Over heilige en onschuldige lichtwezentjes en nazi ego's

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

doemaarwat
Banned

Bericht door doemaarwat »

collegavanerik schreef:
doemaarwat schreef:
collegavanerik schreef: *stopt negeer mode*
BS depressie is een heel ernstige ziekte.
*start negeermode*
:lol:
Voor mij niet. Ik spreek uit ervaring.
Je kunt er wel -al dan niet tijdelijk ziek(elijk) van zijn.
Maar ik besef dat er hele horden mensen anders naar kijken.
blijkbaar heb je ooit eens een dipje gehad, dat is absoluut niet te vergelijken met een depressie. Je weet niet waar je het over hebt. :!:
Is dat zo? Wat versta jij onder een dipje?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

L. Langeweg schreef:Het ware licht -het zonlicht- schijnt nog steeds. Dat heb je niet gedoofd door je in te metselen. Wat je nu "ziet" is het artificiële "licht" dat als een vuurtje schaduwen op je wand werpt. Maar je bent nog steeds vrij het ware licht weer te genieten.
Volgens mij krijgt meneer Langeweg nog eens een baksteen op z'n hoofd van iemand tegen wie hij praat. Waarschijnlijk van z'n vrouw. Tenzij ze zich weet te beheersen en op tijd gillend de kamer uit rent en de deur dicht klapt. En wanneer het gebeurt zal hij nog niet snappen waarom.
Born OK the first time
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

doemaarwat schreef:
collegavanerik schreef:
blijkbaar heb je ooit eens een dipje gehad, dat is absoluut niet te vergelijken met een depressie. Je weet niet waar je het over hebt. :!:
Is dat zo? Wat versta jij onder een dipje?
lees dit maar
wiki schreef:Een (klinische) depressie is een stemmingsstoornis die zich kenmerkt door een verlies van levenslust of een zwaar terneergeslagen stemming. In het normale spraakgebruik wordt de term 'depressief' vrij snel gebruikt voor een toestand waarin iemand zich een beetje depressief voelt (bijvoorbeeld Weltschmerz of Wereldpijn). Een klinische depressie moet echter aan een aantal vastomlijnde criteria voldoen zoals vastgelegd in het DSM-IV-protocol. Niet iedere depressieve, sombere of verdrietige stemming is een psychische aandoening.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klinische_depressie

adieu :wink:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
L. Langeweg
Forum fan

Bericht door L. Langeweg »

@Rereformed

Agressieve gedachten en gevoelens zijn ook onderdeel van het kruis dat we bereid waren te dragen, al is het onze ware natuur niet.
Dank voor uw bezorgdheid voor mijn welzijn. Ik wens u ook het allerbeste toe.

@collegavanerik

Schreef: "adieu :wink:."

Inderdaad. Het betekend letterlijk: "Tot God." :wink:
Rereformed
Moderator
Contacteer:

L. Langeweg schreef:@Rereformed

Agressieve gedachten en gevoelens zijn ook onderdeel van het kruis dat we bereid waren te dragen, al is het onze ware natuur niet.
Te zeggen dat agressiviteit niet tot de ware natuur van de mens behoort is eenzelfde opmerking als zeggen dat water niet tot de ware natuur van de aarde behoort.
Te zeggen dat agressiviteit een element is dat we als een kruis moeten beschouwen is al even onzinnig als op te merken dat de aarde zand en stenen als haar kruis draagt.

Er is veel waarheid in de veelvuldig uitgesproken opmerking dat gelovigen altijd mensen zijn die oogkleppen op hebben.
Born OK the first time
Trees
Forum fan

Over agressie.

Bericht door Trees »

Los van gelovig of niet-gelovig zijn lijkt het mij sowieso zaak om onze agressiviteit te beteugelen. Het lijkt me toch dat we streven naar een wereld zonder die agressie die ons heden ten dage juist zo de das om doet. Het is dan ook zaak om te kijken naar wat ons zo agressief maakt en daar iets aan te doen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Een wereld zonder agressie is een utopie en zal dat altijd blijven. Agressie is gewoon een biologisch bepaalde functie die elk dier heeft en draagt bij tot overleving van de soort. Er zal dus altijd agressie zijn en het is zeer naïef om te denken dat er ooit een wereld zou kunnen zijn zonder agressie. Dan zouden alle mensen gehandicapt moeten zijn en niet meer in staat tot het vormen van adrenaline en stofjes die verantwoordelijk zijn voor het vormen van agressie. Die mens zou ook moeite hebben om te overleven aangezien agressie ook een beschermende functie heeft. Een mens zonder agressie is dus een soort die met uitsterven zal worden bedreigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

