Financiële malaise

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Samante

Bericht door Samante »

Er is een website voor gedupeerden van IceSave:

http://www.icelost.net/
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Samante schreef: Ik hoop niet dat iemand hier zijn spaargeld is kwijtgeraakt. Het is behoorlijk triest dat IceSave en IJsland bankroet zijn.
.
Belgen zeker niet dus die kunnen op beide oren slapen

belgen moeten eigenlijk hopen dat die ijslandse bank kaupthing effectief failliet gaat.
nu heeft men, in belgie althans, gewoon de spaarrekeningen bevrozen en voor hoelang weet geen mens. de spaarders kunnen er momenteel niet aan.

als die bank effectief failliet gaat staat vadertje staat garant en krijgen klanten hun spaargeld gewoon terug. zonder limiet als onze premier voor de verandering eens de waarheid gesproken heeft
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er wordt wel van de IJslanders geëist garant te staan voor de eerste € 20.887.

Bron: Elsevier
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Men moet gewoon z'n geld opijsen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Kitty schreef:Er wordt wel van de IJslanders geëist garant te staan voor de eerste € 20.887.
ijsland heeft alle banken genationaliseerd en kan die overname's amper betalen.
het is nog maar de vraag of zij garant kunnen staan, als ze al zouden willen, voor al die buitenlandse klanten.

bos kan veel eisen maar ik denk dat het verstandiger is dat Nederland, net als belgie, de garantie neem voor eigen landgenoten en dan kun je na de crisis gaan onderhandelen met de ijslanders.

nu olie op het vuur gooien en dreigen met klachten lijkt mij niet verstandig. Ijsland staat blijkbaar op de rand van het faillisement
Samante

Bericht door Samante »

Wouter Bos heeft toegezegd dat spaarders bij IceSave tot 100.000 euro zullen worden gecompenseerd. Goed nieuws denk ik voor de gedupeerden.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=1,1
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Samante schreef:Wouter Bos heeft toegezegd dat spaarders bij IceSave tot 100.000 euro zullen worden gecompenseerd. Goed nieuws denk ik voor de gedupeerden.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=1,1
Normaal ben ik niet zo blij met Wouter maar nu vergeef ik 'm zelfs zijn huichelstropdas :D

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Samante

Bericht door Samante »

Gefeliciteerd doctorwho! :wav:
herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm »

doctorwho zegt: "Blijkbaar was er nog ruimte bij concurrentie.
Dat mijn aandeeltjes fortis momenteel ergens zweven en mogelijk verdampen daar kan ik mee leven, want dat hoort bij beleggersrisico. Maar bij sparen is dit toch wat zuurder."

Ik ben het met je eens als fortis verdampt zou zijn. Het probleem is dat er iemand een vuurtje onder heeft gestookt en dat het verdampen dus is aangewakkerd.
De heer bos en consorten hebben de winstgevende delen uit Fortis holding weggehaald door nationalisatie. Dit is het gereedschap van een timmerman stelen, en het dan gek vinden dat de man geen bedrijfsmogelijkheden meer heeft.
Hij zou een vent zijn, als hij straks de geodlopende onderdelen weer teruggeeft als de rust is weergekeerd. Tot die tijd willen aandeelhouders wel wachten, maar niet eventjes de boel uithollen ten koste van de aandeelhouders.
siger

Bericht door siger »

Misschien is het een mooi moment om de financiele malaise eens wat breder te bekijken. Wat nu gebeurt volgt na een lange periode waarin de libertaire, neo-conservatieve of "classic liberal" ideologie hoogtij vierde. Verantwoordelijkheid van de overheid was een lelijk woord, belastingen waren diefstal, ethiek was slecht voor bedrijven, en de toekomst van ons allen lag in de absolute vrijheid van de onderneming. De staat moest zwijgen of op rooftocht gaan.

Vandaag zien we de keynesianen terug uit hun schulp komen. Deficit spending was veertien dagen geleden nog de ergste zonde uit het verleden, vandaag geven alle regeringen astronomische sommen uit zonder zich om de staatsschuld te bekommeren - want als de economie niet draait hebben we immers niets aan economische theorieën. Dan kan Friedman zijn nobelprijs terug gaan inleveren aan de kassa.

Ik ben vóór een vrije markt mét open informatie en democratrische controle, altijd en voor alles wat het publiek aanbelangt; en vóór correctie in noodgevallen, maar wel tijdig doordacht en voorbereid.

het is om het even wie controle uitoefent en veiligheidsmiddelen beheert, als alle bedrijfsgegevens, audits etc... maar verplicht op het internet moeten ten behoeve van economisten, de pers, het publiek. Want de controleur moet op zijn beurt democratisch gecontroleerd worden.
Trees
Forum fan

Financiele malaise.

Bericht door Trees »

Wouter Bos, mèt stropdas, sprak er het afgelopen weekend zijn verbazing over uit dat er bij de belangrijkste besprekingen bij het IMF over de kredietcrisis, waarvan de wortels in de VS liggen, geen Amerikaanse ministers aanwezig waren, maar dat de hoogste ambtenaren de VS vertegenwoordigden.
De huidige regering lijkt het onbelangrijk, of zoals Bos het uitdrukte ‘een bedrijfsongeval’, te vinden dat de hele wereld in een economische recessie terecht is gekomen; de verkiezingscampagne/het behouden van de macht heeft blijkbaar prioriteit nummer één voor hen.
En de bankiers? Die hebben hun gouden kalf op het droge.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Trees schreef:
Wouter Bos, mèt stropdas, sprak er het afgelopen weekend zijn verbazing over uit dat er bij de belangrijkste besprekingen bij het IMF over de kredietcrisis, waarvan de wortels in de VS liggen, geen Amerikaanse ministers aanwezig waren, maar dat de hoogste ambtenaren de VS vertegenwoordigden.
De Amerikaanse ministers konden gewoon niet aanwezig zijn! Die zaten in het complot van de economische crisis! :D
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Een hele tijd gelezen heb ik hier eens wat verteld over geld en bezit.. dat topic zit vast nog wel ergens in de archieven van dit forum.. moet je voor de gein eens lezen wat ik toen te vertellen had.

over de zin en onzin van hekserij ;)
(en dan met namen de "regels" daar van )
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Samante

Bericht door Samante »

Raven schreef:Een hele tijd gelezen heb ik hier eens wat verteld over geld en bezit.. dat topic zit vast nog wel ergens in de archieven van dit forum.. moet je voor de gein eens lezen wat ik toen te vertellen had.

over de zin en onzin van hekserij ;)
(en dan met namen de "regels" daar van )
Weet je niet meer in welk topic? Geef eens een link?
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Plaats reactie