geen fan van spelletjes ,want het leven mag dan wel ervaren worden als een spel ,het is bittere ernst .Als antwoord op alle vragen is het Katanisme gelijk iedere religie een serieuze aangelegenheid .
En het heeft ook niets te maken met De Duivel, de boze, de onreine geest, de aanklager, de draak, de (oude) slang, de brullende leeuw, de mensenmoordenaar, de vader van de leugen, de verderver, de tegenstrever van God, de vorst van het rijk van de duisternis, de gevallen engel, de vorst van de demonen, de overste van de boze geesten, de overste van deze wereld, de god van deze eeuw, de god van deze aarde, een 'engel van licht' (de duivel vermomd als goede engel), Azazel, Beëlzebub, Belial en Lucifer of welke naam men ook wil geven aan de eigenaar van de bekende SM ruimte .
Maar met mijn eigen overtuiging ,ik beleid een persoonlijke religie die geen geloof kent zoals de God van de Bijbel ,de Koran en de Thora ook niet in zichzelf hoeft te geloven .En in feite net zo niet-gelovig is als ik zelf dus waarom hij/zij wel en ik niet .IK ben de schepper van mijn eigen werkelijkheid ,net zoals hij/zij die ook wel Hij genoemd wordt
Goede reden dacht ik om het Katanisme te noemen naar mijn eigen achternaam. Het Hansisme vindt IK persoonlijk minder klinken ,maar is misschien ook nog wel bruikbaar
.