Beste Doctor,doctorwho schreef:Beste Rudolf,
Denk je er nog even aan een andere draad waar nog wat vragen aan jou open liggen over evolutie ? Graag daar nog even inhoudelijk op ingaan een aantal deelnemers aldaar hebben de moeite genomen op je postings te reageren. Het is natuurlijk niet netjes om naar een andere draad te vluchten en daar je missiewerk voort te zetten.
ik neem aan dat u wel begrijpt waarom ik daar ben weggegaan.
Het ging meer om mij dan om het onderwerp evolutie.
Heb zelfs een eigen plekje gekregen

Kwam hier terecht door de ingezonden stukjes van Injetta
Ik denk dat zij ongeveer verwoordt hoe ik hier in sta.
Zij zal later ook wel voor creationist met een verborgen agenda uit gemaakt worden.
Wat ik bv een probleem vind, is dat er meer dan een miljoen genen bekend zijn in de natuur.
Daar moet toch heel wat voor af gemuteerd worden.
Zeker als je bedenkt, dat tijdens het cambrium het leven pas echt goed op gang komt.
Teminste zo zie ik het. (correct me if I am wrong)
Ander punt is, dat als ik op zoek ga naar mutaties bij de mens, je een hele waslijst tegen komt met de meest verschrikkelijke ziektes.
Resistentie tegen bepaalde ziektes, zijn die ontstaan door het toenemen van genetische informatie, of door een recombinatie van de genen?
Het Lenski experiment zou wat meer licht in de duisternis moeten brengen.
In vogelvlucht:
Na een aantal jaren was er genetische informatie verloren gegaan die niet gebruikt werd.
Na een aantal jaren was de reproductie snelheid met 70% toegenomen.
(mutaties zouden nog sneller moeten kunnen ontstaan?)
Na meer dan 35000 generaties zijn er nog steeds de zelfde genen.
Het is nog steeds een E-coli bacterie en lijkt in de verste verte nog steeds niet op een nieuw organisme.
Ik denk dat je zo geen macro evolutie bewijst. (of wel?)
Zijn er nog meer van dit soort experimenten gedaan?
Hoor het wel.