Freethinker.nl aanbevolen in boek Richard Dawkins

Hier worden alle nieuwtjes omtrent het Freethinker Forum en de website gepost.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

axxyanus schreef: Ik weet niet of de vertaler voor de nederlandstalige alternatieven heeft gezorgd. Het is mogelijk dat hij gewoon de lijst (gedeeltelijk) heeft over genomen die op Dawkins website te vinden is
Dan komt het door mij, want ik heb de dawkins webmaster op freethinker geattendeerd. \:D/
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

CXT schreef:Doet me eraan denken dat ik GaM nog twee keer moet lezen (imitatio en creatio, toch Rereformed? :D)
Ach, degene die me goed gelezen heeft weet dat je sommige boeken wel 12 keer moet lezen. :lol:
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Sararje schreef:Tsja, waarom ik het niet wist is vrij simpel: nog nooit ook maar een boek van Richard Dawkins gelezen :oops: :shock: :twisted:
Dat je ons aller Richard niet hebt gelezen is nog tot daar aan toe, maar smileys gebruiken, en nog wel drie stuks???? Wat is er met je gebeurd? :confused2:
Born OK the first time
Knuppel
Banned

Bericht door Knuppel »

collegavanerik schreef:Dan komt het door mij, want ik heb de dawkins webmaster op freethinker geattendeerd. \:D/

--weggejorist --
Altruïsme is iets voor Egoisten
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Rereformed schreef:
Sararje schreef:Tsja, waarom ik het niet wist is vrij simpel: nog nooit ook maar een boek van Richard Dawkins gelezen :oops: :shock: :twisted:
Dat je ons aller Richard niet hebt gelezen is nog tot daar aan toe, maar smileys gebruiken, en nog wel drie stuks???? Wat is er met je gebeurd? :confused2:
Ach, ik zocht een kruising van die drie. De eerste slaat op mezelf, de tweede op de reactie zoals ik die van o.a. jou verwachte en de derde weer op mij nav jouw reactie...
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Sararje schreef:
Rereformed schreef:
Ach, ik zocht een kruising van die drie. De eerste slaat op mezelf, de tweede op de reactie zoals ik die van o.a. jou verwachte en de derde weer op mij nav jouw reactie...
En? Ga je Dawkins nu eens lezen?
Born OK the first time
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Oh, het is voor mij net zoiets als met Nietzsche: geen onwil, maar meer een structureel gebrek aan tijd en nog veel minder geld voor boeken. Neemt niet weg dat ik nog heel veel andere boeken op mijn verlanglijstje heb staan waardoor ik verwacht dat het er over een aantal jaar nog wel van zal komen.
Maar om je gerust te stellen: na mijn huidige boekje staan de volledige wetenschappelijke werken van Charles Darwin op het program. 19e eeuws Engels wat toen en nu niet voor het plebs geschreven was/is. Maar wel leuk.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

Sararje schreef:Oh, het is voor mij net zoiets als met Nietzsche: geen onwil, maar meer een structureel gebrek aan tijd en nog veel minder geld voor boeken. Neemt niet weg dat ik nog heel veel andere boeken op mijn verlanglijstje heb staan waardoor ik verwacht dat het er over een aantal jaar nog wel van zal komen.
Maar om je gerust te stellen: na mijn huidige boekje staan de volledige wetenschappelijke werken van Charles Darwin op het program. 19e eeuws Engels wat toen en nu niet voor het plebs geschreven was/is. Maar wel leuk.
Een erg goed plan, lijkt me. Darwin schreef heel leesbare boeken, in prachtig Engels. "volledig" is echter niet de correcte term, zijn belangrijkste werk is bijvoorbeeld lange tijd zijn monografie van zeepokken geweest, en zijn studie naar wormen is zeer de moeite van het lezen waard. Daaruit blijkt nog het best zijn overdreven perfectionisme waar het zijn wetenschappelijk werk betreft.
Het eten van sinaasappels kan zinloos leven onnodig verlengen.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ah dank je Sjaakdaak, maar ik heb gelukkig in 5&6VWO een (bijna) ideale biologieleraar gehad. Die man deed zich voor tijdens de eerste les als uberskepticus mbt evolutie en wij moesten hem overtuigen. De les erna gaf hij aan waarin de argumenten zoals wij die gaven niet correct waren opgesteld en hoe je ze beter kon opstellen. Hierna ging hij kort in op de drogredenen van o.a. creationisten.
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

Dan heb je wel erg veel mazzel gehad, dergelijke docenten moet je met een kaarsje zoeken.
Het eten van sinaasappels kan zinloos leven onnodig verlengen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Sararje schreef:Oh, het is voor mij net zoiets als met Nietzsche: geen onwil, maar meer een structureel gebrek aan tijd en nog veel minder geld voor boeken. Neemt niet weg dat ik nog heel veel andere boeken op mijn verlanglijstje heb staan waardoor ik verwacht dat het er over een aantal jaar nog wel van zal komen.
Mooie tip. Ik heb het boek meteen besteld. Leuk om in de kerstvakantie te lezen.
Born OK the first time
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

sjaakdaak schreef: Een erg goed plan, lijkt me. Darwin schreef heel leesbare boeken, in prachtig Engels. "volledig" is echter niet de correcte term, zijn belangrijkste werk is bijvoorbeeld lange tijd zijn monografie van zeepokken geweest, en zijn studie naar wormen is zeer de moeite van het lezen waard. Daaruit blijkt nog het best zijn overdreven perfectionisme waar het zijn wetenschappelijk werk betreft.
Ik heb thuis overigens een vertaling van 'De oorsprong van den mensch', één van de eerste vertalingen uit 1874; dat oude Nederlands is ook prachtig.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie