Evolutie in je PC

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ik lig al maanden in mijn slaapzak voor de deur van Intertoys voor als spore uitkomt. Het is de Sims van de 21ste eeuw maar dan beter...
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Volgende week toch? Nog even geduld dus...is er een Wifi hotspot bij de Intertoys bij jullie? ;)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

N-Rico schreef:Volgende week toch? Nog even geduld dus...is er een Wifi hotspot bij de Intertoys bij jullie? ;)
Geen idee, technodebiel hier...
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

4 september is de geplande release datum :)
af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

..
Heb het spel ook, ondertussen ben ik al in de ruimte fase en sta in tweestrijd om één of meerdere digi tegenstanders maar uit te roeien. Ook moet ik de meeste van mijn kolonies upgraden, de terra score moet omhoog minimaal naar T-2. Dit zal meer rust geven en defensie opties om te zoeken naar de Grox.
Grappig hoe zelfs een simpel spel mensen zo kan bezighouden. Begrijp me niet verkeerd het is een spel met afdoende diepgang.

Het is ook handig om bio protectie stations te kopen en plaatsen op alle planeten die je bezit. Bondgenootschappen zijn ook handig, ze bieden support en helpen in gevechten met andere rijken. Zelf heb ik nu vier extra ruimte vaartuigen, verbonden sluiten
en handels routes zijn blijkbaar de key om vooruit te komen in dit spel. Net als Spore Dollars.

Heb nu twee keer een crash gehad. Waardoor is me nog niet duidelijk maar schijnbaar kan ik niet zomaar bepaalde wapens gebruiken binnen een opdracht. Er waren geen rijen in de winkel, zag het spel op het schap en kon de verleiding niet weerstaan. Moest het wel kopen, al waren er ook uitgaven zonder code. Bij Bart Smit vertelde ze dat ik het niet kon ruilen. De code is niet te her gebruiken, maar kan natuurlijk altijd weer te koop gezet worden met alle verworvenheden binnen het spel.
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.
af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

..
Spore is een verslaving, het spel is bijna te groot om echt uit te kunnen spelen. Ondertussen heb ik nu zo'n 700 stelsels met een meervoud aan planeten en kolonies. De strategie moet ik steeds aanpassen en nu ben ik met verschillende dingen bezig. De Grox heb ik gevonden, ze zitten ergens in het centrum van dit virtuele melkwegstelsel. Rondom de kern is het helemaal rood gekleurd, vijandig gebied. Vol met Grox en Spoof aanhangers, een soort van religie. De verbanden zijn me niet geheel duidelijk, daarvoor moet men relicten zoeken op planeten en daar ben ik niet actief naar op zoek. Met soorten die geen aanhanger van deze religie zijn vorm ik een bondgenootschap. Extra ruimte-schepen en lagere prijzen in de winkels. Want de meeste gebruiksvoorwerpen, wapens of atmosfeer gereedschap moet je kopen met spore dollars. Deze verdien je door specerijen te halen op je eigen planeten en die weer elders te verkopen. De prijzen verschillen per planeet en vandaar dat het handig is om rond het thuis stelsel, alle planeten, in alle stelsels te upgraden naar T-3. Met fabrieken, drie kolonies en afweer tegen bio infecties op de planeet en een afweer drone in de atmosfeer.

Zodat telkens als je spore dollars nodig hebt, je het maximale op kan pikken door even terug te gaan naar die sector in het spel. Voor mij is dat ongeveer vijf minuten en ik heb er weer twintig miljoen om even vooruit te kunnen. Bij T-3 planeten is dat 30 specerijen per planeet, of meer als het een voormalig thuis-planeet is van een ander soort. Verkregen door handel of oorlog, blijkbaar is het uiteindelijke gevolg van beiden interacties altijd het uitroeien van de ander. Handel is in het spel dus ook als een vorm van oorlogstuig te gebruiken. Al zijn er wel meer voorwerpen die ook als wapen werken. Atmosfeer gereedschap is ook handig als je een planeet score van een tegenstander wil verlagen naar T-0. Een planeet zonder leven en de steden zonder verdediging. Echter niet echt productief, bij het veroveren moet je hem dan weer helemaal Terra vormen en dit kost dan weer extra tijd en geld.

Voor dit Terra vormen heb je planten en dieren nodig om de planeten mee te bevolken. Maar ook is het vaak nodig om de planeten te voorzien van een atmosfeer. Door rond te vliegen naar andere stelsels kom je planeten tegen met een bepaalde T-score. T-0 tot T-3, en alleen de laatste leveren specerijen op. Die komen in weer verschillende kleuren, rood, geel, blauw, groen, paars en roze. De T-1 en T-2 zijn het makkelijkste, het ruimteschip beschikt over voldoende vrachtruimte om van alles een exemplaar te mee te nemen. Gister heb ik alles vervangen door eigen schepsels die ik dan weer kan uit zetten op planeten die ik vind of al bezit in het spel. Ben de ene dag enkel bezig met het vormen van bondgenootschappen en de ander keer enkel het upgraden van stelsels die ik al gekoloniseerd heb.

http://www.spore.com/view/profile/Bonja
af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

..
Een korte update. Ondertussen heb ik mijn strategie moeten aanpassen. Ben een nieuwe safe begonnen met een nieuw ras, natuurlijk naar eigen ontwerp. En ben vrienden geworden met de Grox. Blijkbaar, tip van het Spore forum is het mogelijk om ook vrienden te worden met de Grox. Al zijn er wel een aantal nadelen iedereen in de melkweg is met je in oorlog. Al zijn er daar ook wel weer oplossingen voor. Een paar hints over hoe en wat.

Om te beginnen moet je zorgen dat je minimaal ruimte aandrijving 5 hebt, het maximale haalbaar in het spel. Ook de badge omnipotent of almachtige is een voorwaarde voor succes. Zoek de Grox rond het centrum en voordat je dichtbij een stelsel van hun komt stuur eventuele bondgenoten naar huis. Ze verstoren anders het contact. De Grox zullen wel op je schieten maar zorg voor voldoende packs om schade te herstellen en negge het schiet. Open het conversatie scherm als je bij de planeet bent en geef ze gelijk een geschenk in de vorm van Spore dollars, 100.000 is wel genoeg om mee te beginnen.

Na het contact / gesprek ga je terug naar je thuiswereld om eventueel te herladen, geld en materiaal voor het koloniseren etc. Daarna terug en opdrachten missie voor de Grox doen. Tijdens elk bezoek geef je geschenken, doe alle missies zonder tegen vragen. Ontvoer wezens of roei ze uit indien nodig. Ook is het handig om voor het tweede bezoek aan de Grox een aantal werelden / planeten op te blazen. Koop super knoepers en gebruik ze op planeten in stelsels dichtbij de stelsels van de Grox. Dit geeft een aantal bonuspunten die weer bruikbaar zijn om vrienden te worden. Na ongeveer 10 a 15 opdrachten en evenveel geschenken plus het gebruik van de super-geluks straal en andere tools nodig voor extra punten. Kan je als de meter op ongeveer 70 staat een bondgenootschap voorstellen. Het gevolg hiervan is dan oorlog met alle ander zogenaamde rassen in dit spel.

De bondgenoten die je eerder hebt verworven rond je thuis planeet zijn nu ook of in staat van oorlog of bijna. Dit doordat het bondgenootschap met de Grox gelijk een -200 score is met alle andere rassen. Ook voormalig bondgenoten zullen indien je niet genoeg hebt gedaan om de vrienden score boven de +300 te krijgen, zullen voorlopig vijanden worden. Als zijn er merk ik ook daar weer oplossingen voor. Handig is ook dat je verschillende save-games samenwerken mogelijk maakt. Bijvoorbeeld in de eerste save ben ik volledig in oorlog maar in mijn nieuwe, het Havoc rijk ben ik vrienden met de Grox. Eenmaal in oorlog is het niet altijd mogelijk om dat te herstellen, niet met de Grox maar wel met de andere sterren-rijken in het spel.

Grappig de badge voor het bondgenootschap met de Grox is 'dans met de duivel' , verder kan je daarna naar het centrum van de melkweg. Daar ontmoet je Steve die je vraagt naar de Aarde te komen ( ivm een ander badge). Maar je ook de staf van het leven geeft. Hiermee kan je 42 planeten in een enkele keer upgraden naar T3. Handig om een hoop planeten met spices rond je thuis stelsel te gebruiken als win bron voor Spore dollars, maar ook te gebruiken om relaties met ander rassen snel te verbeteren. Goed voor +100 punten in de relatie.

Leuk spel kan niet anders zeggen, tenminste voorlopig dan.
af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

..
Weet niet of dit bruikbare info is maar er is dus weer een nieuwe patch. Enkel er is dit volgens mij geen automatische download,dus mensen die belangstelling hebben moeten deze zelf installeren. Deze patch lost o.a. het probleem met de onbereikbare stelsels met Grox op. Installeren is redelijk eenvoudig, gewoon direct downloaden in je Spore Data map op je computer. De patch kan je hier vinden.

http://sporedum.net/2009/01/21/eas-mod- ... adius-mod/

Hij werkt prima, in mijn Spore game zijn de Grox er dus niet meer...dit keer smijt ik nog snel even met een Youtube link. Het bewijs dat het werkt en dat het dus mogelijk is om ook deze lastige badge te behalen. Dit keer zelfs een eigen in-game vid.

http://nl.youtube.com/watch?v=vmXYvpzY7cc

:wink:
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

ja maar ja maar ja maar

ik heb net met grote moeite mijn world of warcraft de deur uit gedaan (verslaafd in 2005-2006, geminderd in 2007, nauwelijks gespeeld in 2008, maar toch wel weer de laatste expansie gekocht....... )

Nu heb ik het account verkocht en ben er echt af...

Dan moet je niet met van die heel aantrekkelijke verhalen komen over Spore.... :evil:

Must be Strong.........

May the Force be with me...
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Sararje schreef:Bij mij loopt ie telkens vast. Bovendien, de enkele keer dat de computer niet vastloopt, kan ik met mijn beestjes niets meer dan ze creeeren en met ze binnen een cirkeltje rondlopen. Hoe kan ik meer doen?
Misschien upgraden naar windows 95? 8)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fantasie spellen heb ik niet veel mee, simulaties zijn meer mijn ding.
Ik ben niet meer aktief maar als je even naar 'Fish" zoekt hier kan je mijn staat van dienst zien. :evil3:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

..
Fishhook schreef:Fantasie spellen heb ik niet veel mee, simulaties zijn meer mijn ding.
Ik ben niet meer aktief maar als je even naar 'Fish" zoekt hier kan je mijn staat van dienst zien. :evil3:
Duh, fantasy bump...Smoff, look at the bigger picture. Smon, het is gewoon ontspanning, relax.Spoiler..

http://www.youtube.com/watch?v=GvK46-5X ... re=channel

Edit......point

http://www.youtube.com/watch?v=juaunbIG ... re=channel
Plaats reactie