Ouweneel is een postmoderne "heilige koe" voor vele (jonge) mensen in dit land....ik ben een maand of wat geleden naar een dienst van hem geweest en schreef tijdens die dienst eea, wat ik later hier in de babbelbox heb geplaatst, omdat zijn woorden zo jammerlijk nietszeggend waren............en toch heeft Ouweneel nog steeds een enorme invloed op (jonge) mensen en hoewel ik dat niet begrijp, wil dat niet zeggen dat andere, juist jonge, mensen dat niet (denken te) begrijpen.......hij verteld ze een sprookje, waarin zij willen geloven, omdat ze werkelijkheid niet aan kunnen en als van kind af aan geindoctrineerd worden met zo'n "mooie" boodschap, wie wil of kan of wie willen er of kunnen er dan nog kritisch denken?Tsjok45 schreef:Ouweneel laat echter antoon ver achter zich wat betreft het " imponeren "van zijn potentieel publiek en vooral het lafhartig ontvluchten van gesprekken met de mensen die hij tracht te demoniseren (= voorstelt als het "kwade " en het "immorele " )Hij verschilt in deze niets met onze oude bekende Antoon.
Zoals ook door Devious is
Wat zou deze "eminence grise " nog op een forum moeten komen doen ?
Hij wil alleen nog maar respect en orakelen , waarvoor hij automatisch bewondering en dank verwacht die het loon is van ZIJN autoriteit en zelfingenomen zeker weten .....en daar komt hij dan overal nog mee weg ook ....
...ook bij jullie , natuurlijk .....blijkbaar is Ouweneel nog altijd een post modernistische heilige koe
Wat zijn echter zijn werkelijke verdiensten ? Heeft hij de jonge Nederlanders van vroeger aan het denken gezet of slechts grondig gehersenspoeld in opdracht van zijn ijverzuchtige god ?
Veel plezier verder gewenst met het uitnodigen of verder aandacht schenken aan deze plaatselijk beroemde guru der Nederlandse Christenheid ...en vooral hoed U voor vadermoord op deze wegzakkende kwezel ...oftewel de Jerry Fallwell van Nederland , tsjonge zeg ....
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ght=koffie[/i]
Geloof me, ik zou die man buitengewoon welkom heten op dit forum.........