L.Langeweg schreef:Inderdaad. Het betekend letterlijk: "Tot God."
In de Van Dale betekent het gewoon vaarwel. :roll:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Erik schreef:
L.Langeweg schreef:Inderdaad. Het betekend letterlijk: "Tot God."
In de Van Dale betekent het gewoon vaarwel. :roll:
Tsja, maar deze keer heeft hij wel gelijk. Het zuurdesem van de religie is overal. Goodbye betekent ook God be with you.

In het Fins heb je er gelukkig geen last van. Hallo is 'terve'. Dat betekent 'Gezondheid toegewenst'!
Born OK the first time
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

L. Langeweg schreef:
@collegavanerik

Schreef: "adieu :wink:."

Inderdaad. Het betekend letterlijk: "Tot God." :wink:
weet ik :twisted:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
L. Langeweg
Forum fan

Bericht door L. Langeweg »

@Kitty
Je schreef: "Een wereld zonder agressie is een utopie..."

Het fet dat je het zo noemt bewijst dat dát je ware verlangen -wil- is. En niet de agressieve mens-dierlijke. Dat wijst in de richting van je morele Ideaal, ook al noem je die "een utopie". En enkel dat morele Ideaal is datgene waarmee je het moreel geproken volkomen eens bent.
Omdat enkel dat je ware zijnsgrond is.

Als meer mensen een BBE hebben -en hun aantal groeit- dan zal agressie uiteindelijk niet nodig blijken te zijn. Die energie wordt dan voor fijnere belevenissen vrijgemaakt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

L. Langeweg schreef:@Kitty
Je schreef: "Een wereld zonder agressie is een utopie..."

Het fet dat je het zo noemt bewijst dat dát je ware verlangen -wil- is. En niet de agressieve mens-dierlijke. Dat wijst in de richting van je morele Ideaal, ook al noem je die "een utopie". En enkel dat morele Ideaal is datgene waarmee je het moreel geproken volkomen eens bent.
Omdat enkel dat je ware zijnsgrond is.

Als meer mensen een BBE hebben -en hun aantal groeit- dan zal agressie uiteindelijk niet nodig blijken te zijn. Die energie wordt dan voor fijnere belevenissen vrijgemaakt.
En als ik nou zeg dat ik helemaal niet die gedachte van Kitty ben toegedaan, en helemaal geen behoefte heb aan een bestaan zonder agressie, omdat ik agressie ook kan zien als een positieve kracht, en als een noodzakelijke kracht in het bestaan, dan krijg ik weer te horen van je 'dat is niet jouw ware ik die dat zegt'.
Je bent een saaie antwoordautomaat geworden, Langeweg.
Born OK the first time
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Rereformed schreef:En als ik nou zeg dat ik helemaal niet die gedachte van Kitty ben toegedaan, en helemaal geen behoefte heb aan een bestaan zonder agressie, omdat ik agressie ook kan zien als een positieve kracht, en als een noodzakelijke kracht in het bestaan
Laat ik me hier nu ook in kunnen vinden? Het één kan immers niet zonder het ander.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Kitty schreef:
Rereformed schreef:En als ik nou zeg dat ik helemaal niet die gedachte van Kitty ben toegedaan, en helemaal geen behoefte heb aan een bestaan zonder agressie, omdat ik agressie ook kan zien als een positieve kracht, en als een noodzakelijke kracht in het bestaan
Laat ik me hier nu ook in kunnen vinden? Het één kan immers niet zonder het ander.
Wist ik wel, net zo goed als ik me ook vanuit een bapaald perspectief in jouw commentaar kan vinden. :wink: Waar ik me aan stoor is telkens weer die gemakkelijke en voorspelbare gevolgtrekkingen die Langeweg uit alle zaken maakt.
Born OK the first time
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Rereformed schreef:Tsja, maar deze keer heeft hij wel gelijk.
Weet ik wel maar ik wilde alleen maar aangeven dat voor de meeste mensen adieu gewoon vaarwel betekent.
Enkel iemand die overal goddelijke invloed wil zien zal ook alleen dat zien.
Het is als rijden met groot licht in de mist, je ziet niets meer!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie