Als je dat een keer hebt gezien dan weet je dus hoe dat eruit ziet. Joran had het ook over hevig trillen (stuiteren?) bij Natalie, waarna ze niet meer bewoog. Heeft hij dit effect ook al eens bij een ander gezien, waardoor hij het zo goed kon verzinnen? Of zag hij het daadwerkelijk bij Natalie. Dit is toch wel vreemd.
Een notoire leugenaar past alles in z'n straatje als het hem uitkomt. Probleem is dat niet bekend is wat ze ingenomen heeft en hoeveel. Joran had het erover dat ze geen schuim had rond de mond. Dat is heel vreemd, want je hele lichaam gaat over z'n toeren, je hartslag is abnormaal hoog en je bent vergiftigd. Volgens mij krijgen mensen tijdens een epileptische aanval ook vaak schuim rond de mond,maar dit schijnt niet altijd zo te zijn.
Je ziet trouwens regelmatig in allerlei 'hospital'-series dat iemand ligt te stuiteren. En in die gevallen hebben ze zelden schuim rond de mond. Maar ja, ze liggen ook met keurig gekamd haar en oogschaduw op in een ziekenhuisbed...
Als Joran geen schuld had aan haar dood, dan had hij gewoon naar het hotel kunnen lopen en hulp gaan halen. Je gaat niet proberen met een telefoon buiten het alarmnummer te bellen, je rent naar binnen en je schakelt iedereen in die aanwezig is.
Joran zal nu moeten leven met het feit dat iedereen hem een leugenaar vindt. En ik vraag me af in hoeverre hem dat raakt. Zolang hij niet gestraft wordt heeft hij het goed gedaan en hebben de vele leugens hem gered. Zo zal hij het zien. Hij zal alleen maar lachen dat ondanks de beelden van Peter R. de Vries, hij niet gestraft zal worden. De jongen die ik lijdt er ook niet onder dat vele mensen hem een leugenaar vinden en hem al snel links laten liggen. Dit soort mensen leven in hun eigen droomwereldje.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Ik denk het wel; ze hebben weinig zelfvertrouwen, creeëren een eigen wereldje en kruipen diep in hun schulp als ze onder druk komen te staan.
De persoon die ik ken heeft ook weinig zelfvertrouwen, komt heel snel heel irritant over, lijkt schijt te hebben aan de hele wereld, heeft een grote bek, is een dikke parasiet en slijmt bij iedereen die ergens beter in is (wil meeliften op andermans succes). Ook hij kijkt op tegen iemand anders die ik ken (met veel geld), net als Joran opkeek tegen die zogenaamde drugsdealer.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
De laatste ontwikkelingen in deze kwestie bieden weer veel stof tot nadenken. Een paar weken geleden was Joran nog 'vrouwenhandelaar', vandaag staat op nu.nl dat Joran "nathalee verkocht heeft" zo zou hij in een interview aan een Amerikaanse zender hebben medegedeeld. lees hier Na afloop zou hij de betreffende zender gebeld hebben om te zeggen dat het een grap was.
Wat is er toch aan de hand? Dat Joran vd Sloot geen frisse jongen is lijkt inmiddels - ondanks gebrek aan keihard bewijs- wel duidelijk. Maar de laatste acties zijn wel opmerkelijk. Zou er een taktiek achter zitten?
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Ik denk eerder dat zijn vele leugens een bepaalde strategie zijn waarmee hij steeds weer de media opzoekt. Op een zeker moment gelooft niemand hem meer en dan blijft hij ongrijpbaar voor justitie. Alleen op een verdenking kan men hem niet lang vasthouden.
windsurfer schreef:
Wat is er toch aan de hand? Dat Joran vd Sloot geen frisse jongen is lijkt inmiddels - ondanks gebrek aan keihard bewijs- wel duidelijk. Maar de laatste acties zijn wel opmerkelijk. Zou er een taktiek achter zitten?
Fox News zal wel flink wat dollars hebben toegeschoven die Joran goed gebruiken kon? (hoe zit het met het gokken?)
Ze komen vandaag met een reportage over Natalee Holloway, die zal morgen wel online staan, niet dat het enige nieuwswaarde heeft, dat is met Fox zelden het geval maar een uurtje Fox pulp is af en toe best lekker.
Zolang Joran zich veilig/ongrijpbaar/onaantastbaar waant, doet hij precies wat hij wil, dit patroon lijkt zich te herhalen.
Hij is degene die het van De Vries en de rest van de planeet gewonnen heeft, dat zal een boost van het ego geven.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Scene: Joran van der Sloot ligt te zonnen op een afgelegen privéstrand op een zonnig niet nader gespecificeerd oord op Aarde. Hij heeft zojuist z'n tweede Piña Colada op en vraagt zich af of hij een derde moet bestellen. Z'n maten sloven zich uit met een mislukte imitatie van beach volleyball in de hoop een aantal giegelende studentiekoze meiden te imponeren. De telefoon---een duur Iridium-toestelletje---gaat. Joran richt zich moeizaam op, overduidelijk verveeld en geïrriteerd door deze onderbreking. Met tegenzin drukt hij op een knopje en heet zijn vooralsnog onbekende beller welkom met de vriendelijkste groet die hij op dit moment kan bedenken:
--- Wat mot je?
