Gezaag over de bijbel?

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

arthas schreef: 4 Antwoord een dwaas niet naar zijn domheid,
zodat jijzelf aan hem gelijk wordt.

5 Antwoord een dwaas naar zijn domheid,
zodat hij niet wijs wordt in zijn eigen ogen.

Mensen die dit als tegenstelling zien hebben mijns inziens gewoon geen affiniteit met de Bijbel en al helemaal niet met wijsheidsliteratuur.
Uiteraard.
Het beeld dat je op die manier bijbel moet lezen zul je meer aantreffen bij niet-gelovigen die het christendom onderuit willen schoffelen dan bij christenen zelf.
Uiteraard zijn dit dan heel vervelende lui. Als je denkt dat ze hier welkom zijn dan heb je het mis. :wink:
Op het topic 'contradicties' heb ik eens een grom laten horen toen men mi. bijzonder flauw bezig was. ( http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 063#128063 )
Dat je hier als gelovige een bevestiging ziet dat ongelovigen geestelijk verblind zijn en "de Schriften verdraaien tot hun eigen verderf" is dan niet helemaal uit de lucht gegrepen...
Daarom zei ik ook dat ik niet eens meedoe met zo'n flauw spelletje, maar het enkel over echte contradicties wil hebben.
&Rereformed, bedankt trouwens voor je website! ik vond trouwens je commentaarje op Ouweneels boekje ook opbouwend om te lezen, ik vind dat je integer met de materie omgaat.
Bedankt voor je compliment. Je blijkt je al flink ingelezen te hebben.
Born OK the first time
Plaats reactie