Ouweneel

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

C.M.H.
Forum fan

Bericht door C.M.H. »

Veel mensen, waaronder ook Ouweneel in toenemende mate, geloven dat het geloof (lees hier Christendom) niet aan de wetenschap onderhevig is. Dit is m.i. onjuist, maar deze discussie kun je elders wel lezen. Het punt is echter, met deze gedachte in je hoofd, kom je nog redelijk van de grond met de "sterfbed argumenten". Het zou mij persoonlijk (niet empirisch) kunnen overtuigen.

Helaas draait het nu uit op downright liegen...
Dies
Forum fan

Bericht door Dies »

Kent iemand het artikel van Marcel Klein; Dwalingen van Ouweneel?

DE VRIJE GEDACHTE
Staat onder oktober 2008. Maar nog geen link.
a.r.

Bericht door a.r. »

Ik niet, maar het linkje zal nog wel komen toch? "Met twee maanden vertraging" staat erop de site, dus dat wordt Januari.....
Dies
Forum fan

Bericht door Dies »

a.r. schreef:Ik niet, maar het linkje zal nog wel komen toch? "Met twee maanden vertraging" staat erop de site, dus dat wordt Januari.....
Zat ik ook te bedenken, maar ongeduldig als ik ben denk ik: misschien heeft iemand het hier al genoemd. Ach, januari is dichtbij ! :D
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik heb het decembernummer net binnen. Ik denk dat online versie binnen enkele weken te lezen is.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Devious schreef:Ik heb het decembernummer net binnen. Ik denk dat online versie binnen enkele weken te lezen is.
Misschien een idee om wat extra reclame te maken op het forum voor dit blad. Ik lees het met enige regelmaat in de bibliotheek. Er staan regelmatig interessante artikelen in.
Je had het over de online versie! Is dit een ingekorte versie of staan alle artikelen in.

Groet,
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

p.vroon schreef: Misschien een idee om wat extra reclame te maken op het forum voor dit blad. Ik lees het met enige regelmaat in de bibliotheek. Er staan regelmatig interessante artikelen in.
Het is inderdaad een uniek blad. Ik denk dat het veel mensen hier, zal aanspreken.
Je had het over de online versie! Is dit een ingekorte versie of staan alle artikelen in.
Twee maanden na publicatie worden een groot aantal artikelen online geplaatst, in pdf formaat. Niet altijd alles, wellicht ivm auteursrechten oid.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Dies
Forum fan

Bericht door Dies »

p.vroon schreef:Misschien een idee om wat extra reclame te maken op het forum voor dit blad. Ik lees het met enige regelmaat in de bibliotheek. Er staan regelmatig interessante artikelen in.
De bibliotheek! :idea: Ligt voor de hand, maar dank voor de tip!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik ken toevallig dhr. Klein persoonlijk. hij leest af en toe hier ook mee...
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plaats reactie