RTL stopt met astroprogramma's

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Het verschil met een "echte" astroloog is dat de laatste zorgvuldig met mensen omgaat. Pyschiatrische patienten naar hulpverleners doorsturen bijvoorbeeld. Mensen niet aan het lijntje houden om maar cash binnen te krijgen. Geen overspannen voorspellingen doen.

Dat de astrologie inhoudelijk dan nog steeds onzin is, da's waar. Maar het heeft niet zo'n verwoestend effect als die astro-tv.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Prophet: ik zou graag zien hoe jij bovenstaande hard gaat maken. Hoeveel oplichters en ander tuig er wel niet tussen de (niet-tv) paragnosten zitten, ik wil het denk ik niet weten.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En hoe weet je zo zeker dat je met een integere astroloog te maken hebt?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik vraag me hardop af of "integere astroloog" niet een oxymoron/contradictio in terminis is...
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Sararje schreef:Prophet: ik zou graag zien hoe jij bovenstaande hard gaat maken. Hoeveel oplichters en ander tuig er wel niet tussen de (niet-tv) paragnosten zitten, ik wil het denk ik niet weten.
Ik heb niets gezegd over paragnosten, alleen over astrologen.

Daarnaast heb ik niet beweerd dat niet-tv astrologen allemaal betrouwbaar en niet schadelijk zouden zijn. Ik had het over "echte" astrologen, daarmee bedoel ik dus astrologen die te goeder trouw zijn. Ofwel: ze geloven echt dat hun astrologie werkt. Niet zomaar een random oplichter dus.

Voor iemand die alleen maar een luisterend oor en een beetje opbeurende raad nodig heeft, kan dat voldoende zijn.

Maar de bepaling wie "echt" is en wie niet blijft subjectief, natuurlijk. Dat beseffen astrologen zelf ook, vandaar dat er bijvoorbeeld een vakvereniging is, met erkende opleidingen etc. Link: http://www.avn-astrologie.nl/.

Begrijp me niet verkeerd: ik geloof absoluut niet in astrologie, maar er zit een verschil tussen regelrechte oplichters zoals in die tv-programma's en mensen die te goeder trouw handelen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ben ik niet met je eens Prophet: iemand die een leer aanhangt die aantoonbaar niet werkt en die toch verkoopt als zoete broodjes is m.i. een oplichter. Of hij er zelf in gelooft of niet. Anders kan ik ook zeggen: "ja meneer de rechter, ik ben schuldig aan het organiseren van pyramidespelletjes maar ik geloof er in, want kijk maar: ik ben er rijk van geworden!"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik denk Sararje dat je in dit geval problemen krijgt met het 'aantoonbaar' niet werken van astrologie. Wat nu als een gelover van mening is dat het in zijn geval aantoonbaar wel werkt?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Je bent in Nederland strafbaar als je iets verkoopt waarvan de werking onvoldoende of niet is aangetoond. Eigen mening telt daarbij niet. Vandaar dat men zich ook in allerlei algemene bewoordingen uitlaat want bijv. medische adviezen zijn al uit den boze en ik zwijg maar van allerlei andere adviezen....
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Astrologen worden doorgaans niet veroordeeld, dat geeft dus aan dat men nog niet geheel bewijsbaar kan hard maken dat ze een 'product' verkopen dat onder oplichting valt. Astrologie is nog altijd niet verboden in Nederland. Het raadplegen van een astroloog ook niet, en het vragen van geld voor het advies ook niet.

Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Kitty schreef:En hoe weet je zo zeker dat je met een integere astroloog te maken hebt?
Astrologen van het "Nederlands Genootschap van Praktiserende Astrologen," kortweg NGPA, hebben zich te houden aan ethische regels.
In artikel 5 staat dat een astroloog nooit mag optreden als medisch deskundige,.
Artikel 6 gaat over de karakteranalyses, hoe daar zorgvuldig mee om te gaan.
Artikel 7 verbiedt het doen van toekomstvoorspellingen, maar hij/zij mag wel tendenzen voor toekomstige ontwikkelingen aangeven.
Artikel 8 verbiedt sensatiebejag en persoonlijke ambitie.

Of de NGPA nog bestaat weet ik niet. Wie daarvan een diploma heeft weet ik ook niet.
Wees wijs op je levensreis.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Jammer dat de 'astrologen' de zwarte piet krijgen toegeschoven.
Die bobo's die met de poen ervan doorgaan, die zou je moeten naaien.
Daar waar het pijn zal doen, in de portemonnee.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

TV belspellen ... WEG
TV astroshit ... WEG

What's NEXT ?!

:confused1: :-s :confused2:
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
The Man

Bericht door The Man »

Fenomeen schreef:
a.r. schreef:Hoe treurig :cry: , troost moeten zoeken in een geloof, wat zegt dat over mensen?
Ik bedenk me ineens; stel, ik zeg stel, u en ik gaan bergbeklimmen in Oostenrijk en dan hangen we daar aan zo'n bergwand zeg maar, als James Bond dat doet loopt het altijd goed af maar laat ik de kans dat u en ik naar beneden donderen groot noemen.
Zelf roep ik dan minstens 5 goden aan denk ik. ;)
Heb jij dat niet?

OK het is een iets overdreven voorbeeld maar het geeft wel de essentie aan.
Is er niet een bekende uitspraak van één of andere amerikaanse generaal:

"I've never met an atheist on a hot battlefield"

Vind hem persoonlijk wel erg droog :D
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Ik meen me te herinneren dat Patton die uitspraak heeft gedaan,ook Patton onderging een zeer vreemd moment van buitenzintuiglijke waarneming zittend achter zijn bureau :
bron De Lans van het lot Auteur Trevor Ravenscroft. http://freethinker.nl/forum/viewtopic.p ... =15&t=4867
let op dit is weer trialkjargon,en ik kan ook geen leestekens tikken!-snert toetsenbord !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

http://groups.yahoo.com/group/theosofie ... ssage/2890

Deze link is de beste die ik nog terugvind,sluit het redelijkst aan bij de idee waaraan de lezer zich niet kan ontworstelen, naast de auteur te staan,en geboeid blijven [/colorbij dit in het nederlands vertaalde boek.

2 gebonden drukken .AnkH-Hermes.
Plaats reactie