CUT: Scene: Peter R. de Vries zit in een donker en groezelig kantoortje. Hij ziet er slonzig uit, heeft wallen onder z'n ogen, minstens een paar dagen niet geschoren, volle asbakken steken her en der tussen de paperassen in z'n smoezelige hokje uit. Door de scheefhangende luxaflex knippert een rood licht langzaam en regelmatig. De kleur doet denken aan een hoerenkast, en de schaduwen die over Peters gezicht spelen benadrukken zijn zwerversuiterlijk. Peter is nog niet dronken, maar wel aangeschoten.
--- Joran, 't is Peter.
CUT: vanaf nu worden beide beelden verticaal naast elkaar getoond.
--- Peter? Peter wie?
--- Peter R. de Vr.. *hips*.. ries.
--- Oh! Die Peter. Hoe ist, man? Life is good, weet je wel.
--- Ik... zit met een probleem, Joran. (Het valt Peter zwaar om dit te zeggen. Hij zucht regelmatig.)
--- Wat nou weer? (Joran maakt een gebaar van frustratie als hij dit hoort.)
--- M'n kijkcijfers droppen weer sneller dan een dode blondine in de Caribische Zee, man.
--- Gvd, Peter. Gewoon gvd. (Joran maakt zich kwaad en gaat rechtovereind zitten. Hij wisselt zijn dure Iridiumspeeltje naar z'n andere hand.)
--- Eh...
--- Wat hadden we nou afgesproken? He? Nou?
--- We deden samsam.
--- Precies man. Samsam. Jij de kijkcijfers, ik de reputatie van een sjofel jetsetmanneke, en we delen de advertentieinkomsten. Winwin.
--- Jamaar... (Er klinkt een toon van wanhoop in Peters stem door.)
--- Jamaarwat? (Joran wuift de ober weg die denkt dat het driftige gezwaai van Joran signaal was voor nog een cocktail.)
--- Het publiek wil me gewoon niet meer. Undercover een oplichtertje ontdekken is gewoon niet meer interessant. Iedere lul met een Internetverbinding en een cameraatje kan dat tegenwoordig. Mensen willen drama, en een gevoel dat er nog mensen zijn die zich inspannen om Groot Onrecht zoals het verdwijnen van een rijke en vermogende aangeschoten tiener los van de ouderlijke leiband aan te pakken. (Peter staat op uit z'n bureaustoel en struikelt naar de luxaflex. Hij kijkt er doorheen en we zien een glimp van een hoerenbuurt. Cue een paar dramatische tonen om de teloorgang van een televisie-ikoon te benadrukken.)
--- Jij hebt het ze geleerd, hoor, niet ik.
--- Maar...
--- Nee, niks maar. We zijn klaar. Finito. Ik ga niet elke keer opdraven als je in de put zit met die stomme kijkcijfers van je. Ik moet ook aan mijn eigen zaken denken! (Een jonge blondine die al een tijdje naar Joran heeft zitten gluren staat op en wandelt heupwiegend naar Joran. Een grote grijns kruipt over zijn gezicht.)
--- Ik heb gedacht om de politiek in te gaan. (Peter klinkt afwezig.)
--- Ach, politiek, who cares. (Het jonge ding kruipt verleidelijk naar Joran, daarbij haar 'assets' zo goed mogelijk demonstrerend.)
--- Ja, politiek. Voor rechtvaardigheid en daadkracht. Maar het volk zag me niet zitten.
--- En daar kom je nu pas achter?
(Peter is even stil aan de andere lijn. Het jonge ding fluistert wat in Jorans oor. Diens gezicht betrekt. Hij begint te pruttelen en te tieren.)
--- Peter?
--- Ja? (Op moedeloze toon.)
--- Er is wat tussengekomen. Ik help je nog één keer.
--- He? Maar... Waarom? (Verbaasd.)
--- Mijn bitches willen naar een exclusievere locatie. Ze zijn lastig gevallen door een een of andere zelfbenoemde onderzoeksreporter die ons hier toch heeft weten te vinden. Jij hebt het die idioten geleerd, dus betaal jij mee aan de verhuizing.
--- Wacht eens even, Jo... (Peter maakt zich kwaad over deze manier van zakendoen.)
--- Teek it or liev it, P.
--- Okee, okee, ik zal wel wat regelen.
(Joran legt zonder boe of ba de hoorn op de haak en verdwijnt uit beeld. De tegenstelling tussen hem en de sjofele Peter is groot. We zien Peter lusteloos voor zich uitstaren. Net voordat ook hij niet meer in beeld is, zien we een oude verkiezingsposter met daarop reclame voor zijn politieke partij.)
Laatst gewijzigd door cymric op 27 nov 2008 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Info:
Het blijkt een maanden oud interview te zijn (nog van voor de Thaise hoeren) dat Fox in eerste instantie niet heeft uitgezonden omdat men niet overtuigd was van het waarheidsgehalte.
Dat snap ik wel, verifieren was er deze keer ook weer niet bij.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna